اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شماره تلفن ویژه رسیدگی به مشکلات پزشکان اعلام می‌شود



اخبار,اخبار اجتماعی,دکتر سید حسن هاشمی

وزیر بهداشت ضمن تاکید بر عدم حاشیه سازی برای جامعه پزشکان از اعلام شماره تلفنی برای بررسی مشکلات جامعه پزشکی از ابتدای مهرماه سال جاری خبر داد.

دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه مراسم رونمایی از مجسمه شیخ الرئیس ابوعلی سینا که به مناسبت روز پزشک برگزار شد با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص روز پزشک گفت: خواهش می‌کنم که پزشکان را اذیت نکنید چرا که آنها سرمایه‌های ملی کشور هستند و همچنین حاشیه برایشان درست نکنید؛ چرا که این حاشیه سازی به نوعی باعث ایجاد حاشیه در سلامت مردم می‌شود و باید از این سرمایه‌های افتخار آمیز ملی مراقبت کنیم. جامعه پزشکی نیز سعی می‌کند که مراقب خود باشد.

وی در پاسخ به اینکه آیا خبر خوشی در هفته دولت و در حوزه بهداشت و درمان دارید؟ گفت: در حوزه بهداشت و درمان ما کارهای گذشته را ادامه می‌دهیم. پنج بسته‌ای که مربوط به امسال بوده اجرا می‌شود و چیز جدیدی نداریم.

وی در خصوص برنامه وزارت بهداشت در مورد ترویج طب سنتی افزود: پیش بینی ما این است که 10 مرکز طب سنتی را در استان‌های مختلف دایر کنیم. یعنی داروخانه‌هایی وجود داشته باشند که طب گیاهی را با همان سبک و سیاق ملی و اسلامی عرضه کنند که مقدمات آن آغاز شده است.

وزیر بهداشت در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه چه نویدی در روز پزشک برای پزشکان دارید گفت: بهترین نوید صحبت‌هایی است که مسئولین کشور در این روزها انجام خواهند داد و از زحمات جامعه پزشکی تشکر می‌کنم.

وی افزود: دیروز خدمت مراجع محترم بودیم و فرمایشات آنها که بسیار دلگرم کننده است حاکی از قدرشناسی آنها از جامعه پزشکی و خدمات‌شان بود.

هاشمی همچنین از اعلام شماره تلفنی برای رسیدگی به گلایه‌های پزشکان خبر داد و گفت: قرار شده از اول مهرماه شماره تلفنی در وزارت بهداشت اعلام شود تا در صورتی که پزشکانی که در مراکز درمانی و دولتی خدمت می‌کنند مشکلی داشتند و یا نسبت به حقوق آنها کوتاهی شده بود بتوانند مستقیما با ما در میان بگذارند.

 

بالاخره برنامه‌هایی که در حال حاضر وجود دارد متناسب با توانمندی مدیریتی کشور است و امکان دارد در اجرا دچار کاستی‌هایی باشند، بنابراین از این طریق می‌توان از مشکلات همکاران پزشک مطلع شد.

اظهار نظر وزیر بهداشت درباره کاشت نگین در چشم
هاشمی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد کاشت نگین در چشم که اخیرا در کشور با استقبال جوانان روبرو شده گفت: این کار غیرقانونی نیست و البته نگین چشم جدید نیست و حدود 10 سال پیش خودم آنرا شروع کردم؛ برای اینکه نشان داده شود که کار ارزشمندی نیست. بلکه عمل بسیار ساده‌ای است و در حال حاضر نیز در دنیا منسوخ شده است.

وی افزود: این کار در یک مقطع زمانی در کشور هلند آغاز شد اما بعد از آن منسوخ شد. وسیله‌ای که در این عمل به کار می‌رود پلاتین سفید است و قیمت آن نیز 300 دلار است.

اخبار اجتماعی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
شماره تلفن کارخانه ها،شماره تلفن شرکت ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعلام سرویس‌های ویژه‌ی تلفن ثابت



 

 

اعلام سرویس‌های ویژه‌ی تلفن ثابت

 

تاكنون یك میلیون و ۹۴ هزار سرویس ویژه از سوی شركت مخابرات استان تهران به مشتركان متقاضی ارائه شده است.

 


محمد خجسته‌نیا - مدیر كل روابط عمومی شركت مخابرات استان تهران - در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اعلام این آمار تاكید كرد: استفاده از خدمات سرویس‌های ویژه كه از زمان ورود سوییچ‌های دیجیتال راه‌اندازی شده‌اند، به درخواست مشترک و وجود امکانات فنی مورد نیاز در مراکز مخابراتی منوط است.

 


او با بیان این كه این سرویس‌ها به صاحب امتیاز تلفن یا قائم مقام قانونی وی واگذار می‌شود گفت: در حال حاضر عمده‌ترین سرویس‌های ویژه قابل ارائه به مشترکان تلفن ثابت که درصورت وجود امکانات فنی در مرکز مخابراتی مربوط در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

 


وی با بیان این‌كه بیشترین سرویس مورد تقاضا انتظار مكالمه با ۴۰ درصد از كل آمار گفته شده و انتقال مكالمه با ۳۰ در صد از این آمار است یادآور شد: دیگر سرویس‌ها نیز به ترتیب مكالمه كنفرانس و انتقال مکالمه از خط اشغال به خطوط دیگر با ۱۳ و ۹ در صد بیش‌ترین استفاده را داشته‌اند.


خجسته‌نیا درباره هزینه سرویس‌های ویژه خاطر نشان كرد: هزینه (آبونمان) استفاده از سرویس مکالمه سه نفره به میزان سه برابر آبونمان ثابت تلفن در صورتحساب مشترکان درج می‌شود. استفاده از سایر سرویس‌های ویژه رایگان است.

 


او همچنین با بیان این كه تنها درصدی از ظرفیت هر مركز مخابراتی به سرویس‌های ویژه اختصاص داده شده است، اظهار كرد: در برخی مراكز ظرفیت سرویس‌دهی پرشده است. همچنانكه باید گفت در همه مراكز مخابراتی تمام این سرویس‌ها ارائه نمی‌شود.

 


به گزارش ایسنا سرویس‌های ویژه‌ای كه از سوی شركت مخابرات استان تهران به مشتركان متقاضی ارائه می‌شود به‌شرح زیر است:

 

 


۱- انتظار مکالمه (Call Waiting):

 


در این سرویس درصورت اشغال تلفن مشترک، برای تماس‌گیرنده دوم به‌جای بوق اشغال، شبه زنگ می‌خورد و مشترک دارای سرویس با زدن روی قلاب تلفن به تماس‌گیرنده دوم وصل می‌شود.

 

 


۲- شماره‌گیر سریع (ABD Dialing):

 


مشترک به‌جای شماره‌گیری کامل، با تعریف کردن یک شماره کوتاه (کد)، به مخاطب وصل می‌شود.

 

 

 

۳- مکالمه کنفرانس سه نفره (Conference Call):

 


مشترک می‌تواند بطور همزمان، با سه مشترک دیگر بصورت کنفرانس مکالمه كند.

 

 


۴- انتقال مکالمه (Call Forwarding):

 


فعال کردن این سرویس برای مشترک این امکان را فراهم می‌آورد تا در صورت اشغال یا جواب ندادن، تماس‌گیرنده به شماره دیگری که قبلا تعریف شده، هدایت شود و بتواند با مشترک تماس برقرار کند.

 

 


۵- انتقال مکالمه از خط اشغال به خطوط دیگر (PBX):

 


درصورتی که شماره مشترک این سرویس اشغال باشد، فرد تماس‌گیرنده می‌تواند به خطوط دیگر تلفن این مشترک وصل شود.

 

 


۶- کنتور خانگی (Home meter):

 


این سرویس امکان بررسی هزینه مکالمه را برای مشترک دارای تلفن‌های کنتوردار فراهم می‌کند.

 

 


۷- بیدارباش (Wake up):

 


با فعال کردن این سرویس، تلفن طبق زمانی که قبلا برای آن تعریف شده زنگ می‌خورد و مشترک پیام خاصی را می‌شنود.