اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شوخی نوروزی علیخانی با اصولگرایان



 اصولگرایان,فراکسیون اقلیت مجلس,اصلاح طلبان,اصلاح طلب قزوین,آقاتهرانی,انبخاب رئیس مجلس

 

شوخی نوروزی علیخانی با اصولگرایان

عضو فراکسیون اقلیت مجلس معتقد است که اصولگرایان با از رده خارج کردن اصلاح​طلبان، مشغول تسویه داخلی هستند.

قدرت​الله علیخانی نماینده قزوین در گفت​وگو با خبرآنلاین، یکی از خاطراتش از سال 90 را «روزگار این روزهای اصولگرایان» خواند و گفت: اصولگراها فکر نمی​کردند به این روزها بیفتند و چند دسته شده و کمر به حذف هم ببندند.

به گفته وی، اصولگریان پس از از رده خارج کردن اصلاح طلبان، اکنون مشغول تسویه حساب داخلی هستند و اوضاع خوبی ندارند و روحا کسل هستند و نمی​دانند چرا اینطور شده​اند.

نماینده اصلاح طلب قزوین با خنده خطاب به اصولگرایان گفت: چاه نکن بهر کسی، اول خودت بعدا کسی! این دوستان ما زمانی که اصلاح طلبان را از رده خارج می​کردند، فکر نمی کردند که خودشان هم وحدتشان را از دست می​دهند و دچار انشقاق می​شوند. آنها ذوق عدم حضور اصلاح طلبان را داشتند اما خودشان هم دچار این روز شدند!

او که گاهی در صحن علنی مجلس مشغول گپ و گفت با روح​الله حسینیان و برخی دیگر اصولگرایان حامی دولت است، در پاسخ به سوالی که به رابطه وی با این نمایندگان اشاره داشت، گفت: من هر وقت آقای آقاتهرانی را می​بینم به او می​گویم که مرا دعا کن! او هم می​گوید مکه رفتم و برایت دعا کردم.

 

علیخانی که در طول سال 90 با روح​الله جانی عباسپور دیگر نماینده قزوین دوبار مناظره نطقی پرحاشیه داشت، درباره اینکه عاقبت آن اختلاف نظر سیاسی این دو نفر به کجا انجامید، گفت: او تفکردولتی دارد ولی من با او کاری ندارم. این مسائل هم در صحن علنی معمولا تمام می​شود و حتی به راهروهای مجلس هم نمی​کشد.

 

نماینده قزوین که می​گفت در سه دور نمایندگی مجلس، هم با اصلاح​طلبان همکار بوده هم با آبادگرانی​ها و هم با دیگر اصولگرایان، ادامه داد: از باب هیاهو و پر سرو صدایی مجلس ششم بهتر از دو مجلس هفتم و هشتم بود. آن مجلس هم جنجال داشت هم دعوا. اما اصولگراها مدعی خیلی چیزها بودند و مجالس خودشان را بهترین دوره می​دانند اما هم اکنون پایان تلخی را دارند سپری می​کنند./قدس آنلاین


ویدیو مرتبط :
احسان علیخانی در مراسم تقدیر برنامه های نوروزی 93

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

علیخانی: اصولگرایان برای وحدت درونی، دشمن فرضی می‌سازند



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

علیخانی:

اصولگرایان برای وحدت درونی، دشمن فرضی می‌سازند 

هجمه‌کنندگان به آیت‌الله هاشمی افراد ریشه داری نیستند

نماینده اصلاح‌طلب مجلس هشتم تاکید کرد: اگر نوع تخریب‌ها را نگاه کنیم، می‌بینیم هیچ یک از آن‌ها از سوی افراد شاخص و ریشه دار جریان اصولگرا مطرح نمی‌شود. بلکه اکثرا عده‌ای به این مسائل دامن می‌زنند که پس از دولت احمدی‌نژاد به جایگاهی رسیده‌اند و امروز با این تخریب‌ها به دنبال حفظ موقعیت خود هستند، در حالیکه با این کار‌ها تنها خود را رو سیاه می‌کنند.

 

 

قدرت الله علیخانی در گفت‌و‌گو با ایلنا، ضمن انتقاد از موج هجمه‌هایی که در آستانه انتخابات به بهانه‌های مختلف به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام وارد می‌شود، عنوان کرد: در درون جریان اصولگرا آشکارا دیدگاه‌های مختلفی وجود دارد. به گونه‌ای که آن‌ها پیرامون برخی مواضع و همچنین موضوع انتخابات با یکدیگر دچار اختلافاتی هستند.

وی تاکید کرد: به نظر می‌رسد این جناح برای پوشاندن و یا کم رنگ نشان دادن اختلافات خود، تلاش می‌کنند تا نقطه برجسته‌ای را هدف گرفته و با حمله و تخریب وی اختلافات خود را برطرف کنند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد: اصولگرایان برای ایجاد وحدت درون خود بعضا برای خود دشمن فرضی ایجاد می‌کنند و یکدیگر را می‌ترسانند که دشمن بزرگی در مقابل آن‌ها قرار دارد بنابراین تحت عنوان خطر، این هجمه‌ها را به برخی چهره‌ها وارد می‌کنند در حالیکه که قطعا این حرکت‌ها خواسته یا نا‌خواسته اهداف دشمن را تامین می‌کند.

مشاور امور پارلمانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در چنین شرایطی شخصیت بزرگی همچون آیت‌الله هاشمی مورد انواع تهمت‌ها قرار می‌گیرد. البته برخی اصولگرایان ریشه دار همچون عسگراولادی در شرایط حساس کنونی در مقابل این هجمه‌ها نه تنها به دفاع از شخصیت‌های برجسته نظام می‌پردازند، بلکه با شهامت پای مواضع خود ایستادگی نیز می‌کنند چرا که از قبل و پس از انقلاب شناخت دقیقی از این شخصیت‌ها دارند.

هجمه‌کنندگان به آیت‌الله هاشمی افراد ریشه داری نیستند

علیخانی ادامه داد: افرادی مثل عسگر اولادی وقتی احساس می‌کنند که یکی از چهره‌های اصیل کشور مورد حمله قرار گرفته است، ضرورت دفاع از وی را وظیفه خود می‌دانند و در مقابل، خود نیز مورد حمله قرار می‌گیرند. من معتقدم این عده مصالح کشور را به خوبی درک می‌کنند و زمانی که این منافع در خطر باشد، نظرات خود را مطرح می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه هجمه‌هایی که امروز به آیت‌الله هاشمی وارد می‌شود هیچ‌گاه تازگی نداشته و ندارد، گفت: از ابتدای انقلاب سه یاور امام (ره) یعنی آیت‌الله خامنه‌ای، شهید بهشتی و آیت الله هاشمی از سوی مخالفان نظام و گروه‌های معاند مورد حمله قرار می‌گرفتند به گونه‌ای که شهید بهشتی در مقابل هجمه‌هایی که آیت‌الله بهشتی وارد می‌شد در جایی به وی عنوان کرد که «آسیاب به نوبت است و چند صباح دیگر نوبت شما هم خواهد رسید».

علیخانی همچنین با بیان اینکه هجمه کنندگان به آیت الله هاشمی افراد ریشه داری نیستند، گفت: عده‌ای تلاش می‌کنند تا از هر فرصتی به سود خود استفاده کنند. در مقابل تا بوی حضور برخی از افراد تاثیر گذار کشور به مشام آن‌ها می‌رسد عده‌ای برای عقب نماندن از این غافله و حس نگرانی که دارند، به این شخصیت‌ها حمله می‌کنند.

وی افزود: نوع تخریب‌ها را نگاه کنیم، می‌بینیم هیچ یک از آن‌ها از سوی افراد شاخص و ریشه دار جریان اصولگرا مطرح نمی‌شود. بلکه اکثرا عده‌ای به این مسائل دامن می‌زنند که پس از دولت احمدی‌نژاد به جایگاهی رسیده‌اند و امروز با این تخریب‌ها به دنبال حفظ موقعیت خود هستند، در حالیکه با این کار‌ها تنها خود را رو سیاه می‌کنند.

نماینده اصلاح‌طلب مجلس هشتم با بیان اینکه هر چه جلو‌تر می‌رویم هجمه‌های وارد شده به آیت الله هاشمی افزایش خواهد یافت، تصریح کرد: مردم ما بسیار آگاه هستند و می‌دانند این هجمه‌ها تنها اغراض شخصی بوده و جنبه سیاسی دارد. در مقابل می‌بینیم که آیت‌الله هاشمی نیز با ‌‌نهایت صبر و متانت توجهی به این مسائل نداشته و حتی جمله‌ای در واکنش به این حمله‌ها بیان نمی‌کند.

علیخانی با اشاره به چرخش اظهارات در میان برخی از چهره‌های جریان اصولگرایی عنوان کرد: من نسبت به این مساله بدبین نیستم به نظر من عقلانیت در میان برخی از افراد اصولگرا حکم می‌کند تا در مقابل روی کار آوردن دولتی که این حجم از مشکلات را برای مردم و کشور بوجود آورده است، به نوعی در صدد جبران باشند.

وی ادامه داد: چهره‌های اصیل اصولگرا به این مساله پی برده‌اند که مسیری که در گذشته پیموده‌اند مشکلاتی را ایجاد کرده است. بنابراین تلاش می‌کنند تا از آن فاصله گرفته و اگر پیش از این سکوت آن‌ها موجب تخریب برخی چهره‌های برجسته نظام شده است، امروز می‌خواهند مانع آن شوند و این‌‌ همان چیزی است که اسلام نیز بر آن تاکید دارد. به عبارتی مشکلات عدیده امروز کشور نتیجه اقدامات دولت و حامیان وی اعم از اصولگرا‌ها و غیر اصولگرا‌ها است که به جای پاسخ گویی به آن طلبکار هم هستند.

نباید برای افراد پایبند به قانون اساسی مانعی جهت حضور در انتخابات باشد

علیخانی در خصوص انتخابات سال آینده ریاست جمهوری نیز یادآور شد: با توجه به فعالیت‌هایی که هم اکنون در گروه‌های سیاسی در حال انجام است، پیش بینی می‌کنم که زمینه هماهنگی‌های لازم برای حضور بخش وسیعی از گروه‌های اصلاح طلب در انتخابات آتی فراهم شود. وی با تاکید بر اینکه نمی‌توان به راحتی از کنار انتخابات عبور کرد، گفت: همانطور که مشاهده می‌کنیم، کشور مصر در آستانه انتخابات مجلس قرار دارد و پیشاپیش رئیس جمهور و بزرگ‌ترین تشکل سیاسی این کشور منتقدین و مخالفین را دعوت به شرکت در انتخابات می‌کنند چرا که همه افراد به ضرورت برگزاری یک انتخابات پرشور برای رفع مشکلات کشور پی‌برده‌اند و ضروری است ما نیز در آستانه انتخابات به این مساله توجه داشته باشیم.

علیخانی افزود: علاوه بر اینکه همه افراد و گروه‌ها باید نسبت به انتخابات احساس مسئولیت داشته باشند، از سوی دیگر نیز نباید برای افرادی که قانون اساسی را پذیرفته‌اند هیچ مانعی جهت حضور در انتخابات وجود داشته باشد. وی با بیان اینکه افرادی که از حضور برخی چهره‌های نظام احساس خطر می‌کنند، نگران کشور و نظام نیستند، گفت: این افراد تنها نگران خود هستند اما این مساله را کتمان می‌کنند.

نیروهای مرتبط با دولت برای انتخابات فعال شده‌اند

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به حضور جریان حامی دولت در انتخابات سال آینده عنوان کرد: این جریان که امکانات اجرایی کشور را نیز در دست دارد، تلاش می‌کند تا از این فرصت حداکثر استفاده را ببرد به گونه‌ای که وقتی از احمدی‌نژاد در مورد پایان عمر دولت سوال می‌شود، وی به صراحت عنوان می‌کند که پایان عمر دولت مشخص نیست. علاوه بر این خبر‌ها حاکی از این است که نیروهای مرتبط با دولت در استان‌های مختلف در استانداری‌ها و فرمانداری‌ها برای انتخابات سال آینده فعال شده‌اند.

وی خطاب به گروه‌های شرکت کننده در انتخابات خاطرنشان کرد: دلسوران نظام باید از آلوده کردن فضای کشور پرهیز کنند. چرا که این مساله نه تنها به نفع کشور نخواهد بود بلکه موجب می‌شود تا دنیا نیز بابت این مساله به ما خرده بگیرد. بنابراین ما باید ضمن افزایش همدلی در کشور در صدد حل مشکلات باشیم و کاری نکنیم که با حرکات ما بر این مشکلات افزوده شود./ایلنا