اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شلیک به زورگیر سابقه دار پشت چراغ قرمز



شلیک به زورگیر سابقه دار پشت چراغ قرمز

ماموران کلانتری ولنجک با شکایت تعدادی از شهروندان در جریان فعالیت قاچاچقچی مواد مخدر در شمال تهران قرار گرفتند. با بررسی های بیشتر مشخص شد فردی به نام کریم تبعه افغانستان معروف به کریم افغانی با پرسه زدن در محلات شمال شهر اقدام به فروش مواد مخدر می کند. در ادامه ماموران موفق شدند شماره پلاک خودروی متهم را به دست اورده و او را روز گذشته هنگام پرسه شناسایی و دستگیر کنند.

با دستگیری متهم از خودرویش مقادیر مواد مخدر کشف شد. با انتقال متهم به کلانتری او اعتراف کرد مواد مخدر را از جنوب کشور تهیه می کرده است. پرونده این فرد هم اکنون در اختیار پایگاه یکم پلیس مبارزه با مواد مخدر است.

دستگیری سارقان زورگیری که دست و پای طعمه هایشان را می بستند

ماموران کلانتری 153 شهرک ولیعصر در جریان وقوع سرقت خودرو و زورگیری در محدوده آذری و میدان آزادی قرار گرفتند. در تحقیقات بیشتر مشخص شد سه پسر جوان با یک خودرو سواری شهروندان را سوار کرده و سپس اقدام به زورگیری از آنها می کنند. پس از به دست امدن سرو نخ های بیشتر از فعالیت اعضای این باندها ماموران موفق شدند سوم بهمن سرکرده این باند را به نام سعید دستگیر کنند. سعید در بازجویی ها گفت: با تهیه یک چاقو ابتدا به عناون مسافر سوار خودروهای سواری می شدیم و با زورگیری خودرو را سرقت می کردیم. البته با همین خودرو به بهانه مسافرکشی از افراد به عنوان مسافر زورگیری می کردیم.

با اعترافات متهم ردیف اول، ماموران محمد متهم ردیف دوم را نیز در مخفیگاهش شناسایی و دستگیر کردند که او در بازجویی ها مدعی شد علی دیگر همدستشان نیز در سرقت ها و زورگیری ها حضور داشته است.

در ادامه ماموران مخفیگاه عضو سوم باند را در منطقه پاسگاه نعمت آباد  زیر نظر گرفتن تا اینکه او را با حکم قضایی ساعت 7 صبح هشتم بهمن دستگیر کردند. عضو سوم باند نیز مدعی شد طعمه های خود را به عنوان مسافر سوار می کردیم و  با بستن دست و پایشان از آنها زورگیری می کردیم. پس از زورگیری نیز آنها را در محله ای خلوت رها می کردیم. با اعترافات متهم انها در اختیار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفتند.

پیمان دانگی بازهم دستگیرشد

ماموران پایگاه چهارم پلیس امنیت با شکایت اهالی تهرانپارس در جریان شرارت های پسر جوانی به نام پیمان معروف به دانگی قرار گرفتند. با انجام تحقیقات مشخص شد این فرد سابقه دار بوده و چندی قبل پس از طی کردن دوران حبس از زندان ازاد اما همچنان به شرارت های خود ادامه می دهد. با شناسایی مخفیگاهها و پاتوق های این فرد ماموران موفق شدند این شرور را با کمک یگان امداد تهران به اتهامشرارت، درگیری، حمل سلاح سرد، ایجاد رعب و وحشت در میان شهروندان و اخلال در نظم عمومی، بازداشت کنند.

دستگیری سارقی که با موتور آپاچی کیف قاپی می کرد سارقی که با موتور آپاچی زرد رنگ کیف قاپی می کرد شناسایی و دستگیر شد. این فرد با پرسه زدن در منطقه ابوسعید از شهروندان کیف قاپی می کرد که پس از مدتی ماموران با شناسایی او هنگام خرید با کارت سرقتی  توسط دوربین مدار بسته یک فروشگاه موفق شدند هویت او به نام بهروز را شناسایی کنند. همزمان با ارجاع پرونده به دایره تجسس کلانتری ابوسعید و محاصره محل زندگی متهم، او قصد فرار داشت که از سوی ماموران دستگیر و موتور اپاچی زرد رنگش نیز توقیف شد. با انتقال متهم به کلانتری او به جرم اعتراف و همدستش به نام محمد را نیز معرفی کرد که در بررسی های بیشتر مشخص شد او به اتهام کیف قاپی هفته گذشته توسط ماموران پلیس آگاهی دستگیر شده است. 

شلیک به زورگیر سابقه دار پشت چراغ قرمز

 هشتم بهمن ماموران کلانتری تهرانسر در جریان گشت زنی در محدوده خیابان گلها به یک دستگله خودرو تیبا مظنون شدند و به او دستور ایست دادند اما راننده خودرو با دیدن ماموران اقدام به فرار کرد. پس از اینکه راننده تیبا پشت چراغ قرمز گرفتار شد قصد داشت با رها کردن خودرو متواری شود که ماموران با شلیک به سمت ساعد دست این فرد توانستند او را دستگیر کنند. در بررسی سوابق فرد دستگیر شده مشخص شد جواد دارای سوابق زورگیری در غرب تهران است و تحت تعقیب دادسرای امور جنایی است.گفتنی است متهم دستگیر شده با کمک اورژانس برای مداوا به بیمارستان منتقل شد./مهر

 


ویدیو مرتبط :
صحنه خنده دار توقف راننده چینی پشت چراغ قرمز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

۱۰۱ سرقت برق آسا پشت چراغ قرمز



 

۱۰۱ سرقت برق آسا پشت چراغ قرمز

 

دو كیف قاپ حرفه ای با سرقت های برق آسا، اموال ۱۰۱ شهروند را در پشت چراغ های راهنمایی و رانندگی سرقت كردند .

تحقیقات در این باره زمانی آغاز شد كه زن جوانی به پلیس آگاهی رفت و گفت در حالی كه سوار بر خودرواش بود دو جوان موتورسوار كیف دستی اش را از داخل صندوق عقب خودرو دزدیدند. مالباخته به ماموران گفت: «ساعتی قبل سوار بر خودروام از محل كار به خانه بر می گشتم و برای چند لحظه پشت چراغ قرمز یك چهار راه توقف كردم. در یك لحظه متوجه صدای ضربه ای به صندوق عقب شدم. وقتی در آینه عقب را نگاه كردم، جوانی را دیدم كه كیف دستی ام را از داخل صندوق عقب برداشته و در حال سوار شدن به یك موتوسیكلت بود. پیش از آنكه من بفهمم چه اتفاقی افتاده او سوار موتوسیكلت شد و با كمك همدستش خیلی سریع از آنجا فرار كرد.

با عجله از خودروام پیاده شدم و فهمیدم آنچه در آینه دیده ام واقعیت دارد و دو سارق كیفم را كه حدود دو میلیون تومان پول نقد و مقداری جواهر داخلش بود، دزدیده اند.» زمانی كه ماموران خودرو شاكی را بررسی كردند، دریافتند سیستم قفل مركزی خودرو به گونه ای است زمانی كه درهای آن باز باشد به راحتی می توان در صندوق عقب را نیز گشود. در چنین شرایطی با كمك زن جوان چهره فرضی یكی از سارقان بازسازی و تلاش ها برای به دام انداختن دو جوان كیف قاپ آغاز شد. چند روز بعد از ثبت این شكایت به پلیس خبر رسید این بار پسری جوان طعمه كیف قاپان شده است. او بعد از آنكه از بانك خارج شده و پول ها را در صندوق عقب خودرو پژواش گذاشته بود در پشت چراغ قرمز یك چهارراه هدف سرقت قرار گرفته بود.

وی در این باره به پلیس گفت: پشت چراغ قرمز توقف كرده بودم كه ناگهان دو جوان موتورسوار از عقب به خودرو ام نزدیك شدند و خیلی سریع در صندوق عقب را باز كردند و پول هایم را دزدیدند. آنها بعد از سرقت برخلاف جهت خیابان فرار كردند و من نتوانستم آنها را تعقیب كنم. خودرو این شاكی نیز مثل زن جوان طوری بود كه سارقان به راحتی در صندوق آن را باز كرده بودند. در همین حال چهره نگاری از عاملان این دزدی نشان می داد در هر دو سرقت همان دو جوان موتورسوار دست دارند. در حالی كه تلاش ها برای دستگیری دو متهم تحت تعقیب ادامه داشت، خبر رسید دو جوان سارق حین دزدیدن كیف زنی دستگیر شده اند. زمانی كه ماموران به محل حادثه رفتند و چهره دو جوان دستگیر شده را با عاملان كیف قاپی مطابقت دادند، مشخص شد دو جوان همان سارقان فراری هستند. مردی كه متهمان را گرفتار كرده بود در این باره گفت: دقایقی قبل از حادثه خودروام را كنار خیابان متوقف كردم و در حالی كه همسرم داخل خودرو نشسته بود برای خرید به یك فروشگاه رفتم. چند لحظه بعد زمانی كه به طرف خودرو برمی گشتم جوانی را دیدم كه سرش را از پنجره وارد خودرو كرد و كیف همسرم را دزدید.

او سپس با كمك موتورسواری كه منتظرش بود از آنجا فرار كرد اما من با خودروام او را تعقیب كردم و بعد از چند دقیقه به موتوسیكلت آنها كوبیدم و با كمك مردم دستگیرشان كردم. در حالی كه دو متهم اتهام شان را پذیرفته بودند بازجویی ها از آنان ادامه یافت تا اینكه آنها به ۱۰۱ فقره كیف قاپی اعتراف كردند. یكی از آنان گفت: آن طور كه ما فهمیده بودیم صندوق عقب بعضی از خودروها را زمانی كه درهایشان باز باشد، می شود باز كرد به همین دلیل ما هم چند مرتبه این كار را امتحان كردیم. با تكمیل تحقیقات در این باره، پرونده با صدور قرار مجرمیت و كیفرخواست به شعبه ۱۱۵۶مجتمع قضایی بعثت ارسال شد و در نهایت با حكم قاضی هر كدام از متهمان به تحمل چهار سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق و رد مال به مالباختگان محكوم شدند..... / گزارش : روزنامه شرق