اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شهرستان بهارک ولایت بدخشان به تصرف طالبان درآمد



اخبار,اخبار بین الملل ,طالبان افغان

در پی گسترش نفوذ طالبان افغان در شمال افغانستان، پس از تصرف شهرستان وردوج ولایت بدخشان در شمال این کشور توسط این گروه، شهرستان بهارک نیز تحت کنترل طالبان درآمد.

 شهرستان «بهارک» در ولایت بدخشان نیز تحت کنترل گروه طالبان مسلح قرار گرفت.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی گروه طالبان افغان، در صفحه اجتماعی خود از تصرف شهرستان بهارک توسط این گروه خبر داد.

این در حالی است که مقام‌های افغان تاکنون در این خصوص اظهار نظری نکرده‌اند.

چندی قبل نیز رسانه‌های محلی از درگیری شدید در اطراف این شهرستان خبر داده بودند.

شهرستان بهارک در 40 کیلومتری شهر «فیض آباد» مرکز ولایت بدخشان واقع شده است.

شهرستان بهارک در حالی سقوط کرده که شب گذشته نیز شهرستان وردوج نیز پس از هشت ساعت درگیری میان نیروهای افغان و طالبان، به این گروه واگذار شد.

از روز دوشنبه طالبان افغان حملات گسترده‌ای در سراسر افغانستان به راه انداختند که شهرستان مختلفی در شمال افغانستان و دیگر مناطق این کشور را به تصرف خودشان در آوردند.

از جمله این شهرستان‌ها می‌توان به قندوز، امام صاحب، بالاحصار، قلعه زار از ولایت قندوز، خواجه غار ولایت تخار، تاله و برفک ولایت بغلان و شهرستان درزآب ولایت جوزجان نیز بدست طالبان افغان سقوط کردند.

در این میان اگرچه مقامات افغان از آزادی کامل شهر قندوز خبر می‌دهند، رسانه آلمانی دویچه وله به نقل از یک شهروند قندوز گزارش داد که درگیری میان نیروهای افغان و طالبان هنوز ادامه دارد.

ناامنی‌های افغانستان در حالی گسترش یافته است که حدود یک سال از روی کار آمدن حکومت وحدت ملی افغانستان می‌گذرد اما وعده‌های رهبران آن مانند برقراری صلح در این کشور هنوز محقق نشده است.

 اخبار  بین الملل  - تسنیم


ویدیو مرتبط :
طالبان مرکز ولایت قندوز افغانستان را تصرف کرد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نخستین شهر شیعی در عراق به تصرف داعش درآمد



اخبار,اخبار بین الملل ,گروهک تروریستی داعش

 

اخبار بین الملل - نخستین شهر شیعی در عراق به تصرف داعش درآمد

افراد مسلح وابسته به گروه دولت عراق و شام موسوم به (داعش) شهرک تل عفر واقع در شمال غرب عراق را تحت کنترل خود درآوردند.

به نقل از سایت شبکه اسکای نیوز، به رغم اظهارات قاسم عطا، سخنگوی دفتر فرمانده کل نیروهای مسلح عراق مبنی بر اینکه 279 تروریست طی ساعات گذشته در مناطق مختلف عراق کشته شده‌اند، اعضای داعش شهرک تل عفر را که اکثر ترکمن‌نشین است در پی درگیری‌های شدید تحت کنترل خود درآورده‌اند.

شهرک تل عفر واقع در استان نینوا است که عصر یکشنبه به تصرف نیروهای داعش درآمد. اکثر ساکنان تل عفر ترکمن‌های شیعه هستند و تصرف این منطقه به منزله نخستین منطقه شیعه نشین است که به تصرف اعضای داعش در آمده است.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از شاهدان عینی از شهر تل عفر گزارش داد که افراد مسلح عصر یکشنبه به این شهر که 60 کیلومتری غرب موصل قرار دارد یورش بردند و شدیدا با نیروهای دولتی درگیر شدند.

پیشتر یک مقام نظامی عراقی اعلام کرده بود که پلیس، ارتش و ساکنان تل عفر توانسته بودند مانع از تسلط داعش بر این شهر شوند.

این در حالی است که ساکنان مناطق سنی نشین داخل تل عفر پلیس و نیروهای ارتش را به شلیک خمپاره‌ها به مناطق مسکونی متهم کرده بودند که این امر موجب شد اعضای داعش که خارج از شهرک تل عفر بودند به سمت داخل پیشروی کنند.

یک مقام محلی به رویترز گفت: اوضاع تل عفر فاجعه آمیز است و درگیری‌های جنون آمیز در این شهر ادامه دارد و اکثر خانواده‌ها در داخل منازلشان حبس شده‌اند و نمی‌توانند شهرک را ترک کنند. اگر کشتارها ادامه یابد احتمالا قتل عام دسته جمعی اتفاق خواهد افتاد.

یک عضو کمیته امنیتی که مالکی تشکیل داده است، گفت: نیروهای دولتی از بالگرد علیه اعضای داعش استفاده می‌کنند.

یک مقام امنیتی با اشاره به شرایط کنونی تل عفر اعلام کرد که صدها خانواده ترکمنی این شهر را به سمت مناطق ربیعه و سنجا 40 و 30 کیلومتری شمال غرب شهرک تل عفر ترک کرده‌اند.

این مقام گفت: آب آشامیدنی و برق ساکنان این منطقه قطع شده است. این در حالی است که خبرهایی نیز منتشر شده است که سرلشکر ابوالولید، فرمانده نیروهای نینوا و تعداد زیادی از فرماندهان عملیات تل عفر گرفتار شده‌اند. ابوالولید در قلعه تل عفر تحت محاصره اعضای داعش است.

وی طی هشت ساعت درگیری با اعضای داعش نتوانست این نیروها را به عقب براند و داعشی‌ها توانستند این شهر را به طور کامل به تصرف خود درآورند.

به گفته منابع در این شهر اعضای داعش زندانیان زندان این شهر را نیز آزاد کردند.

همچنین منابع به شبکه العربیه گفتند منطقه‌ای واقعی در شمال فرودگاه بین‌المللی بغداد شاهد درگیری‌های خونین بوده است و چندین خمپاره به ساختمان اصلی فرودگاه اصابت کرده است، در حالی که هنوز میزان خسارت‌ها مشخص نشده است.

این منابع گفتند: این فرودگاه شاهد تدابیر امنیتی شدید است و اخباری در زمینه لغو پروازهای هوایی منتشر شده است.

از سوی دیگر ابوعبد نعیمی، سخنگوی رسمی انقلابیون عشایر عراق در گفت‌وگو با العربیه از آغاز پیشروی انقلابیون عشایر به سمت بغداد برای مقابله با تروریست‌ها خبر داد.

وی بعد از نشست فرماندهان نظامی انقلابیون عشایر اعلام کرد که شهرستان‌ها و استان‌های صلاح‌الدین، هویجه، الرشاد و دیالی تحت تسلط انقلابیون عشایر است به استثنای شهر بعقوبه که همچنان شاهد درگیری شدید است.
اخبار بین الملل - ایسنا