اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شرایط پذیرش دانشجوی تحصیلات تکمیلی در پردیس‌های دانشگاهی



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

شرایط پذیرش دانشجوی تحصیلات تکمیلی در پردیس‌های دانشگاهی

مدیرکل دفتر گسترش وزارت‌ علوم، تحقیقات و فناوری شرایط پذیرش دانشجوی تحصیلات تکمیلی در پردیس‌های دانشگاهی را تشریح کرد.

دکتر ابوالفضل حسنی در گفت‌وگو باایسنا، با بیان اینکه پذیرش دانشجو برای دوره‌های تحصیلات تکمیلی صرفا ازطریق شرکت و قبولی داوطلبان در آزمون امکان پذیر است، گفت: در این میان داوطلبان دوره‌های کارشناسی ارشد برای ورود به این دوره‌ها باید یا از طریق آزمون سراسری و یا از طریق آزمون اختصاصی دانشگاه زیر نظر سازمان سنجش، پذیرش شوند.

وی اضافه کرد: همچنین پردیس‌های دانشگاهی برای پذیرش دانشجو در دوره دکتری صرفا باید از طریق آزمون نیمه‌متمرکز دکتری اقدام کنند و حتی اجازه برگزاری آزمون اختصاصی زیر نظر سازمان سنجش برای پذیرش را ندارند.

وی در خصوص مدارک تحصیلی دانشجویانی که پذیرش آنها در پردیس‌ها بدون رعایت مقررات ذکر شده و بدون آزمون بوده است نیز گفت: مدارک این دسته از داوطلبان از نظر وزارت علوم غیر رسمی و فاقد امکان ارزشیابی است./ایسنا


ویدیو مرتبط :
تحصیلات تکمیلی یا درآمدزایی دانشگاه ها؟!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزییات پذیرش دانشجوی ارشد در پردیس البرز دانشگاه تهران/شهریه و شرایط ثبت‌نام



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

جزییات پذیرش دانشجوی ارشد در پردیس البرز دانشگاه تهران/شهریه و شرایط ثبت‌نام

پردیس البرز دانشگاه تهران در 11 رشته کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌کند.

به گزارش ایسنا، پردیس البرز دانشگاه تهران برای رشته‌های مدیریت بازرگانی، مدیریت MBA گرایش استراتژی، مدیریت MBA گرایش بازاریابی، مدیریت اجرایی، مدیریت مالی، حسابداری، مدیریت ورزشی، روانشناسی بالینی، حقوق عمومی، حقوق جزا و جرم شناسی، مهندسی صنایع دانشجوی ارشد پذیرش می‌کند.

داوطلبان جهت شرکت در آزمون این دوره‌ها باید مبلغ 70 هزار تومان تا بازه زمانی 27 بهمن ماه پرداخت کنند و زمان آزمون نیز روز جمعه 4 اسفند ماه است.

از جمله شرایط پذیرش دانشجو در این پردیس دارا بودن مدرک کارشناسی رسمی از دانشگاه‌های معتبر وزارت علوم و مدارک زبان معتبر است و داوطلبانی که دارای مدرک معادل کارشناسی باشند حق شرکت در آزمون را ندارند.

همچنین انتقال و مهمان شدن دانشجویان پردیس البرز دانشگاه تهران به دیگر واحد‌های دانشگاه تهران و سایر موسسات آموزش عالی ممنوع است.

به گزارش ایسنا، شهریه ثابت دوره‌های کارشناسی ارشد پردیس البرز دانشگاه تهران در گروه علوم انسانی 21 میلیون 600 هزار ریال و در گروه فنی‌مهندسی 27 میلیون ریال درنظر گرفته شده است.

همچنین شهریه متغییر به ازای هر واحد نظری در گروه علوم انسانی و فنی‌مهندسی 2 میلیون 200 هزار ریال و همچنین شهریه متغییر نیز به ازای هر واحد عملی در دو گروه ذکر شده 2 میلیون 750 هزار ریال می‌ باشد.

شهریه پایان نامه به ازای هر واحد در گروه علوم انسانی 5 میلیون و 15 هزار ریال و در گروه فنی‌ مهندسی 4 میلیون 400 هزار ریال در نظر گرفته شده است./ایسنا