اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شرط وزارت بهداشت برای واردات واکسن پنتاوالان



اخبار,اخباراجتماعی,واکسن پنتاوالان


 اخباراجتماعی - شرط وزارت بهداشت برای واردات واکسن پنتاوالان

وزیر بهداشت از واردات مشروط واکسن "پنتاوالان" به کشور خبر داد و گفت: ورود این واکسن، مشروط بر این است که فناوری آن نیز همراهش وارد شود.

به گزارش مهر، دکتر سید حسن هاشمی  درباره جدیدترین اقدامات وزارت بهداشت به رفع عقب ماندگی ها در حوزه واکسن اشاره کرد و گفت: تا دو هفته آینده (آبان) 5 میلیون واکسن جدید "پنتاوالان" برای نخستین بار در کشور توزیع خواهد شد.

وی ادامه داد: واکسن «پنتاوالان» کودکان را از تزریق‌های متعدد بی‌نیاز می‌کند و نکته بسیار مهم این امر، تاکید وزارت بهداشت  بر انتقال دانش ساخت و تولید این واکسن در کشور است.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه، از روزهای اولی که مسئولیت وزارت را  عهده دار شدم، همواره برای اضافه کردن  واکسن پنتاوالان تاکید داشتم، گفت: برای ورود واکسن به کشور شرطی را گذاشته بودم که   در صورتی وارد شود که همراه با آن فناوری اش هم بیاید؛ برای همین هم رئیس جمهور سال گذشته اعلام کردند که در مدت چهار سال آینده باید از نظر تولید واکسن‌هایی که برای کشور ضروری است به خودکفایی برسیم.

هاشمی خاطرنشان کرد: تا دو هفته دیگر با دستگاهی که مسئولیت این امر را پذیرفته است، قراردادی منعقد خواهیم کرد و تزریق این واکسن در کشور آغاز می‌شود.

واکسن سه گانه پنتاوالان که دیفتیری، سیاه سرفه و کزاز را پوشش می دهد، در کشور وجود دارد و قرار است، پنج گانه آن که شامل هپاتیت و هموفیلوس آنفلوانزا است نیز اضافه شود. این واکسن وارد شبکه‌ بهداشت شده است و برای کودکان و نوزادان استفاده می‌شود و تزریق آن به صورت رایگان است.


  اخبار اجتماعی - مهر


ویدیو مرتبط :
اظهارات عجیب علی مطهری از واردات واکسن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شرط وزارت بهداشت برای واردات تجهیزات پزشکی



اخبار,اخباراقتصادی,علیرضا سلیمانی

رئیس اداره کارشناسی تجهیزات پزشکی اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو در باره مهم‌ترین اولویت‌های مد نظر وزارت بهداشت جهت صدور مجوز واردات تجهیزات پزشکی توضیح داد.

به گزارش ایسنا، مهندس علیرضا سلیمانی در پاسخ به سوالی مبنی بر مهم‌ترین اولویت‌های مد نظر اداره کل تجهیزات پزشکی جهت صدور مجوز واردات گفت: بهترین راه ارزیابی یک وسیله پزشکی بعد از ثبت منبع و شرکت سازنده، ارزیابی آن در آزمایشگاه‌های تخصصی آزمون وسیله پزشکی داخل کشور است.

وی افزود: با توجه به گستردگی بسیار زیاد انواع وسیله‌های پزشکی و محدودیت شرایط آزمایشگاهی، عملا امکان آزمون همه نمونه‌ها وجود ندارد و لازم است راه دیگری برای کنترل کیفیت وسایل پزشکی مورد استفاده قرار گیرد.

سلیمانی با بیان اینکه برای ارزیابی این وسایل شاخص‌های مختلفی تعریف شده است، مهم‌ترین آنها را رعایت الزامات حمایت از تولید داخل و محدودیت یا ممنوعیت واردات در صورتی که تولید داخل با کیفیت، کفایت بازار را داشته باشد، عنوان کرد.

وی ادامه داد: وسیله پزشکی که قرار است به کشور وارد شود ابتدا باید در خود کشور سازنده به فروش رسیده و مورد استفاده قرار گرفته باشد و گواهی آن به رویت اداره کل تجهیزات پزشکی کشور برسد.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، رئیس اداره کارشناسی تجهیزات پزشکی اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو در پایان با تاکید بر اینکه مطلب مذکور شرط لازم است، اما کافی نیست، تصریح کرد: علاوه بر کشور سازنده لازم است وسیله پزشکی مورد نظر در کشورهای اروپای غربی یا امریکا که معمولا نظارت بیشتری بر بازار دارند و خودشان هم صاحب تکنولوژی تولید تجهیزات پزشکی هستند، سابقه فروش داشته باشد که این مسئله نیز با ارائه گواهی EG برای بازار اروپا و گواهی FDA برای بازار امریکا توسط شرکت وارد کننده قابل اثبات خواهد بود، ارائه کند.


 اخبار اقتصادی  -  ایسنا