اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شرط هیات منصور هادی برای آتش‌ بس


شبکه المیادین اعلام کرد که هیات دولت فراری یمن پذیرش «مشروعیت» عبد ربه منصور هادی را به عنوان پیش‌ شرط هرگونه آتش‌بس در این کشور به هیات صنعاء مطرح کرده است.

خبرگزاری ایسنا: شبکه المیادین اعلام کرد که هیات دولت فراری یمن پذیرش «مشروعیت» عبد ربه منصور هادی را به عنوان پیش‌ شرط هرگونه آتش‌بس در این کشور به هیات صنعاء مطرح کرده است.

در همین حال، سخنگوی وزارت بهداشت یمن اعلام کرد که حملات ائتلاف عربی موسوم به طوفان قاطع باعث تخریب 115 مرکز درمانی و بیمارستان در اقصی‌ نقاط یمن شده است.

تمیم الشامی، سخنگوی وزارت بهداشت یمن در سخنانی عنوان داشت: برخلاف آنچه که اسماعیل ولد شیخ احمد فرستاده سازمان ملل به یمن می‌گوید ما اطلاعات رسمی در مورد رسیدن هیچ‌گونه کمک‌ یا اطلاعاتی در مورد اینکه این کمک‌ها به دست یمنی‌ها خواهد رسید، نداریم.

وی افزود: حملات ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان باعث تخریب 115 مرکز درمانی و بیمارستان در اقصی نقاط یمن شده است که 62 بیمارستان در حملات عربستان به طور کامل ویران شده است.

این مقام یمنی عنوان داشت: تب دَنگی از بیماری‌های خطرناکی است که در تعدادی از مناطق به دلیل نبود پیشگیری و به دلیل حملات شیوع پیدا کرده است.

از سوی دیگر منابع دیپلمات در مصاحبه با خبرنگار المیادین عنوان داشتند که گروه دولت فراری یمن این شرط را بر گروه صنعاء طرح کرده‌اند که «مشروعیت» عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن را برای پذیرفته شدن آتش‌بس به رسمیت بشناسند.

در همین حال خبرنگار المیادین به نقل از منابع نظامی اعلام کرد که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اردوگاه نظامی عربستان را در ظهران با 36 موشک هدف قرار دادند و برج عربستانی المعین در جیزان را بمباران کردند.

همزمان در اثر اصابت راکت به یک پایگاه نظامی در الخوبه در منطقه مرزی جازان، یک سربازان عربستانی کشته و چند تن دیگر زخمی شدند.

در همین حال گفته شده است که آرامش شکننده‌ای در عدن حکمفرماست و جنگنده‌های ائتلاف سعودی به صورت مداوم به پرواز در می‌آیند.

همچنین آمار شهدای حمله به مسجد قبة المهدی در صنعاء به چهار تن افزایش یافته است و در این میان چندین تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.

همزمان در حملات ائتلاف سعودی به منطقه بنی معاذ در صعده دو زن به شهادت رسیدند.

همچنین مدیر اداره بهداشت و جمعیت یمن اعلام کرد که 21 میلیون یمنی از سوء‌ تغذیه رنج می‌برند.


ویدیو مرتبط :
حسبی الله خدا ما را بس - حاج منصور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

به درخواست منصور هادی اجرای آتش‌بس در یمن به ظهر امروز موکول شد



اخبار,اخبار بین الملل  , عبدربه منصور هادی

ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان آتش‌بسی را که قرار بود از 12 نیمه شب گذشته آغاز شود به 12 ظهر امروز (سه‌شنبه) ‌به وقت صنعاء موکول کرد.

به گزارش  (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه الجزیره، ائتلاف متجاوز عربی در بیانیه‌ای اعلام کرد که عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن در پیامی به ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان ابلاغ کرده که دولت یمن تصمیم گرفته است طرح آتش‌بس هفت روزه خود را از 15 لغایت 21 دسامبر جاری اعلام کند؛ یعنی همزمان با مذاکرات گروه‌های یمنی در ژنو که از امروز آغاز می‌شود.

در این بیانیه آمده است: آتش‌بس به طور خود به خود در صورت تعهد طرف مقابل تمدید خواهد شد.

به موجب این بیانیه، هادی به بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل نیز لزوم در نظر گرفتن تضمین‌های کافی از سوی طرف مقابل را به منظور عدم نقض آتش‌بس ابلاغ کرده است. در عین حال بر لزوم اتخاذ گام‌های عملی برای تضمین تعهد به آتش‌بس دائمی تاکید کرده است.

در این بیانیه آمده است که در پاسخگویی به این مساله فرماندهی نیروهای ائتلاف عربی آتش‌بس را به وقت 12 ظهر صنعاء و 9 صبح به وقت گرینویچ امروز اجرا خواهند کرد و این حق را دارند که به هرگونه نقض آتش‌بس واکنش نشان دهند.

این درخواست منصور هادی همزمان با توزیع پیش‌نویس نهایی چارچوب رایزنی‌های یمن توسط ولد الشیخ احمد فرستاده سازمان ملل به یمن در بین گروه‌های شرکت‌کننده در نشست ظهر امروز در سوئیس است.

دفتر هادی نیز گفته است که این تصمیم منصور هادی در چارچوب اجرای تعهدات وی به بان کی مون درباره ایجاد فضای مناسب برای مذاکرات است.

 اخبار بین الملل  -  ایسنا