اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شناسایی عامل آلودگی شیمیایی در زاهدان


رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: نتیجه آزمایش‌های انجام شده بر روی نمونه‌های بدست آمده از منبع آلودگی به صورت قطعی اعلام شد.

واحد مرکزی خبر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: نتیجه آزمایش‌های انجام شده بر روی نمونه‌های بدست آمده از منبع آلودگی به صورت قطعی اعلام شد.

دکتر محمودرضا میری افزود: بر اساس نتایجی که در آزمایشگاه های معتبر کشوری انجام شده است ، ماده آلوده‌کننده، ترکیبی از مواد شیمیایی است که عموما تحت عنوان «روغن‌های دی سولفیدی» از آنها یاد می‌شود.

وی گفت: به دلیل قطعی نبودن در نوع ماده آلوده کننده ، مسمومین مراجعه کننده را برای مدتی تحت نظر قرار می دادیم و پس از اطمینان کامل از سلامت این عزیزان آنها را مرخص می کردیم.

دکتر میری افزود: اکنون با شناسایی قطعی مواد آلوده کننده به این نتیجه رسیده‌ایم اقداماتی که در بیمارستان ها برای بیماران، ارائه شده است کافی بوده است و اکنون می توانیم با شواهد علمی اعلام کنیم که نگرانی جدی بابت عوارض طولانی مدت مسمومیت در شهروندان عزیز وجود ندارد.

تا زمان مخابره این خبر تنها ، 15 نفر از مسمومین حادثه اخیر در بیمارستان ها بستری هستند که این عزیزان نیز به زودی مرخص خواهند شد.

اوایل این هفته ، عده ای در زاهدان دچار مسمومیت شدند که علت آن انتشار گاز سمی اعلام شد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی زاهدان، گاز سمی متصاعد شده از سموم گیاهی ریخته شده در کانال فاضلاب شمال شهر زاهدان را علت مسموم شدن عده‌ای از ساکنان این منطقه اعلام کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان هم در این باره گفت: حدود 235 نفر بر اثر انتشار گاز سمی مسموم و بستری شدند که 150 نفر آنها پس از مداوا مرخص شدند.

از ابتدای بروز حادثه گازهای سمی در زاهدان 661 نفر به بیمارستان‎های این شهرستان مراجعه کردند که از مجموع مراجعان 511 نفر بستری و دیگر مراجعان به صورت سرپایی درمان شده‎اند.


ویدیو مرتبط :
عامل اصلی آلودگی هوای تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آلودگی هوا عامل اصلی سرطان ریه در افراد غیرسیگاری



 

 

یك بررسی آماری نشان داد افرادی كه هرگز در طول عمر خود سیگار نكشیده‌اند، اما در مناطقی با آلودگی شدید هوا زندگی می‌كنند، 20 درصد بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از سرطان ریه هستند.

به گزارش ایسنا، فرانسیس لادن، پروفسور دانشكده بهداشت عمومی هاروارد در این باره گفت: هرچند سیگار كشیدن عامل درجه یك ابتلا به سرطان ریه است اما تقریبا از هر 10 بیمار مبتلا به سرطان ریه، یك نفر هرگز در طول عمر خود سیگار نكشیده است.

به گزارش رویترز، دكتر میشل ترنر از دانشگاه اوتاوا كه سرپرستی این مطالعه را برعهده داشته می‌گوید: سرطان ریه در افرادی كه هرگز سیگار نكشیده‌اند یك سرطان مهم و جدی است كه در آمریكا ششمین سرطان شایع محسوب می‌شود.

به گفته كارشناسان، ذرات آلاینده در هوا می‌توانند موجب تحریك ریه‌ها و بروز التهاب در این عضو حیاتی شوند. این آلاینده‌ها از عوامل مهم خطرزا در بروز سرطان ریه هستند.

این یافته حاصل مطالعه روی بیش از 180 هزار فرد غیرسیگاری برای یك دوره 26 ساله است.... / تحلیل : عصر ایران