اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شعری که رهبری از پروین اعتصامی خواندند


جمعی از اصحاب فرهنگ و ادب و شعر با حضور در بیمارستان محل بستری مقام مظم رهبری از ایشان عیادت کردند.

خبرگزاری مهر: جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر و ادبیات و شعر و ورزش با حضور در بیمارستان محل بستری مقام معظم رهبری از ایشان عیادت کردند.

از میان چهره های ادبی حاضر در این عیادت رضا امیرخانی، مرتضی امیری اسفندقه، ناصر فیض، محمد جواد زمانی، افشین اعلا و فاضل نظری حضور داشتند.

همچنین ابراهیم حاتمی کیا، کمال تبریزی، مجید مجیدی، ابوالقاسم طالبی، داریوش ارجمند، جهانبحش سلطانی، محمد رضا ورزی نیز به نمایندگی از طیف سینماگران ایران به عیادت رهبر انقلاب رفتند.

همچنین شخصیت هایی چون عباس جدیدی، بهداد سلیمی، حسین رضا زاده، حجت الاسلام پناهیان، حجت الاسلام محمد رضا زائری نیز در این مراسم حضور داشتند.

در بحشی از این دیدار رهبر انقلاب اسلامی قطعه شعری از پروین اعتصامی به شرح زیر قرائت فرمودند:

هر بلایی کز تو آید رحمتی است / هرکه را رنجی دهی خود راحتی است

زان به تاریکی گذاری بنده را / تا ببیند آن رخ تابنده را

تیشه زان بر هر رگ و بندم زنند / تا که با عشق تو پیوندم زنند

رهبر انقلاب اسلامی همچنین در این دیدار در وصف پروین اعتصامی از وی به عنوان شاعری یاد کردند که عده ای وی را به خاطر پر رنگ نشان دادن فروغ فرخزاد مورد بی توجهی قرار دادند.


ویدیو مرتبط :
پروین اعتصامی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فیلم: شعری که رهبری در بیمارستان خواندند


جمعی از فعالان ادب، فرهنگ، هنر، رسانه و ورزش با حضور در بیمارستان از رهبر انقلاب عیادت کردند.

مجله مهر: جمعی از فعالان ادب، فرهنگ، هنر، رسانه و ورزش با حضور در بیمارستان از رهبر انقلاب عیادت کردند.

در این دیدار، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در جریان گفت‌وگو با آقایان کمال تبریزی، مجید مجیدی، ابراهیم حاتمی‌کیا و رضا امیرخانی، شعری از پروین اعتصامی خواندند و نکاتی را درباره‌ی این شاعر بیان کردند.