اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شورای شهر: شمار قربانیان توفان پایتخت 8 نفر بود نه 5 نفر



اخبار,اخبار اجتماعی ,توفان تهران

 

اخبار اجتماعی - شورای شهر: شمار قربانیان توفان پایتخت 8 نفر بود نه 5 نفر

وی ادامه داد: سرعت و ساعت وقوع طوفان مشخص نشده بود و ما باید اذعان کنیم که امکانات ستاد مدیریت بحران و سازمان هواشناسی در طوفان بسیار عاجر است و متاسفانه با قصور کنندگان پس از وقوع طوفان برخوردی نشد.

رئیس کمیسیون نظارت و امور حقوقی شورای شهر تهران با تاکید بر لزوم توجه به بیمه ناشی از حوادث غیر مترقبه و جبران و پرداخت خسارت ناشی از حوادث به شهروندان اظهار کرد: فوت شدگان ناشی از طوفان پایتخت پنج نفر نبودند بلکه هشت نفر بودند.

به گزارش ایسنا، پرویز سروری در مورد نحوه جبران و پرداخت خسارت حوادث غیر مترقبه به شهروندان خاطر نشان کرد: اسامی افراد فوت شده ناشی از طوفان پایتخت در ابتدا پنج نفر بود اما پس از گذر زمان تعداد فوت شدگان به هشت نفر رسید و اسامی این افراد کاملا مشخص است.

وی افزود: در مورد خسارات باید بحث ساختاری مدنظر قرار گیرد نه آنکه پس از وقوع اتفاق تازه به یاد انجام اقدامات لازم بیفتیم.

همچنین اسماعیل دوستی دیگر عضو این کمیسیون با اشاره به اینکه در پرداخت خسارات طوفان دولت باید پرداخت‌های لازم را انجام دهد اظهار کرد: در این زمینه نباید شهرداری اقدام کند و طبق قانون خسارات طوفان باید توسط دولت پرداخت شود و تشکیک ایجاد شده در این زمینه که شهرداری باید خسارات را پرداخت کند غیر قانونی است.

وی ادامه داد: سرعت و ساعت وقوع طوفان مشخص نشده بود و ما باید اذعان کنیم که امکانات ستاد مدیریت بحران و سازمان هواشناسی در طوفان بسیار عاجر است و متاسفانه با قصور کنندگان پس از وقوع طوفان برخوردی نشد.

حافظی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری نیز با اشاره به اینکه ظرفیت‌های لازم برای پیش بینی وقوع طوفان وجود دارد گفت: ما شاهد بودیم که پیش بینی‌هایی درباره دیگر طوفان‌ها، 25 دقیقه قبل از وقوع انجام شد و اینکه گفته می‌شود امکانات لازم در این زمینه وجود ندارد درست نیست چرا که تنها این موضوع در مورد طوفان اول رخ داد که آن هم ناشی از قصور و سهل انگاری بود. 

اخبار اجتماعی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
شمار قربانیان گرمای پاکستان از یک هزار نفر گذشت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شمار قربانیان توفان آمریکا به 101 نفر رسید/ 7 میلیون خانوار برق ندارند



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

شمار قربانیان توفان آمریکا به 101 نفر رسید/ 7 میلیون خانوار برق ندارند

بر اساس اعلام مقامات آمریکایی شمار تلفات طوفان سهمگین سندی در این کشور به 101 نفر افزایش یافت.

به گزارش مهر به نقل از سی ان ان عربی ، مقامات آمریکایی صبح امروز چهارشنبه اعلام کردند که قربانیان طوفان سندی تاکنون به 101 نفر رسیده است.

آمار کشته شدگان در ایالتها و مناطق  نیوجرسی، نیویورک، پنسیلوانیا، مریلند، کانیتیکت، ویرجینای شمالی و غربی و کارولینای شمالی بیش از دیگر مناطق بوده است.

از سوی دیگر، هم اکنون قریب به 7 میلیون آمریکایی در منازلشان برق ندارند و شب گذشته را در تاریکی به صبح رساندند./مهر