اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شریعتمداری: دادگاه سران فتنه به طور زنده از تلویزیون پخش شود



 

 

شریعتمداری: دادگاه سران فتنه به طور زنده از تلویزیون پخش شود

 

یادداشت امروز روزنامه‌ی كیهان که با عنوان «... و حالا محاكمه!» به قلم حسین شریعتمداری مدیر مسئول این روزنامه نگاشته شده است، وی در این یادداشت خواستار محاكمه سران فتنه به صورت علنی شده است.

در یادداشت امروز حسن شریعمتداری در روزنامه کیهان آمده است:

حضرت امیر علیه السلام در خطبه ای ضمن اشاره به برخی از ابعاد یكی از فتنه های آن دوران خویش و راه برون رفت از آن، درباره علت سكوت-موقت- خود می فرمایند «كسی كه میوه را قبل از رسیدن و در حالی كه هنوز كال و نارس است بچیند مانند كشاورزی است كه در زمین دیگری كشت كرده است» (خطبه5 نهج البلاغه) حضرت امیر(ع) در این كلام كه مانند همه بیانات ایشان «حكیمانه» و راهگشاست، از یكسو سكوت خود را «موقت» معرفی می كنند و از سوی دیگر با توجه به غبارآلودگی فضا كه باز هم به قول ایشان یكی از ویژگی های فتنه است، بازگو كردن واقعیت ها را به فرو نشستن غبارها و آشكار شدن واقعیت ها برای همگان موكول می فرمایند. این سخن هم از آن امام بزرگوار است كه «فتنه ها وقتی از راه می رسند شبهه می آفرینند و با حق شباهت دارند ولی هنگامی كه پشت می كنند-پایان می پذیرند- حقیقت آنگونه كه هست آشكار می شود.(خطبه93نهج البلاغه)

فتنه 88 نیز اگرچه ابعادی گسترده تر از تمامی فتنه های 3 دهه اخیر داشت و تمامی دشمنان ریز و درشت اسلام و انقلاب از داخل و خارج كشور در آن حضور مستقیم و بی پرده داشتند ولی از قاعده یاد شده مستثنا نبود و دقیقاً با همان فرمول كه امیرمومنان(ع) ارائه فرموده اند انطباق داشت. سران داخلی فتنه با مدیریت بیرونی و بی پرده مثلث آمریكا، اسرائیل و انگلیس در حالی به صحنه آمده بودند كه در آغاز پرچم اسلام و امام و انقلاب را در دست داشتند! «علی زمان» اما- كه خدایش به ظهور مراد غایبمان(ع) متصل گرداند- بلافاصله «نیزه داران معاویه» را شناخت. همان ها بودند كه در «بدر» با قرآن و رسول خدا(ص) جنگیده بودند و اكنون در «صفین» زیر پاره های قرآن سنگر گرفته و با شمشیر آخته به قرآن ناطق تاخته بودند! فضا، ولی، مه آلود و غبارگرفته بود و همگان را چراغ مه شكن و نگاه غبار شكاف نبود.

آنان كه بصیرت بیشتری داشتند، خروش برداشتند كه حرامیان را مهلت ندهید، «علی زمان» اما كه درایت از امیرمومنان(ع) به ارث برده بود، همان سخن حكیمانه مولای متقیان را بركام دل می سرود «كسی كه میوه را قبل از رسیدن و در حالی كه هنوز كال و نارس است بچیند، مانند كشاورزی است كه در زمین دیگری كشت كرده است» هشدار می داد كه مبادا به غفلت در زمین دشمن به بازی گرفته شوید! او جرج سوروس صهیونیست را می دید كه پارچه ای وام گرفته از رنگ سبز جین شارپ- همان كاخ سبز معاویه- را به خاتمی سپرده است تا «سبزی» آن را به «گنبد سبز» رسول خدا(ص) تشبیه كرده و بر گردن موسوی- همان اشعث بن قیس كه با یهودیان پیمان پنهان داشت- بیندازد و ننگ وطن فروشی و خیانت را به فریب «رنگ» هموار كند. توده های عظیم مردم كه در مكتب امام راحل(ره) و خلف حاضر او بصیرت آموخته و در كوران فتنه های پیشین آبدیده شده بودند، به وضوح می دیدند كه فرعونیان، با نفوذ به میان قوم موسی، بار دیگر «گوساله سامری» را به رقص آورده اند، اما هنوز بودند كسانی كه در فضای گرگ و میش فتنه، «گرگ»ها را به تمام قد تشخیص نداده بودند.

جلودار این همه را می دید، در خشت خام و عجب آن كه برخی از خواص در آینه صاف هم نمی دیدند. و این فاصله پرناشدنی میان «ولی فقیه» با دیگران است. جلودار باید صبر می كرد تا بقیه از راه ماندگان هم برسند. مانند مولایش و مولایمان حضرت امیر مؤمنان(ع) كه با تحمل خار در چشم و استخوان در گلو، بصیرت افزایی دیگران را دنبال می فرمود.

«فتنه» هرچه از نقطه آغاز خود فاصله می گرفت، به علت برخورد با بصیرت رهبر و هوشیاری مردم، چهره واقعی خود را بیشتر نمایان می كرد و از سوی دیگر دشمنان بیرونی كه به گواهی اسناد موجود و شواهد آشكار، مدیریت فتنه را برعهده داشتند، با مشاهده حركت هوشمندانه امام و امت، «تاب مستوری» از دست داده و هر روز پرده دیگری از چهره نفرت انگیز خود و فتنه گران را به ناچار فرو می انداختند. اهانت به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله علیه السلام، نفی وجود مبارك حضرت صاحب الزمان(عج)، پاره كردن عكس حضرت امام(ره)، شعار به نفع رژیم صهیونیستی در روز قدس كه با دیكته دو روز قبل سایت وزارت خارجه اسرائیل صورت پذیرفت، شعار به نفع آمریكا در روز مبارزه با استكبار جهانی و... سرانجام ماجرای 25 بهمن كه آشكارا با اشاره- كه نه- با دستور مستقیم و مشترك آمریكا، اسرائیل و انگلیس تدارك شده و به اعتراف صریح «جو بایدن» معاون رئیس جمهور آمریكا در روز 23 بهمن - 12 فوریه- در سنا و تاكید سایت وزارت خارجه اسرائیل- 24 بهمن/13 فوریه- هدف اصلی آن اعتراض به حمایت جمهوری اسلامی ایران از مردم مصر بود و همگان دیدند كه دقیقا چنین بود و برای دیرباورترین افراد- عمدتا از خواص- نیز كمترین تردیدی درباره هویت واقعی سران فتنه باقی نگذاشت.

حالا دیگر، محاكمه سران فتنه در دادگاه افكار عمومی پایان پذیرفته است و ارتكاب دهها جنایت از سوی آنان، نظیر «ستون پنجم دشمن بیرونی»، «وطن فروشی»، «مفسد فی الارض»، «قاتل مردم بی گناه كوچه و بازار» و... در افكار عمومی مردم با اسناد و دلایل غیرقابل انكار به اثبات رسیده است و اكنون، نوبت محاكمه آنان در دستگاه قضایی كشور است.

دیروز از یك سو دادستان كل كشور بر محاكمه قریب الوقوع سران فتنه تاكید كرد و از سوی دیگر جرج سوروس، در مصاحبه ای پراضطراب، نگرانی شدید و عمیق خود و دوستان آمریكایی و اسرائیلی خویش را از محاكمه آنان ابراز داشت.

سران فتنه اگرچه مرده اند و به قول «زئیف شف» ژنرال بازنشسته و استراتژیست كهنه كار رژیم صهیونیستی «چوب هایی هستند كه سوخته و به ذغال تبدیل شده اند» و هر چند ننگ خیانت و جنایت را برای همیشه بر پیشانی خود دارند ولی محاكمه علنی آنان به دلایل گوناگون یك ضرورت غیرقابل اجتناب است كه پاسخ به خواست توده های عظیم مردم، برملا شدن مستند روابط پنهان و آشكار آنان با سرویس های اطلاعاتی آمریكا، اسرائیل و انگلیس، تبدیل ماجرای فتنه و ابعاد آن به یك سند محكم تاریخی برای عبرت وطن فروشان و آگاهی نسل های آینده و مخصوصا كمك به مردم انقلابی مصر، تونس، یمن، اردن، بحرین، لیبی، عربستان و سایر ملت های مسلمان برای شناخت توطئه ها و فتنه های مشابهی كه احتمالا از سوی سرویس های اطلاعاتی بیگانه برای مقابله با انقلاب اسلامی و نوپای آنان تدارك دیده خواهد شد و این فقره اخیر مخصوصا در شرایط كنونی خدمت بزرگی به ملت های در حال انقلاب منطقه خواهد بود.

نگرانی عمیق و رسما اعلام شده جرج سوروس و سایر مقامات آمریكایی و اسرائیلی از محاكمه سران فتنه نه به خاطر ادامه حیات سیاسی آنان، بلكه وحشت از افشای برخی روابط پنهان مانده سران فتنه با سرویس های اطلاعاتی بیگانه و برملا شدن چرخه ارتباطی و زد و بندها و بده بستان های آنان با افراد و حلقه هایی است كه تاكنون برملا نشده است و هنوز به حیات انگلی خود ادامه می دهند.

و اما، علاوه بر ضرورت غیرقابل تردید محاكمه سران فتنه، لازم است كه؛

اولا؛ تمامی مراحل این محاكمه به صورت علنی انجام گرفته و بدون سانسور و به صورت زنده از سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شود.

ثانیا؛ بدون دغدغه وقت، تمامی موارد جرم همراه با مستندات آن در دادگاه ارائه شده و به متهمان نیز مانند معمول و به روال جاری در دستگاه قضایی كشور، وقت آزاد و فرصت فراوان داده شود تا هر چه در چنته دارند بیرون بریزند. چرا كه مطابق فرمول مشترك و دیكته شده «جرج سوروس، جین شارپ و ریچارد رورتی» سران فتنه از تن دادن به قانون اكیداً منع شده اند و بر پایه دستورالعملی كه طراحان كودتاهای مخملی نظیر «هابر ماس» و «تیمورتی اش» در ملاقات حضوری با فتنه گران به آنان دیكته كرده اند سران فتنه در صورت اجبار به پاسخگویی- نظیر حضور در دادگاه- به طفره رفتن توصیه شده اند.

و بالاخره، كیهان آمادگی دارد به عنوان عضوی از خیل عظیم مردم شریف و پاكباخته ایران اسلامی و در صورت امكان به نمایندگی دادستان در دادگاه حضور یافته و با ارائه اسناد و مدارك غیرقابل تردید و عمدتا برگرفته از خود فتنه گران، ابعاد خیانت و جنایات آنان و مخصوصا ماموریت آنها از سوی سرویس های اطلاعاتی آمریكا و انگلیس و اسرائیل را در میدان دید افكار عمومی به چالش قانونی كشانده و اثبات كند....../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
کواکبیان و سو استفاده از آنتن زنده برای سران فتنه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نماینده مجلس: دادگاه سران فتنه را علنی برگزار کنید



 

نماینده مجلس: دادگاه سران فتنه را علنی برگزار کنید

 

 

نماینده ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه ساوه در سخنانی خواستار برگزاری دادگاه علنی برای سران فتنه شد.

 

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام حسین اسلامی در اجتماع نمازگزاران ساوه‌ای در مسجد انقلاب این شهر افزود‌: امروز در نظام مقدس جمهوری اسلامی بر كسی پوشیده نیست كه عظمت شهدای ما از اول انقلاب تاكنون، انقلاب ما و رشد و پیشرفت ما تمام دنیا را به تعجب و حیرت واداشته است و ملت‌های مسلمان دیگر كشورها نیز با نگاه به انقلاب اسلامی ایران قیام كردند و دیكتاتورهای زمان خود را سرنگون کردند.

وی با بیان اینكه رمز موفقیت ایرانی‌ها، جمهوری اسلامی بودنشان است، گفت: با پیدایش انقلاب اسلامی طاغیان و یاغیان را شكستیم تا استقلال ، آزادی و جمهوری اسلامی را برای مردم هدیه کنیم.

وی با اشاره به اینكه جمهوری اسلامی ایران با رای مردم شكل گرفته است، ادامه داد: در نظامی كه با پشتوانه مردم شكل گرفته است و طلایه‌دار حریت و آزادی در جهان است، عده‌ای از اراذل و اوباش در 25 بهمن به خیابان‌ها ریختند تا به این نظام دینی و مرم سالاری خدشه وارد كنند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه با اشاره به صدور اطلاعیه كروبی و موسوی در خصوص تجمع 25 بهمن، اظهار داشت: كروبی و موسوی به عنوان سران فتنه در‌صدد خدشه‌دار کردن غرور ملی و حیثیت نظام هستند و ما نمایندگان مجلس از قوه قضائیه خواستار برگزاری دادگاه علنی سران فتنه هستیم و با دادگاه پنهانی نیز موافق نیستیم كه البته دادستان كل كشور به نمایندگان مجلس قول داده تا اخبار خوبی را در هفته آینده در خصوص محاكمه فتنه گران اعلام کند.

اسلامی با بیان اینكه شركت كنندگان در راهپیمایی 25 بهمن ماه علیه فقیه زمان و مجتهد عادل جامع الشرایط شعار دادند، افزود: رافت اسلامی و نگاه رحیمانه به سران فتنه و حامیان آنها باعث شد وحدت و عزت اسلامی خدشه‌دارد شود و اگر كسی در نظام اسلامی از این فتنه گران حمایت كند از جمهوری اسلامی ایران نیست.

وی عملكرد سران فتنه را باعث بهره‌برداری بیگانگان و خوراك تبلیغی ماهواره‌ها ذكر كرد و افزود: افتخار نظام اسلامی این است كه در راس آن ولی فقیه وجود دارد و ما مفتخریم كه مقام معظم رهبری به عنوان سكاندار و رهبر نظام، امروز نه تنها كشور اسلامی بلكه تمام كشورهای اسلامی و مسلمانان دنیا را رهبری می‌كند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تصویب منطقه ویژه اقتصادی برای شهرستان‌های ساوه و زرندیه، اظهار داشت: ساوه در حال توسعه و پیشرفت است و از بركات دولت این است كه منطقه ویژه اقتصادی برای ساوه را محقق کرد و از طرفی نیز با انتقال بخشی از گمرك كشور به این شهر شاهد رشد اقتصادی و توسعه روز افزون ساوه خواهیم بود.../ایسنا