اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شرط جدید اعتبار مدارک دانشگاههای پزشکی/ قرارگرفتن در فهرست رتبه بندی



وزارت بهداشت, دانشگاههای خارج از کشور

 

رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به تغییر در نحوه اعلام معتبر بودن دانشگاههای خارج از کشور گفت: از این پس رتبه بندی های جهانی نیز به عنوان ملاکی برای اعتبار دانشگاههای خارج از کشور در نظر گرفته می شود.

دکتر محمود قاضی خوانساری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: افرادی که در دانشگاه هایی که در فهرست دانشگاههای مورد تایید وزارت بهداشت قرار ندارند و نامعتبر هستند، تسهیلات ارزی دریافت نمی کنند.

وی یادآور شد: شورای ارزشیابی در آخرین مجوز خود تعریف جدیدی برای اعتبار دانشگاهها علاوه بر فهرست وزارت بهداشت ارائه کرد. بر اساس این تصمیم مدارک دانشگاههایی که در فهرست ارزشیابی وزارت بهداشت قرار ندارند، در صورتی که در میان 1000 دانشگاه اول رتبه بندی جهانی QS، در میان 500 دانشگاه اول رتبه بندی تایمز و 500 دانشگاه اول رتبه بندی شانگهای قرار دارند ارزشیابی می شوند.

رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت افزود: در این میان کتاب گورمن که کتاب دانشگاههای معتبر آمریکا است نیز به عنوان یک ملاک ارزشیابی درنظر گرفته می شود.

قاضی خوانساری دلیل این تصمیم را قرار گرفتن ایران در رتبه های بین المللی از جمله تایمز و QS عنوان کرد و افزود: دلیل دیگر این امر این بود که فردی از یک دانشگاه معتبر جهانی فارغ التحصیل می شد اما این دانشگاه در فهرست وزارت بهداشت قرار نداشت از همین رو ما رتبه بندی های جهانی را نیز ملاک قرار دادیم..../مهر


ویدیو مرتبط :
خبر شبکه 4 - 15آذر - عدم استقبال دانشگاههای علوم پزشکی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جدیدترین شرایط معتبر بودن دانشگاههای خارجی در پزشکی/ فهرست کشورهای دارای دانشگاههای نامعتبر



اخبار,اخبار دانشگاه,جدیدترین فهرست دانشگاه های معتبر از نظر وزارت بهداشت


اخبار دانشگاه - رئیس مرکز خدمات آموزشی خبر داد:
جدیدترین شرایط معتبر بودن دانشگاههای خارجی در پزشکی/ فهرست کشورهای دارای دانشگاههای نامعتبر

رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به انتشار جدیدترین فهرست دانشگاه های معتبر از نظر وزارت بهداشت گفت: انتشار این فهرست به این معنی است که مدارک تحصیلی ناشی از این دانشگاهها در وزارت بهداشت قابل ارزشیابی است.

دکتر سلیمان احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: دو فهرست شامل دانشگاه های معتبر به عنوان مدارک قابل ارزشیابی و دیگری دانشگاه هایی که مدارک آنها قابل ارزشیابی نیست منتشر شده است که لازم است داوطلبان تحصیل در خارج از کشور به این موضوع توجه کنند.

وی یادآور شد: در صورتی که افراد دانشگاه های غیرمعتبر را انتخاب کنند و در آنها به تحصیل بپردازند مدارک تحصیلی آنها ارزشیابی نخواهد شد.

احمدی اظهار داشت: ارزشیابی دانشگاهها بر اساس بازدیدهای سالانه انجام می گیرد و ما در حال برنامه ریزی برای انجام  این بازدیدها هستیم. هر بازدید نتایجی در بر دارد که به قابل ارزشیابی بودن و یا قابل ارزشیابی نبودن مدارک تحصیلی آن دانشگاهها در ایران منجر می شود.

رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت گفت: اسامی دانشگاههای معتبر قابل ارزشیابی و دانشگاههایی که مدارک شان غیر قابل ارزشیابی است در سایت مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت قرار گرفته است و متقاضیان می توانند از آن مطلع شوند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبات یكصد و هشتاد و هشتمین جلسه شورای عالی ارزشیابی در سال 90 تعداد 1000 دانشگاه برتر در رتبه‌بندی QS و 500 دانشگاه برتر در رتبه‌بندی شانگهای و 500 دانشگاه برتر در رتبه‌بندی times در فهرست دانشگاههای معتبر وزارت بهداشت قرار دارند اما شعبات این دانشگاهها به همراه دانشگاهها معتبر اعلامی در فهرست وزارت بهداشت در سایر كشورهای خارجی  غیر معتبر هستند.

اسامی دانشگاهها معتبر قابل ارزشیابی شامل اسامی بیش از 250 دانشگاه از 40 کشور است.

 

اسامی دانشگاههای غیرقابل ارزشیابی

نام کشور نام دانشگاه
ارمنستان

دانشگاههای این کشور از ابتدای سال 2010 غیرمعتبر است

هندوستان

از اول اكتبر 2011 به بعد دانشگاه‌های ذیل از لیست دانشگاههای معتبر وزارت بهداشت حذف شد:

دانشگاه مدرس. دانشگاه دندانپزشكی ایالت مهاراشترا. دانشگاه میسور. دانشگاه بنگلور. دانشگاه پونا

فیلیپین

این دانشگاه ها از اول ژانویه 2011 به بعد در كلیه رشته‌ها غیرمعتبر اعلام شد:

دانشگاه فارایسترن، دانشگاه ویزایاس، دانشگاه سنترواسكولار، دانشگاه ایست، انستیتو پزشكی سیبو، دانشكده پزشكی سیبو، دانشگاه سنتر و اسكولار، دانشگاه مركزی مانیل، دانشگاه بگیو

اوكراین

اعتبار دانشگاههای این کشور از ابتدای سال 2010 غیرمعتبر است:

دانشگاه دولتی كیف (بوگومولتس)، آكادمی تخصصی پزشكی كیف

مالزی

اخذ پذیرش از دانشگاه U.S.M از پایان سپتامبر 2012 به بعد غیرمعتبر است

 اخبار دانشگاه  - مهر