اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شرق تهران برای خرید مسكن بهتر است؟



 

 


شرق تهران

 

 

در منطقه 4 تهران متوسط قدرت خرید مسكن با قیمت‌هایی كه از سوی فروشنده‌ها اعلام می‌شود همخوانی دارد، به‌طوری‌كه اغلب خریداران توان پرداخت متر مربعی 5/1 تا 2 میلیون تومان را دارند.

بهترین شیوه‌ای كه متقاضیان خرید مسكن در تهران می‌توانند برای انتخاب خانه مورد دلخواهشان مبنا قرار دهند، توجه به دو مورد در جست‌وجو‌های ملكی است.

مورد اول كه همه خریداران به آن توجه كافی دارند، قیمت مسكن و تناسب آن با بودجه و توان خرید است، اما مورد دوم معمولا از توجه اغلب افراد دور می‌ماند، چراكه ارزش ذاتی مورد اول به قدری است كه عملا سایر ویژگی‌های واحد مسكونی را پوشش می‌دهد.

در روشی كه برای خرید مسكن در تهران توصیه می‌شود، درنظر گرفتن مشخصات ملك با ویژگی‌هایی است كه فرد در طول روز با آن سر و كار دارد. به عنوان مثال چنانچه محل شغل شما در محله‌ای از غرب تهران است، بهترین مكان برای جست‌وجوی مسكن محدوده‌هایی از غرب و نوار شمال غربی است، یا در نمونه‌ای دیگر، چنانچه سن متقاضی خرید مسكن در تهران بالا است، محیط سكونت او باید از حداكثر تمیزی هوا برخوردار باشد. در این حالت غرب تهران و شمال غرب برای زندگی توصیه می‌شود.

بزرگترین موتور جست‌وجوگر مسكن در تهران با عنوان ایران‌فایل به آدرس اینترنتی www.iranfile.ir در تازه‌ترین گزارش تحلیلی كه اوضاع قیمت خرید مسكن و همچنین قدرت مالی خریداران تهیه كرده، محله‌های منطقه 4 تهران را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده كه اوضاع‌ قیمت‌ها در شاخص‌ترین محله در این منطقه یعنی تهرانپارس اعلام شده است.

این گزارش كه در اختیار دنیای‌اقتصاد قرار گرفته، نشان می‌دهد هم‌اكنون در تهرانپارس و سایر محله‌هایی كه در شرق تهران قرار دارد، میانگین قیمت پیشنهادی كه از سوی فروشنده‌های آپارتمان مسكونی اعلام می‌شود با متوسط قیمت مسكن در كل شهر تهران همخوانی دارد.

در این محله‌ها آپارتمان مسكونی تقریبا نوساز با قیمت متری یك میلیون و 700 هزار تومان از سوی فروشنده‌ها پیشنهاد می‌شود كه این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود 300 هزار تومان كاهش پیدا كرده است.

در شرق تهران از زمستان سال گذشته تاكنون قیمت خرید و فروش مسكن تغییر نكرده است. سامانه ایران‌فایل این قیمت‌ها را از روی نرخ‌هایی كه فروشنده‌ها در سامانه برای رویت مشتری ثبت می‌كنند، محاسبه كرده است.

در این سامانه، خریدار و فروشنده مسكن می‌توانند بدون مراجعه فیزیكی به بنگاه‌های مسكن، در محیط مجازی از آنچه در بازار معاملات ملك در تهران ارائه شده، انتخاب كنند.

به گزارش دنیای‌اقتصاد، در منطقه 4 تهران متوسط قدرت خرید مسكن با قیمت‌هایی كه از سوی فروشنده‌ها اعلام می‌شود همخوانی دارد، به‌طوری‌كه اغلب خریداران توان پرداخت متر مربعی 5/1 تا 2 میلیون تومان را دارند.

در شرق تهران اگرچه به لحاظ قیمت، شرایط صاحب‌خانه شدن نسبت به سایر مناطق بهتر است، اما با توجه به مسیرهای تردد و موقعیت بزرگراه‌ها و همچنین میزان پاكی هوا در این منطقه، باید هزینه و فایده سكونت در شرق تهران مورد بررسی دقیق‌تر قرار بگیرد. متقاضیان خرید مسكن در شرق تهران باید قبل از خرید، از میزان آلودگی هوا در این منطقه و همچنین سایر مناطق پایتخت مطلع شوند. توصیه می‌شود در زمان خرید مسكن الزاما قیمت مد نظر قرار نگیرد..../تحلیل:عصرایران


شرق تهران


ویدیو مرتبط :
دکتر زیبا ایرانی روان شناس در تهران پارس ( شرق تهران)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خرید وفروش مسكن مهر با شرط و شروط آزاد شد/درون شهر تهران زمین دولتی نیست



آزادشدن خرید وفروش مسكن مهر,شرایط خرید وفروش مسكن مهر

خرید وفروش مسكن مهر با شرط و شروط آزاد شد/درون شهر تهران زمین دولتی نیست

وزیر راه و شهرسازی گفت: تنها راه فروش واحدهای مسكن مهر تسویه حساب متقاضیان با بانک ها است .

به گزارش  باشگاه خبرنگاران ، علی نیکزاد وزیر راه وشهرسازی با بیان اینكه اگرچه برخی کاندیداها از واگذاری زمین‌های مسکن مهر سخن می‌گویند، گفت: اجاره 99 ساله زمین‌های مسکن مهر به این دلیل است که این خانه‌ها را در اختیار مردم قرار دهیم و همان اجاره 99 ساله بماند.  

وی  با بیان اینكه  از نظر کارشناسی مسكن را باید  از كالای سرمایه ای به كالای مصرفی تبدیل كنیم، افزود: واگذاری این واحد ها خرید و فروش‌ را افزایش و در قیمت مسکن موثر است. 

وزیر راه وشهرسازی در ادامه تصریح كرد: برای واگذاری زمین‌های مسکن مهر به متقاضیان، اگر بتوانند اجازه مسولان ذی ربط را بگیرند ما مخالفتی نمی‌کنیم.

***كاهش مشكلات قضایی فروش مسكن مهر

  وزیر راه وشهرسازی با اشاره به اینكه خرید و فروش مسکن مهر قانونی نیست ، افزود:زمین‌ این واحد ها در اختیار دولت و آپارتمان در رهن بانک است.

نیكزاد در ادامه یاد‌آور شد:در صورتی كه متقاضی قصد فروش واحد خود را دارد باید با تسویه‌حساب از رهن بانک خارج شود.   نیكزاد در ادامه خاطر نشان كرد: برای کم‌ شدن مشکلات قضایی و درگیر‌شدن در خرید و فروش‌های مسکن مهر این خرید و فروش‌ها غیر قانونی اعلام شده و حتما با متخلفان و کسانی که امتیاز مسکن مهر را خرید و فروش می‌کنند، برخورد خواهد شد.

 وزیر راه وشهرسازی فروش امتیاز واحدهای مسكونی مهر را نیز غیرقانونی اعلام و تصریح كرد: در هر مقطعی كه از انجام چنین كاری آگاه شویم با خریدار برخورد و امتیاز فروشنده را لغو می كنیم. 

وی با اشاره به ساخت‌وساز مسکن مهر در شهر تهران گفت: این ساخت‌وسازها همزمان با آماده‌ سازی و تاسیسات روبنایی و زیربنایی انجام می‌شود که کار ارزشمندی است.

 به گفته‌ نیکزاد اگر فروشگاه‌های خرید، کلانتری و تاسیسات روبنایی و زیربنایی شهر تامین شود، مردم حاضرند مبلغ بیشتری برای خرید این واحد‌ها بپردازند.وزیر راه و شهرسازی با اشاره به واحد‌های در حال ساخت مسکن مهر در کل کشور گفت: از میان دو میلیون و 180 هزار واحد شهری ساخت یک میلیون و 130 هزار واحد تمام شده و از میان دو میلیون و 120 هزار واحد روستایی مسکن مهر نیز 1.5 میلیون واحد تحویل داده شده است.

   *** 100 میلیون تومان حداقل ارزش افزوده مسکن مهر پردیس 

وی افزود: 25 درصد مسکن کشور و مباحث مربوط به مسکن مهر در استان تهران است.   به گفته‌ نیکزاد عملکرد شرکت گاز در تامین زیربنای این واحد‌ها مناسب بوده است.

  وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که پروژه‌ای همچون مسکن مهر در دنیا بی نظیر بوده است، گفت: پروژه مسکن مهر به گونه‌ای بوده که دولت زمین را تامین کرده و راهها و تقاطع‌های همسطح و غیرهمسطح، کلانتری، مراکز تجاری و فرهنگی را نیز در اختیار مردم قرار می‌دهد.   نیکزاد گفت: حداقل ارزش افزوده واحد‌های مسکن مهر پردیس برای هر متقاضی 100 میلیون تومان است که آن هم نوش جان متقاضیان؛ چرا که در ایران چنین پروژه‌ای نداشتیم و اگر در دنیا چنین پروژه‌هایی صورت می‌گیرد، سازندگان سود خود را دریافت می‌کنند.  

  ***درون شهر تهران زمین دولتی نیست 

وی با خطاب به کسانی که می‌گویند مسکن مهر در بیابان ساخته شده است، گفت: در حال حاضر درون شهر تهران زمین دولتی نیست و کسانی که این حرف را می‌زنند یا تهران را نمی‌شناسند یا از آمار و ارقام زمین بی‌اطلاع‌ هستند .

وزیر راه وشهرسازی در ادامه تصریح كرد:  تاکنون هرچه استقبال بوده براساس ظرفیت و واجد شرایط بودن افراد، واحد‌ها تحویل داده شده است اما برای تقاضای مازاد نیز واحد‌هایی در نقاط دیگر در نظر گرفته می‌شود.

  نیکزاد افزود: حداقل قیمت زمین در خیابان شوش دو میلیون تومان است که برای یک واحد 40 متری 80 میلیون تومان هزینه بر می‌دارد.

وی در ادامه اظهار داشت:  در مسکن مهر دغدغه‌ مردم افزایش حدود پنج و شش میلیون تومانی پس از افزایش نرخ ارز است که با مراجعه‌های مکرر به دولت می‌گویند توان پرداخت این مبالغ را ندارند.

  وزیر راه و شهرسازی افزود: کسانی که می‌گویند ساخت مسکن مهر در بافت فرسوده مفید است باید گفت که در کل کشور 72 هزار هکتار بافت فرسوده داریم که 99 درصد از این بافت‌ها متعلق به مردم است و دولت سهم کمتری دارد.    وی تاکید کرد: نوسازی بافت فرسوده مناسب است در صورتی که منطق اقتصادی بر آن حاکم شود./باشگاه خبرنگاران