اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شمار بیکاران فارغ‌التحصیل افزایش یافت



تعداد بیکاران فارغ التحصیل دانشگاه ,آمار بیكاری در ایران

شمار بیکاران فارغ‌التحصیل افزایش یافت

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام افزایش تعداد فارغ التحصیلان بیکار، گفت: رمز پیشرفت جامعه آب، پول، زمین و نفت نیست بلکه جامعه نیازمند خلاقیت و نوآوری است.

علی ربیعی با بیان اینکه خلاقیت ارثی نیست که به کودک برسد بلکه نتیجه تفکر و نوآوری  او است گفت: محیط اجتماعی، اقتصادی، سیاسی می‌تواند تاثیر عمیقی بر خلاقیت بگذارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی داروی حیات بخش جامعه را ماندگاری انقلاب اعلام و عنوان کرد: ممکن است پیشرفت در دستور کار همه جوامع باشد اما همواره این سوال مطرح است چرا این گذار برای رسیدن به پیشرفت در ایران طولانی است.

ربیعی با تاکید بر اینکه تمام پیشرفت‌های کشورهای توسعه یافته تنها به پول بستگی ندارد بلکه در گرو داشتن افراد خلاق در آن جامعه است ادامه داد: برای آنکه جامعه به پیشرفت برسد رمز و راز آن آب، پول، زمین و نفت نیست بلکه آنچه که اهمیت دارد این است که افراد جامعه خلاقیت و نوآوری داشته باشند.

وی با بیان اینکه در کارآفرینی دو رویکرد وجود دارد گفت: بخشی از کارآفرینی ذاتی و بخش دیگر به فرهنگ در جامعه است. اگر فرهنگ جامعه رو به کارآفرینی باشد آن جامعه می‌تواند پیشرفت کند و مراحل گذر را سپری نماید.

وزیر تعاون، کار و رفاه با تاکید بر اینکه نگاه کارآفرینی باید از کودکی آغاز شود اظهار داشت: ما نیازمند جامعه‌ای هستیم که خلاقیت در آن به عنوان یک نماد نهادینه شود. ربیعی با تاکید بر اینکه مدرسه، نظام آموزشی، دستگاه‌های اجرایی باید در کنار هم قرار گیرد تا کارآفرینی نهادینه شود بیان کرد: بهبود زندگی انسان‌ها و رسیدن به تکنولوژی بالا نیازمند نهادهای فرهنگی و اجتماعی هستند تا در آن رشد کنند.

ربیعی با تاکید براینکه وجود انسان خلاق در جامعه که در رشد است اظهار داشت: خلاقیت محصول پرسشگری، جمع آوری داده‌ها و داشتن توانایی و تحلیل و در نهایت تفکر برای تغییر است. وی با اشاره به اینکه کودکان باید شالوده‌شکن باشند ادامه داد: اگر کودکان روحیه پرسشگری داشته باشند به راحتی می‌توانند داده‌ها را جمع آوری و در نهایت ترکیب کنند.

وی با تاکید بر اینکه کارآفرینی می‌تواند مسیری از یک ایده جدید و در نهایت به اشتغال منجر شود افزود: متاسفانه ما در کارآفرینی مشکل داریم یعنی به خوبی نتوانسته‌ایم ثروت ملی را در راستای کارآفرینی به کار ببریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه با اشاره به اینکه متاسفانه تعداد بیکاران فارغ التحصیل دانشگاه افزایش یافته است بیان داشت: افزایش تعداد دانشگاهیان به این معنی نیست که توانایی آنها بیشتر شده است./مهر


ویدیو مرتبط :
شمار قربانیان گردباد اوکلاهاما افزایش یافت‬

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شمار کشته شدگان در انفجارهای زینبیه دمشق و حی الزهرا حمص به 184 افزایش یافت



اخبار بین الملل,خبر های بین الملل,انفجارهای زینبیه

دیده بان حقوق بشر سوریه روز دوشنبه اعلام کرد:شمار کشته شدگان در انفجارهای روز گذشته (یکشنبه) «زینبیه» دمشق و «حی الزهرا» حمص به 184 نفر افزایش یافت.

به گزارش ایرنا، دیده بان حقوق بشر سوریه گزارش داد: شمار کشته ها در انفجارهای منطقه زینبیه دمشق به 120 نفر افزایش یافت.

این دیده بان همچنین اعلام کرد: شمار کشته های حی الزهرا در حمص نیز به 64 نفر رسید که درمیان آنها 59 غیرنظامی از جمله 11 زن و 10 نظامی ارتش سوریه حضور دارند و 11نفر دیگر آنها هنوز هویتشان تشخیص داده نشده است.

دیده بان حقوق بشر افزود: آمار کشته شدگان انفجارهای این دو منطقه به دلیل وخامت حال زخمی ها رو به افزایش است.

روز یکشنبه دو انفجار تروریستی در محله «الزهرا» به وقوع پیوست.

براساس اعلام منابع سوری ابتدا یک دستگاه جرثقیل وارد محله الزهرا شهر حمص شد و تروریست ها این جرثقیل را منفجر کردند و پس از آن یک خودروی بمب گذاری شده دیگر در این محل منفجر شد.

این دومین انفجار خونین در محله الزهرا شهر حمص طی یک ماه اخیر است که تروریست ها غیر نظامیان و زنان و کودکان را در محله های مسکونی هدف قرار می دهند.

ششم بهمن گذشته نیز دو انفجار شدید در همین خیابان و در منطقه مسکونی حی الزهرا روی داد که بر اثر آن دست کم 22 نفر کشته و بیش از 100تن دیگر زخمی شدند.

همچنین بعداز ظهر دیروز نیز چهار انفجار تروریستی در منطقه زینبیه دمشق رخ داد که این این انفجارها توسط چهار شخص انتحاری صورت گرفت که بیمارستان الصدر در خیایان «التین» در منطقه زینبیه را هدف قرار دادند.

در 31 ژانویه (11 بهمن) نیز 3انفجار انتحاری به صورت همزمان این منطقه را هدف قرار داد که بر اثر آن 70 نفر کشته شدند.

گروه تروریستی داعش مسئولیت این انفجارها را بر عهده گرفت.

اخبار بین الملل - ایرنا