اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شورای عالی کار ، تشکر تشکر!



 

 

شورای عالی کار ، تشکر تشکر!

طنز

شورای عالی کار ، تشکر تشکر!

جعفر محمدی - سرانجام بعد از مدت ها ، شورای عالی كار ، کارگران سراسر کشور را سورپرایز کرد و در آستانه سال جدید ، عیدی خود را به آنها نشان داد و البته خبرش را هم خبرگزاری فارس داد تا در این شادمانی ملی و بلکه بین المللی سهم و ثوابی داشته باشد.

آن طور که دوستان اعلام کرده اند ، شورای عالی کار ... بگم؟... بگم؟ ... می گم:  شورای عالی کار حداقل دستمزد كارگران برای سال آینده را با 9 درصد افزایش نسبت به امسال به 330 هزار و 300 تومان رساند.

به قول بلوتوث بزرگ در قهوه تلخ: "آه خدای من!"  فکرش را بکنید ، سال آینده حداقل حقوق کارگران 330 هزار و 300 تومان خواهد بود ،آن هم با 9 درصد افزایش که بالاترین عدد یک رقمی است! شوخی نیست ، 330 هزار و 300 تومان ؛ اجداد و پدرمان هم اینقدر گیرشان نمی آمد در طول یک ماه!

باور کنید از وقتی که این خبر اعلام شده ، این تلفن های عصرایران ، یکریز اشغال است و کارگر پشت کارگر است که زنگ می زند ، یکی از ما می خواهد به اعضای شورای عالی کار سلام برسانیم ... آن دیگری پشت خط خودش را می کشد که "شورای عالی کار ، تشکر تشکر" ... یکی آیه و قسم مان می دهد که خودش در شهرستان است و راهش دور و از ما می خواهد به حسابش یک آژانس بگیریم برویم دم در شورای عالی کار ، نفری یک ماچ آبدار از آقایان عضو شورا داشته باشیم تا بدانند کارگران ایرانی چقدر دوستشان دارند... شوخی که نیست ، حرف ، حرف صد تومن و دویست تومن و هزارتومن هم نیست ، 330 هزار و 300 تومان پول نقد جرینگی در میان است.دقت می کنید؟ بندگان خدا تا 300 تومان آخرش را هم حساب کرده اند تا خدای ناکرده حقی از کسی ضایع نشود و حالا و حرامی پیش نیاید!

با این حال ، مشکلی که بین تمام عزیزان تماس گیرنده مطرح بود و از ما خواستند آن را به سمع و نظر(!) آقایان برسانیم این بود که می گفتند حالا ما این 330هزار 300 تومان را چه جوری در 30 -31 روز ناقابل خرج کنیم؟ تجربه اش را که تا حالا نداشته ایم ، بالاخره هر چقدر هم که اجازه خانه بدهیم ، سوار تاکسی با نرخ بنزین آزاد شویم ، دماغ خانم را عمل زیبایی کنیم ، برای چه ها خرج کنیم ، آخر  هفته ها را هم خوش باشیم و ... بالاخره تهش یک چیزی می ماند که نمی دانیم با آن یک چیز چکار کنیم؟ بگذاریم بانک؟ بیمه عمر شویم ؟ بزنیم تو خط بورس؟ از این اوراق مشارکت ارزی وزارت نفت بخریم ؟ سکه پس انداز کنیم؟ملک بخریم ؟از ایران خودرو چهار تا سمند سورن پیش خرید کنیم ؟ چه کار کنیم بالاخره ؟ البته نه این که بخواهیم خدای ناکرده ثروت اندوزی کنیم ، نه! نه ! اشتباه نشود ، می خواهیم با این تتمه حقوق ماهیانه مان در اقتصاد ملی سهیم شویم و دولت را در هدفمندی یارانه ها کمک کنیم .

آخ ، آخ ، آخ ! اصلا داشت یادم می رفت ! هدفمندی یارانه ها !... این 330هزار و 300 تومان ، سوای آن 41500 تومان یارانه نقدی ماهانه است ها ! یعنی هم آن را می دهند ، هم این را ؛ تازه آن طور که شورای عالی کار اعلام کرده ، علاوه بر همه این ها قرار است هر از گاهی بن کارگری هم بدهند تا عیش کارگران تکمیل شود و خفن خوش بگذرد!

افزایش حقوق

تصویری که می بینید مربوط به رویای یکی از صدها هزار کارگر سوئیسی است که با شنیدن خبر افزایش حقوق کارگران در ایران ، به دنبال گرفتن ویزای کار در ایران هستند ؛ عکس تزئینی نیست!

البته این را هم بگوییم که مصوبه اخیر ، نگرانی هایی را هم در بین اهل و عیالات برخی کارگران ایجاد کرده است. یکی از همسران محترمه یکی از این کارگران خوشبخت ، در همین باره به خبرنگار ما گفت: آقا ما گفتیم حقوق شوهرهامون رو زیاد کنن ، ولی نه اینقدر دیگه ! مگه نمی دونین این مردا شلوارشون دو تا بشه زیر سرشون می جنبه! مسوولانی که این حقوق ها رو اضافه کردن ، فقط به فکر محبوبیت خودشون بودن ، نه به فکر از هم پاشیده شدن کانون گرم خانواده های کارگران.

و بعد در حالی که بغض کرده و عکس شوهرش  که یک کلاه ایمنی روی سرش بود را نشان خبرنگارمان می داد بغضش ترکید و خطاب به عکس گفت: مجییییییییییید ، دوستت دارم ، منو ترک نکنی ها...!

البته بعد از این که خبرنگار ما این همشیره محترمه را توجیه کرد که خط فقر حول و حوش یک میلیون تومان است و افزایش حقوق هم کمتر از میزان تورم خواهد بود ، نفسی به آسودگی کشید و گفت: من از اولش هم می دونستم این آقا مجید ما عرضه این کارا رو نداره.

به هر حال ، زیاد وارد مسائل خانوادگی افراد نمی شویم و می پردازیم به ابعاد اجتماعی این مصوبه تاریخی که کارشناسان معتقدند زمینه ای خواهد بود برای کاهش سرقت ها و چک های برگشتی و کلاهبرداری ها و حکم تخلیه و طلاق و طلاق کشی و ... و از همه مهم تر این که وقتی کارگری این قدر پول می گیرد (آن هم ماه به ماه ... ماه به ماه) دیگر گول این شیادان هرمی را نمی خورد و هرم مرم هم می رود پی کار خودش و همه چیز گل و بلبل می شود و ما چقدر خوشبختیم ، همه چی آرومه!

به هر حال ضمن تشکر مجدد از اعضای شورای عالی کار که واقعاً خودشان را کشتند و روی هر چی حاتم طایی بود را کم کردند ، امیدواریم فکری هم به حال افزایش حقوق نمایندگان مجلس ، وزرا ، معاونان و مشاوران خیلی سخت کوش ، استانداران ، فرمانداران ،شهرداران ، امپکس ، نودال ، صدابرداری ، گریم و ...ایضاً خودشان بکنند تا جامعه احساس نکند که بین طبقه کارگر و دیگران فرق گذاشته اند و از فردا همه به کارگران یک جورایی نگاه نکنند که مثلاً این ها دارند ما را استثمار می کنند و از وقتی مرفه بی درد شده اند ، همچین خودشان را می گیرند.

- آقا جان...! الو...!  عمو...! با توأم ...! کارگر هستی که هستی ، 330 هزار و 300 تومان هم می گیری که می گیری ، از دماغ فیل که نیفتادی این جوری نگاهمان می کنی! داری یه صد تومن دستی بدی تا سر برج؟!..../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
معلم عزیزم ،تشکر تشکر روزت مبارک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تشکر هاشمی از اعضای حزب کار اسلامی



رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، در دیدار جمعی از اعضای سازمان بازنشستگان فرهنگی و هنری حزب اسلامی كار، با اشاره به الگو بودن پیامبر اكرم(ص) و ائمه اطهار و بزرگان برای تمام بشریت، امام حسین(ع) را الگویی ویژه و جامع در میان بزرگان دین اسلام خواند و گفت:

 

حضرت سیدالشهدا(ع) با توجه به گسترش فساد در حكومت بنی‌امیه احساس كرد، الگو و سیره نبوی با اقدامات ظالمانه و مفسده‌انگیز این خاندان بی‌لیاقت در حال از بین رفتن است.

به گزارش ایسنا،آیت الله هاشمی رفسنجانی،دعوت كوفیان از امام حسین(ع) و نیز بستن راه توسط لشكر ابن زیاد و شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را ظاهر و پوسته قیام امام سوم شیعیان خواند و تأكید كرد:

باطن قیام عاشورا این بود كه خداوند این 72 شهید و خانواده‌های بزرگوارشان را الگو و سمبل جهاد، ایثار، شهادت، صبر و تحمل قرار داد تا ظالمان و فاسدان نتوانند تا قیام قیامت روی آرامش و آسایش را ببینند.

هاشمی رفسنجانی فلسفه شهادت امام حسین و اهل بیت گرامیش را بیداری و قیام ملت‌های تحت ستم علیه ظلم و جور دانست و تصریح كرد: اثر قیام كربلا از همان عصر روز عاشورا با شورش در میان لشكر ابن سعد توسط زنانشان شروع شد، در كوفه ادامه یافت و امروزه بیداری ملت های مسلمان در برابر ظلم و جور حكام ستمگر نشانه زنده و اثربخش بودن واقعه كربلا شده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تأكید كرد: امروزه امام حسین(ع) و قیام عاشورا الگوهای ملت‌های تحت ستم قرار گرفته است و ثمره خون شهدای كربلا تنها با برافتادن ظالمان و ستمگران تاریخ به دست خواهد آمد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنانش با تشكر از مسئولان حزب اسلامی كار به خاطر تشكیل كانون بازنشستگان فرهنگی و هنری، این امر را كار خداپسندانه‌ای در جهت استفاده از دانش و تجربه بازنشستگان و ایجاد روحیه و نشاط در میان آنان خواند و گفت:

بازنشستگان و بخصوص فرهنگیان حق بزرگی بر گردن جامعه و همه ما دارند و مدیران، فعالان، گردانندگان امروز جامعه حاصل دست‌رنج فرهنگیان گذشته و بازنشستگان هستند.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به نقش اساسی معلمان و فرهنگیان در انقلاب اسلامی و پس از آن تأكید كرد: این قشر همواره سالم‌ترین و فعال‌ترین اقشار جامعه بوده‌اند و امیدواریم جامعه و مسئولان بتوانند به درستی حق آنان را ادا كنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: بازنشستگان می‌توانند با تجربه و دانش فرهنگی، هنری، ادبی و فنی كه دارند جوانان و مدیران جوان كشور را در رسیدن به اهداف والای انقلاب و نظام اسلامی یاری كنند.

در ابتدای این جلسه خانم مهرانگیز جعفری مسئول سازمان بازنشستگان فرهنگی هنری حزب اسلامی كار با اشاره به فعالیت‌ها و برنامه‌های این سازمان، بازنشستگان را سرمایه‌های جامعه و خانواده‌هایشان خواند و گفت: امیدواریم بتوانیم با همكاری خود اعضا و مسئولان فعالیت‌های سازمان را به سایر نقاط كشور نیز گسترش دهیم.../ایسنا