اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شرایط بازنشستگی پیش از موعد زنان



شرایط بازنشستگی پیش از موعد زنان

خبرگزاری فارس: معاون سرمایه‌های اجتماعی مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: بانوانی که بخواهند در سال 1392 از قانون بازنشستگی پیش از موعد استفاده کنند، به ازای 20 سال خدمت، 20 روز حقوق دریافت می‌کنند.

پروین هدایتی شرایط بازنشستگی پیش از موعد زنان را تشریح کرد و گفت: اجرای بازنشستگی پیش از موعد کلیه مشمولان قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت و قانون تمدید آن در لایحه بودجه سال 1392 کل کشور پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: بر این اساس بازنشستگی پیش از موعد کلیه مشمولان قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت و قانون تمدید آن با موافقت بالاترین مقام اجرایی دستگاه یا مقام مجاز موضوع مواد (52) و (53) قانون محاسبات عمومی کشور مصوب 1366 و بدون سنوات ارفاقی مجاز خواهد بود که در صورت تصویب این لایحه از سوی مجلس شورای اسلامی، بانوانی که بخواهند در سال 1392 از قانون بازنشستگی پیش از موعد استفاده کنند، به ازای 20 سال خدمت، 20 روز حقوق دریافت می‌کنند.

معاون سرمایه‌های اجتماعی مرکز زنان تأکید کرد: قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت که مهلت اجرای سه ساله داشت در سال 1386 مصوب و تا سال 1389 اجرا شد، بر اساس آن، در صورت موافقت دستگاه کارکنان مرد می‌توانستند با 5 سال سنوات ارفاقی و 25 سال سابقه و 30 روز حقوق و کارمندان زن نیز با 5 سال سنوات ارفاقی و 20 سال سابقه و 25 روز حقوق بازنشسته شوند.

هدایتی افزود: قانون فوق الذکر در سال 1390 به پیشنهاد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مدت 5 سال تمدید شد و در سال گذشته بدون سنوات ارفاقی قابل اجرا بوده است که به نوبه خود امتیاز قابل توجهی برای بانوانی محسوب می‌گردد که تمایل به بازنشستگی با بیست سال سابقه خدمت دارند.

وی تصریح کرد: علاوه بر این و در راستای سیاست‌های مصرح در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی با موضوع مشوق‌های افزایش جمعیت، مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری موضوع تصویب بازنشستگی پیش از موعد بانوان به صورت قانون دائمی و پیش‌بینی سنوات ارفاقی برای بانوانی که دارای سه فرزند و بیشتر می‌باشند را از طریق لایحه‌ای که تقدیم نموده است دنبال می‌کند./فارس

 

 

 


ویدیو مرتبط :
طرح بازنشستگی پیش از موعد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اجرای بازنشستگی پیش از موعد زنان در سال ۹۲



اجرای بازنشستگی پیش از موعد زنان

اجرای بازنشستگی پیش از موعد زنان در سال ۹۲

معاون سرمایه های اجتماعی مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: کلیه مشمولین قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت و قانون تمدید آن در لایحه بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور پیش بینی شده است.

معاون سرمایه های اجتماعی مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: کلیه مشمولین قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت و قانون تمدید آن در لایحه بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور پیش بینی شده است.

پروین هدایتی در این زمینه اظهارکرد: بر این اساس بازنشستگی پیش از موعد کلیه مشمولین قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت و قانون تمدید آن با موافقت بالاترین مقام اجرایی دستگاه یا مقام مجاز موضوع (۵۲) و(۵۳) قانون محاسبات عمومی کشور مصوب ۱۳۶۶ و بدون سنوات ارفاقی مجاز خواهد بود که در صورت تصویب این لایحه از سوی مجلس شورای اسلامی، بانوانی که بخواهند در سال ۱۳۹۲ از قانون بازنشستگی پیش از موعد استفاده کنند، به ازای ۲۰سال خدمت، ۲۰ روز حقوق دریافت خواهند کرد.

هدایتی افزود: قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت که مهلت اجرای سه ساله داشت در سال ۱۳۸۶ مصوب و تا سال ۱۳۸۹ اجرا شد. بر اساس آن، در صورت موافقت دستگاه کارکنان مرد می توانستند با ۵ سال سنوات ارفاقی و ۲۵ سال سابقه و ۳۰ روز حقوق و کارمندان زن نیز با ۵ سال سنوات ارفاقی و ۲۰ سال سابقه و ۲۵ روز حقوق بازنشسته شوند.

وی تصریح کرد: قانون فوق الذکر در سال ۱۳۹۰ به پیشنهاد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مدت ۵ سال تمدید شد و در سال گذشته بدون سنوات ارفاقی قابل اجرا بوده است که به نوبه خود امتیاز قابل توجهی برای بانوانی محسوب می گردد که تمایل به بازنشستگی با بیست سال سابقه خدمت دارند.

معاون سرمایه های اجتماعی مرکز زنان تأکید کرد: علاوه بر این و در راستای سیاست های مصرح در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی با موضوع مشوق های افزایش جمعیت، مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری موضوع تصویب بازنشستگی پیش از موعد بانوان به صورت قانون دائمی و پیش بینی سنوات ارفاقی برای بانوانی که دارای سه فرزند و بیشتر می باشند را از طریق لایحه ای که تقدیم نموده است دنبال می نماید./ایسنا