اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شرایط ثبت‌نام اتباع خارجی در دوره‌های فراگیر



 

 

شرایط ثبت‌نام اتباع خارجی در دوره‌های فراگیر

 

رئیس مرکز آزمون دانشگاه پیام‌نور ضمن اعلام شرایط و ضوابط ثبت‌نام اتباع خارجی در دوره‌های فراگیر این دانشگاه، داشتن حداقل معدل کتبی 14 را برای دیپلم سه ساله نظام جدید رشته‌های تحصیلی مقطع کارشناسی این داوطلبان الزامی اعلام کرد.

محمد‌هادی امین‌ناجی، رئیس مرکز آزمون دانشگاه پیام‌نور با بیان اینکه ثبت‌نام اتباع غیرایرانی مقیم ایران در دوره‌های فراگیر دانشگاه پیام‌نور، منوط به داشتن یکی از مدارک اقامتی یا شناسایی معتبر است، گذرنامه دارای پروانه اقامت با حداقل 6 ماه اعتبار، دفترچه پناهندگی سیاسی صادره از سوی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، کارت هویت ویژه اتباع غیرایرانی دارای اعتبار در سال 1390صادره از سوی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور و کارت آمایش مرحله هفتم صادره از سوی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور را از مدارک معتبر اقامتی معرفی کرد.

به گفته وی فقط اتباع غیرایرانی مقیم که از مدارس رسمی داخل کشور جمهوری اسلامی ایران، فارغ التحصیل شده‌اند مجاز به شرکت در آزمون دوره‌های فراگیر کارشناسی سال 1390 دانشگاه پیام‌نور هستند.

رئیس مرکز آزمون دانشگاه پیام‌نور خاطرنشان کرد: ثبت‌نام پذیرفته شدگان غیرایرانی و اجرای روند امور کنسولی آنها بر اساس مفاد شیوه نامه ثبت‌نام و پذیرش شدگان غیرایرانی که به تصویب کارگروه دانشجویان غیرایرانی رسیده است، انجام می‌شود.

وی با تأکید براینکه تحصیل همزمان اتباع غیرایرانی شاغل به تحصیل در مؤسسات آموزش عالی در واحدهای آموزشی دانشگاه‌های پیام‌نور، جامع علمی کاربردی و مرکز جامعه المصطفی(ص) العالمیه ممنوع است، گفت: اتباع غیرایرانی مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در مناطق ممنوعه تردد و اسکان اتباع خارجی نیستند و در صورت پذیرش و اعلام قبولی داوطلبان غیرایرانی در مناطق ممنوعه، پذیرش آنها « کأن لم یکن » تلقی می‌شود.

امین‌ناجی داشتن حداقل معدل کتبی 14 را برای دیپلم سه ساله نظام جدید رشته‌های تحصیلی مقطع کارشناسی این داوطلبان الزامی اعلام کرد و گفت: در صورت مغایرت معدل اعلام شده به سازمان سنجش آموزش کشور، با معدل مندرج در اصل گواهینامه پایان تحصیلات دوره متوسطه با پذیرفته شدگان مطابق ضوابط رفتار خواهد شد.

وی تأکید کرد که اگر در حین تحصیل پذیرفته شدگان غیرایرانی، محرز شود که دانشجو دارای مدرک کارشناسی یا بالاتر بوده و مجدداً با شرکت در آزمون، در مقطع تحصیلی تکراری پذیرفته شده است، از تحصیل وی ممانعت به عمل آمده و اخراج محسوب می‌شود.../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
شرایط تحصیلی برای اتباع خارجی در ایران چگونه است؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ثبت‌نام آزمون دکتری 92 از فردا آغاز می‌شود/ شرایط ثبت‌نام اتباع خارجی در آزمون



ثبت‌نام آزمون دکتری 92 از فردا آغاز می‌شود/ شرایط ثبت‌نام اتباع خارجی در آزمون

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به آغاز ثبت‌نام سومین دوره آزمون نیمه متمرکز دکتری از فردا شرایط ثبت‌نام اتباع خارجی در این آزمون را تشریح کرد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آغاز ثبت‌نام آزمون دکتری 92 از فردا سه‌شنبه از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org، اظهار کرد: مهلت ثبت‌نام در این دوره از آزمون تا روز یکشنبه 12 آذرماه ادامه دارد.

وی با اشاره به شرایط و ضوابط ثبت‌نام اتباع خارجی در آزمون دکتری، گفت: داوطلبان شرکت‌کننده اتباع غیرایرانی، ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان غیرایرانی و اجرای روند امور کنسولی آنان بر اساس مفاد شیوه‌نامه ثبت‌نام دانشجویان غیرایرانی انجام می‌شود.

وی افزود: پذیرفته‌شدگان غیرایرانی ملزم به مطالعه دقیق مندرجات دفترچه‌های راهنمای آزمون بوده و در صورت عدم احراز شرایط مندرج در دفترچه، هیچ عذری مبنی بر عدم اطلاع ازمفاد آن پذیرفته نیست.

وی با تاکید بر اینکه فقط اتباع غیرایرانی مقیم جمهوری اسلامی ایران و دارای اقامت قانونی مجاز به شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری سال 1392 هستند، خاطرنشان کرد: ثبت‌نام اتباع منوط به داشتن یکی از مدارک اقامتی یا شناسایی معتبر چون گذرنامه که دارای پروانه اقامت با حداقل شش‌ ماه اعتبار، دفترچه پناهندگی سیاسی صادره از سوی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، کارت هویت ویژه اتباع غیرایرانی دارای اعتبار در سال 1392 صادره از سوی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور، کارت آمایش مرحله هشتم صادره از سوی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور است.

توکلی افزود: چنانچه پذیرفته‌شدگان اتباع غیرایرانی، در زمان ثبت‌نام اولیه بند 16 تقاضانامه را علامتگذاری نکنند، پذیرش آنان لغو خواهد شد.

وی با اشاره به ممنوعیت تحصیل همزمان اتباع غیرایرانی شاغل به تحصیل در مؤسسات آموزش عالی در واحدهای آموزشی دانشگاه‌های پیام‌نور، جامع علمی کاربردی و مراکز جامعه المصطفی(ص) العالمیه و آموزش عالی اهل بیت(ع)، گفت: اتباع غیرایرانی مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌ها در مناطق ممنوعه تردد و اسکان اتباع خارجی نیستند.

مشاورعالی سازمان سنجش با تاکید بر اینکه پذیرش اتباع غیرایرانی در رشته‌هایی که منجر به ایجاد تعهداتی برای جمهوری اسلامی ایران شود از جمله تعهدات استخدامی و رشته‌های خاص و حساس ممنوع است، تصریح کرد: دانشجویان غیرایرانی همانند دانشجویان ایرانی، تابع ضوابط و مقررات آموزشی و دانشجویی دانشگاه و یا مؤسسه آموزش عالی محل قبولی خود خواهند بود.

وی درخصوص نحوه پرداخت شهریه برای پذیرفته‌شدگان غیرایرانی، گفت: کلیه پذیرفته شدگان غیرایرانی دوره‌های روزانه دانشگاه‌ها، موظف به پرداخت شهریه تحصیلی طبق مصوبات هیأت امنای دانشگاه‌های تحت پوشش وزارت علوم، حداکثر تا 80% شهریه دوره‌های نوبت دوم (شبانه) و در دانشگاه‌های علوم پزشکی بر اساس مصوبات وزارت بهداشت هستند.

وی افزود: چنانچه در حین تحصیل پذیرفته شدگان غیرایرانی، محرز شود که دانشجو دارای مدرک دکتری بوده و مجدداً با شرکت در آزمون، در مقطع تحصیلی تکراری پذیرفته شده است، از تحصیل او ممانعت به عمل آمده و اخراج محسوب می‌شود و دانشگاه محل قبولی داوطلبان در این خصوص ملزم به اخذ تعهد از دانشجو در مرحله پذیرش و ثبت‌نام اولیه است.

توکلی با اشاره به نحوه ثبت‌نام اتباع غیرایرانی در آزمون دکتری، گفت: کلیه اتباع خارجی متقاضی ثبت‌نام و شرکت در آزمون دکتری در صورت دارا بودن شرایط و ضوابط اعلام شده، باید در زمان ثبت‌نام با مراجعه به سایت سازمان سنجش و ورود به لینک مربوطه نسبت به تکمیل اطلاعات درخواستی اقدام کنند که پس از تکمیل اطلاعات مورد درخواست در سایت، به این دسته از داوطلبان یک کد پیگیری 13 رقمی داده خواهد شد که داوطلب باید این کد را دقیقاً در محل مخصوصی که در بند 16 تقاضانامه ثبت‌نام اینترنتی، پیش‌بینی شده است درج کنند./ایسنا