اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

/شمارش معكوس برای آغاز جراحی بزرگ/ یارانه‌ی نقدی دو برابر می‌شود؟!



 

 

 

یارانه

 

 

 

معاون بودجه: امكان آن وجود دارد    

پس از این كه نخستین بار رقم 81 هزار تومانی یارانه‌های نقدی به حساب خانوارها واریز شد، برخی منتقدان دولت از اولین و آخرین بار بودن این واریز نقدی خبر دادند و این در حالی بود كه سخنگوی كارگروه طرح تحولات اقتصادی مدتی بعد در نشست خبری خود از واریز یك مرحله دیگر یارانه‌های نقدی تا پیش از پایان امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ‌این اگرچه خبر خوبی برای مردم بود، اما مدتی بعد خبر دیگری از سوی رییس جمهور اعلام شد كه شادی مردم را دوچندان كرد و آن هم اعلام دو برابر شدن رقم یارانه نقدی بود.

رییس جمهور در نشست سراسری ائمه جماعات استان تهران با ابراز تاسف از كسانی كه 20 سال از لزوم اصلاح توزیع یارانه سخن می‌گفتند و اكنون درصد ممانعت از اجرای این قانون هستند، گفت: با اجرای كامل قانون هدفمند كردن یارانه‌ها مبلغ علی‌الحساب كنونی كه به حساب مردم واریز شده است، دست‌كم دو برابر خواهد شد.

این موضوعی بود كه دستیار ارشد رییس ‌جمهور نیز به تازگی بر آن تاكید كرد و گفت: افزایش دو برابری مبلغ یارانه‌های نقدی امکانپذیر است و دولت برای این طرح برنامه‌هایی در دست مطالعه و بررسی دارد.

به گزارش ایسنا، مجتبی ثمره‌هاشمی در پاسخ به انتقادهای برخی که می‌گویند افزایش دو برابری یارانه‌های نقدی توسط دولت امکان‌پذیر نیست، اظهار كرد: افرادی که این مطالب را عنوان می‌کنند در زمانی که بحث پرداخت مرحله اول یارانه‌ها بود هم می‌گفتند دولت چطور می‌تواند این مبالغ را به حساب مردم واریز کند اما مشاهده کردند که این امر محقق شد.

ثمره هاشمی تصریح کرد: این افراد حتی در زمانی که دولت هنوز برنامه‌های خود را برای اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها اعلام نکرده بود، عنوان می‌کردند که برنامه خاصی برای اجرای این طرح وجود ندارد و یا تورم افزایش می‌یابد، در حالی که هنوز این طرح آغاز نشده است.

وی افزود: حال طبیعی است با صحبت‌هایی که رییس‌ جمهور مبنی بر افزایش مبلغ یارانه‌های نقدی داشت، این مباحث را مطرح کنند که افزایش دو برابری یارانه‌های نقدی غیرممکن است اما دولت برای این طرح راهکار‌ها و برنامه‌هایی دارد و این امر هم امکان‌پذیر است.

در همین زمینه معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور نیز امكان دو برابر شدن یارانه نقدی را تایید كرد.

رحیم ممبینی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر این كه آیا از نظر اقتضائات بودجه‌ای، امكان دو برابر شدن شدن یارانه نقدی وجود دارد یا خیر، گفت: اگر سال 88 را به عنوان سال پایه برای قیمت حامل‌های انرژی در نظر بگیریم، در زمان اجرای اصلاح قیمت حامل‌ها، اعداد تغییر می‌كند و با محاسبه تفاوت این دو، امكان این كار وجود دارد.

او افزود: با ساز و كارهایی كه پیش‌بینی شده تا پول ناشی از هدفمند كردن یارانه‌ها به سلامت وارد حساب‌های متمركز شود، امكان دو برابر شدن یارانه نقدی وجود دارد.

ممبینی پیش از این در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی درباره این ‌كه منابع ناشی از هدفمند كردن یارانه‌ها در بودجه سال آینده چه مقدار است؟‌ گفته بود:‌ این رقم هنوز در دولت در حال بررسی است و عددی قطعی برای آن مشخص نشده است..../تحلیل:ایسنا


ویدیو مرتبط :
آغاز فرصت یک ماهه اعتراض به حذف یارانه نقدی از فردا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واریز نقدی مرحله دوم یارانه‌ها آغاز شد



 

 

 

یارانه

 

 

فارس: واریز تدریجی یارانه‌‌ نقدی اسفند امسال و فروردین ماه سال آینده به حساب سرپرست خانواده‌‌ها آغاز شده است.

مرحله دوم واریز یارانه‌‌های نقدی به صورت تدریجی به حساب سرپرست خانواده‌‌ها واریز می‌شود. این یارانه‌ها ویژه اسفند ماه 89 و فروردین ماه سال آینده عنوان شده است.

پیش از این محصولی وزیر رفاه و تأمین اجتماعی درگفت‌وگویی از واریز مرحله دوم یارانه‌ها تا قبل از 28 بهمن ماه خبر داده بود.

برپایه این گزارش، در مرحله دوم واریز یارانه‌های نقدی علاوه بر واریز یارانه ماهانه برای هرنفر 40 هزار و 500 تومان، یارانه نان هرنفر نیز به مبلغ 4 هزار تومان به صورت همزمان واریز می‌شود.

قانون هدفمندكردن یارانه‌ها 28 آذر ماه با دستور محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور آغاز شد..../تحلیل:عصرایران