اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شرایط پرداخت وام به بازنشستگان تامین اجتماعی



اخبار,اخبار اجتماعی ,بازنشستگان تامین اجتماعی

 

اخبار اجتماعی - پرداخت وام ۲ میلیون تومانی به بازنشستگان تامین اجتماعی

بیات با بیان اینکه برای این نوع تسهیلات نیازی به ضامن نیست، افزود: داشتن کسر از حقوق تنها مدرک مورد نیاز برای گرفتن وام است.

رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیران تامین اجتماعی از پرداخت وام دو میلیون تومانی به بازنشستگان تحت پوشش این کانون خبر داد.

بیات در مصاحبه با واحد مرکزی خبر، اعتبار پیش بینی شده برای پرداخت وام دو میلیون تومانی را که قرض الحسنه است، 100 میلیارد تومان دانست و گفت: در این مرحله به 50 هزار نفر از بازنشستگان تامین اجتماعی وام تعلق می گیرد.

وی داشتن معرفی نامه از کانون های بازنشستگی در شهرستان ها را برای دریافت وام الزامی دانست و تاکید کرد : دریافت وام فقط برای متقاضیانی مجاز است که حقوق خود را از بانک رفاه کارگران دریافت می کنند .

بیات با بیان اینکه برای این نوع تسهیلات نیازی به ضامن نیست، افزود: داشتن کسر از حقوق تنها مدرک مورد نیاز برای گرفتن وام است.

رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیران تامین اجتماعی همچنین اختصاص وام 80 میلیون تومانی برای تعمیر ساختمان ، وام جعاله از 5 تا 15 میلیون تومان و وام 20 میلیون تومانی برای شرکت در طرح جایگزینی خودروهای فرسوده را از دیگر تسهیلاتی برشمرد که به بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت می شود.

اخبار اجتماعی - واحد مرکزی خبر

 


ویدیو مرتبط :
پرداخت وام به مستمری بگیران تامین اجتماعی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شرایط پرداخت وام ازدواج تامین اجتماعی


سازمان تامین اجتماعی شرایط پرداخت کمک هزینه ازدواج به زوج های جوان را اعلام کرد.

خبرگزاری ایرنا: سازمان تامین اجتماعی شرایط پرداخت کمک هزینه ازدواج به زوج های جوان را اعلام کرد.

بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی که در تاریخ ثبت ازدواج رابطه استخدامی با کارفرما داشته و بیمه شده در یکی از کارگاه های مشمول قانون تامین اجتماعی باشند، می توانند کمک هزینه ازدواج را دریافت کنند.

بر اساس قوانین و مقرارت سازمان تامین اجتماعی در صورتی که بیمه شده پنج سال پیش از ازدواج حداقل حق بیمه 720 روز کار را به شعبه تامین اجتماعی پرداخت کرده باشد، مشمول دریافت این تعهد کوتاه مدت می شود.

بر این اساس، در صورتی که ازدواج اول بیمه شده باشد و عقد ازدواج از نوع دایم بوده و در دفتر رسمی ازدواج ثبت شده باشد می تواند با مراجعه به شعب تامین اجتماعی کمک هزینه ازدواج این سازمان را دریافت کند.

لازم به ذکر است برای دریافت کمک هزینه ازدواج، هنگام مراجعه به شعبه یا کارگزاری مربوطه به همراه داشتن اصل دفترچه درمانی، اصل و فتوکپی تمامی صفحات شناسنامه زوجین و اصل و فتوکپی عقدنامه الزامی است.

براساس آمار سازمان تامین اجتماعی در سال گذشته ماهانه سه هزار و 500 میلیارد تومان هزینه های بخش های مختلف این سازمان بوده که کمک هزینه ازدواج نیز به عنوان کمک موردی یکی از این هزینه ها به شمار می رود.