اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شرایط صدور معافیت تحصیلی برای دانش‌آموزان مشمول مقیم خارج از کشور



معافیت تحصیلی خارج از کشور,شرایط صدور معافیت تحصیلی برای دانش‌آموزان مقیم خارج ازکشور,

شرایط صدور معافیت تحصیلی برای دانش‌آموزان مشمول مقیم خارج از کشور

بر اساس اعلام پایگاه فرهنگی سرباز، چنانچه هریک از این شرایط در قانون برای ادامه تحصیل دانش‌آموزان در خارج از کشور وجود نداشته باشد، معافیت تحصیلی برای این افراد صادر نخواهد شد.

دانش‌آموزانی می‌توانند از معافیت تحصیلی خارج از کشور برخوردار شوند که مقیم خارج از کشور باشند.
به گزارش ایسنا، برابر ماده 37 قانون خدمت وظیفه عمومی (اصلاحی مصوب 1390)، صرفا برای ایرانیان مقیم خارج از کشور و فرزندان ماموران ثابت دولت جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، معافیت تحصیلی دانش‌آموزی خارج ازکشور صادر می‌شود.

برابر این ماده قانون، چنانچه این افراد در حین تحصیل در مدارس ایرانی یا موسسات آموزشی مستقر در خارج از کشور که مورد تایید آموزش و پرورش است به سن مشمولیت (18سالگی تمام) برسند از معافیت تحصیلی بهره‌مند می‌شوند.

همچنین ادامه تحصیل این افراد تا سقف یکسال پس از فراغت از تحصیل، در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی خارج از کشور که مورد تایید وزارتخانه‌های علوم یا بهداشت هستند از نظر مقررات وظیفه‌عمومی بلامانع بوده و به این افراد نیز معافیت تحصیلی دانشجویی تعلق می‌گیرد؛ برای بهره‌مندی از این نوع معافیت، تنها خروج از کشور قبل از سن مشمولیت کفایت نکرده و باید مقیم‌بودن آنان در خارج از کشور به تایید مراجع ذی‌صلاح برسد.

بر اساس اعلام پایگاه فرهنگی سرباز، چنانچه هریک از این شرایط در قانون برای ادامه تحصیل دانش‌آموزان در خارج از کشور وجود نداشته باشد، معافیت تحصیلی برای این افراد صادر نخواهد شد.
مدت تحصیل دانش‌آموزان در خارج از کشور از نظر مقررات وظیفه عمومی همانند دانش‌آموزان داخل در صورت رعایت پیوستگی تحصیلی، حداکثر تا سن 20 سال تمام است.

ایسنا

 

 


ویدیو مرتبط :
جشن شروع سال تحصیلی ویژه دانش آموزان کلاس اول

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزئیات معافیت تحصیلی دانش‌آموزان



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

معاون وظیفه عمومی ناجا اعلام كرد:

جزئیات معافیت تحصیلی دانش‌آموزان

معاون مشمولان و امور معافیت‌های سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: حداكثر مهلت مجاز برای برخورداری از معافیت تحصیلی برای دانش‌آموزان تا پایان 20 سالگی است.

سرهنگ پاسدار محمدرضا اكبر حلوایی در مورد سنوات مجاز تحصیل در مقطع متوسطه اظهارداشت: برابر قانون خدمت وظیفه عمومی حداكثر مهلت مجاز برای برخورداری از معافیت تحصیلی برای دانش‌آموزان تا پایان 20 سالگی آنان است، اما به منظور فراهم‌آوردن شرایط مناسب برای تحصیل مشمولانی كه براساس قانون قبل برای خود برنامه‌ریزی كرده بودند، تسهیلاتی پیش‌بینی شده است.

وی افزود: براساس تصمیمات اتخاذ شده مشمولانی كه درمهرماه سال 91 در پایه‌های دوم متوسطه و بالاتر به تحصیل اشتغال است، متناسب با رشته‌های تحصیلی، برای رشته‌های كار و دانش و فنی – حرفه‌ای حداكثر تا پایان 22 سالگی و برای رشته‌های نظری كه دارای دوره پیش‌دانشگاهی هستند حداكثر تا پایان 24 سالگی می‌توانند به تحصیل ادامه دهند.

حلوایی درباره مشمولانی كه از مهرماه سال 91 در پایه اول متوسطه به تحصیل اشتغال می‌یابند نیز گفت: اینگونه مشمولان حداكثر تا پایان 20سالگی مجاز به تحصیل هستند و پس از آن، در مهلت یكساله معرفی خود به وظیفه عمومی قرار می‌گیرند.

معاون مشمولان و امور معافیت‌های سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: به منظور مساعدت برای فراغت از تحصیل مشمولان دانش‌آموز، برابر هماهنگی بعمل آمده با وزارت آموزش و پرورش، مشمولانی كه در زمان‌های تعیین‌شده موفق به فراغت از تحصیل نشده‌‌اند می‌توانند در مهلت یكساله معرفی خود به وظیفه عمومی، بدون بهره‌مندی از معافیت تحصیلی به تحصیل ادامه دهند./ایسنا