اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شهرهای رکوردار پذیرش دختران فراری



 

مدیرکل امور آسیب‌دیدگان اجتماعی بهزیستی گفت: تعداد پذیرش دختران فراری در مراکز استانهای تهران و خراسان رضوی نسبت به استانهای دیگر کشور بالاتر است.

به گزارش مهر حبیب‌الله مسعودی فرید در نشست خبری روز سه شنبه افزود: سند کنترل آسیب‌های اجتماعی در ۲۷ استان تدوین و ارسال شده است وهمچنین در ۳ استان نیز اقدامات نهایی آن انجام شده است و در برخی از استانها نیز آسیبهای اجتماعی تعیین اولویت شده اند.

به گفته وی، در این سند مشخص شده که تعداد دختران فراری در برخی از استانها مانند تهران و خراسان رضوی بیش از سایر استانها است که البته این دختران از استانهای دیگر به این استانها آمده اند.

وی گفت: در این سند اولویت‌های کاری در زمینه‌های آسیب‌های اجتماعی مورد نظر است به طوری که هر آسیب در هر استان متفاوت است.

مدیرکل امور آسیب‌دیدگان اجتماعی بهزیستی گفت:هم‌اکنون استان تهران بالاترین میزان طلاق در کشور را دارد ضمن اینکه در سند کنترل آسیب‌های اجتماعی استانی نگاه ویژه‌ای به مسائلی همچون کودک‌آزاری بحث دختران فراری شده است.

فرید تاکید کرد: در شهرهای بزرگ، صنعتی و شهرهایی که حاشیه نشینی دارند و مکانهایی که کانون جمعیتی زیادی وجود دارد، آسیب اجتماعی نیز وجود دارد که در شهرهای مختلف متفاوت است.

وی در مورد ازدواج کودکان زیر ۷ سال نیز گفت: در این زمینه بررسی‌های لازم انجام می‌شود، اما به نظر می‌رسد در سنین زیر ۷ سال شاید بحث محرومیت مطرح بوده است تا ازدواج رسمی که مدنظر است.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری برای اولین بار برای آسیبهای اجتماعی بودجه اختصاص داده شده است گفت: برای کنترل آسیبهای اجتماعی ردیفی خاص اختصاص داده شده که به آسیبهای مختلف تخصیص داده می شود.

مدیر کل دفتر آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی تاکید کرد: به منظور ارائه خدمات سرپایی به هزار کودک در سال جاری یک میلیارد تومان اختصاص داده خواهد شد و همچنین برای توانمندسازی هر خانواده این کودکان ۶ تا ۸ میلیون تومان مورد نیاز است تا از ورود این کودکان به خیابانها جلوگیری شود.

فرید در مورد بیمه افراد دارای اختلال هویت جنسی نیز گفت: در سال به طور متوسط براساس آمارهای جهانی ۲۴ کودک متولد می شوند که ممکن است به دارای اختلال هویت جنسی دچار شوند به همین دلیل باید در همان زمان ابتدایی برای شناسایی این اختلال ، طرح غربالگری انجام شود.

به گفته وی، در طی دو سال گذشته هیچ اعتباری برای ارائه خدمات به این بیماران از سوی وزارت رفاه اختصاص داده نشده است اما در سال جاری مجددا قرار است کمیته رسیدگی به این بیماران مجددا تشکیل شود.

وی افزود: در سال ۸۹ در استانهای مختلف به ۱۴۱ مورد بیمار دارای TS و در سال ۹۰ نیز به ۱۱۶ بیمار کمک شد.

وی از راه اندازی سایت اورژانس اجتماعی خبر داد و گفت: قرار است برای هر کودک خیاباتی یک پرونده تشکیل شود..../تابناک


ویدیو مرتبط :
توصیه های شهاب مرادی به دختران مطلقه/مهارت پذیرش چیست؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آیا محدودیت پذیرش دختران در برخی دانشگاه‌های ایران لغو می‌شود؟



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

آیا محدودیت پذیرش دختران در برخی دانشگاه‌های ایران لغو می‌شود؟

پایگاه خبری تحلیلی "یونیورسیتی نیوز" در گزارشی به بررسی توقف پذیرش دختران در برخی رشته‌های دانشگاه‌های ایران پرداخت.

به گزارش ایسنا، در بخشی از این گزارش آمده است: در حال حاضر 60 درصد قبول‌شدگان كنكور و آزمون ورود به موسسات آموزش عالی ایران را زنان تشكیل می‌دهد و جمعیت دانشجویی دختران پس از پیروزی انقلاب اسلامی با رشد بی‌سابقه‌ای افزایش یافت و حتی از مردان پیش‌ گرفت.

این در حالیست كه در كنكور امسال پذیرش دختران در برخی رشته‌های دانشگاهی متوقف یا محدود شده و پذیرش دانشجو در این رشته‌ها نه بر حسب علاقه‌مندی و نمره، بلكه بر حسب شرایط پذیرش اعلامی دانشگاه‌ها شده است.

اكثر رشته‌هایی كه پذیرش دختران در آنها محدود شده، در گروه رشته‌های فنی و مهندسی و كشاورزی است كه شمار آنها براساس آمار

منابع رسمی ایران، 77 رشته تحصیلی در 36 دانشگاه می‌باشد.

اگرچه وزارت علوم بابت این اقدام از دانشگاه‌ها پاسخ خواسته است و برخی مسئولان نیز نسبت به آن انتقاد كرده‌اند، اما با این وجود تصمیم دانشگاه‌ها در حال اجراست به عنوان مثال دانشگاه‌های تهران در برخی رشته‌های گروه آموزشی مهندسی و كشاورزی فقط دانشجوی مرد پذیرش می‌كنند.

البته این محدودیت انتخاب رشته در تمامی رشته‌های مهندسی و ... وجود ندارد به عنوان مثال در رشته‌های مهمی نظیر فناوری اطلاعات، علوم اطلاعاتی و مهندسی نرم‌افزار همانند سایر رشته‌ها امكان تحصیل برای دختران وجود دارد.

در این میان برخی دانشگاه‌ها نیز با رعایت حقوق تحصیلی دختران، ممنوعیتی برای آنها در هیچ رشته‌ای ایجاد نكرده‌اند اما در مقابل ظرفیت پذیرش دختران را براساس ظرفیت و نیاز بازاركار، در برخی رشته‌ها كاهش داده‌اند./ایسنا