اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شجونی: باید زورکی سر زنها چادر گذاشت


عضو جامعه روحانیت مبار درباره اصرار دولت به فرهنگ سازی در زمینه ترویج حجاب گفت: 1400 سال است که فرهنگ​سازی کردیم. یعنی مردم نمی​دانند حجاب واجب شرعی است؟

حجت الاسلام شجونی در کافه خبر، در خصوص اعتراض اصولگرایان به دولت در حوزه فرهنگی و اظهار نظر رئس جمهور در سال 84  که گفت «مشکل ما زلف دختران نیست»، اظهارداشت: من می​گویم درهمان مرد هم احمدی​نژاد اشتباه کرد. آقای احمدی​نژاد می​ترسد که زلف دختران را برایش بهانه کنند و بعد یک پوست موزی زیر پایش بیندازند و کله پایش کنند! آن وقت​ها هم خودش حرف درستی نزد. ما درباره حجاب قانون داریم، کی باید آن را اجرا کند؟  دولت.

وی ادامه داد: قانون برای حجاب هم نصحیت دارد و هم شلاق. این قانون را چه کسی باید اجرا کند؟ بنده شجونی یا دولت؟ دولت اشتباه می​کند که  مدام می گوید ما باید فرهنگ سازی کنیم. 1400 سال است که فرهنگ​سازی کردیم. یعنی مردم نمی​دانند حجاب واجب شرعی است؟ قمار حرام است؟ دولت بهانه می​آورد. نمی​دانم این دولت با همه سلامتش چه مشکلی دارد که قانون را اجرا نمی​کند. باید بررسی کرد. من عقیده​ام این است که همان طور که زورکی رضاخان چادر مردم را برداشت باید زورکی سر زنها چادر گذاشت.

 شجونی در پاسخ به اینکه این اظهار نظر را کسی قبول ندارد، تاکید کرد که این حرف ملی، ایرانی و مذهبی است. چرا که دختری که با لباس خواب در خیابان آمده، دارد جامعه ما را آتش می​زند. او جوان​های عزب ما را آتش می​زند و تحریک می​کند. جوان هم که نمی​تواند ارضا شود دیوانه می​شود و یک کارد برمی​دارد! صفحات حوادث روزنامه​ها را شما انگار نمی​خوانید؟! برخی از فیلم​های محرمانه را به من، آقای مهدوی کنی و امام کاشانی دادند که شما ببینید خوابتان نمی​برد.

عضو جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به اینکه فکر نمی کنید ناهنجاری​های اجتماعی چند عاملی است و نباید یک جانبه به آن نگاه کنیم، گفت:چند عاملی هست. من هم قبول دارم. من اروپا هم رفته​ام. ولی به خدا این جور که برخی از دخترهای ما در خیابان راه می​روند، آنجا ندیدم!

شجونی در پاسخ به اعتراضات کاربران درباره اینکه فکر نمی​کنید کسی در لباس شما باید زبان موعظه طلبانه​تری داشته باشد و این قدر تند حرف نزند؟ هم تصریخ کرد: من این را قبول ندارم. بنده 30 سال است این طور حرف می​زنم. این حرف​ها بی خود است. باید حالی این دخترها کرد که عزیز من تو اگر مثل یک جواهری، نباید این جور خودت را عرضه کنی. ما زورنمی​گوییم. ما فرهنگی حرف می​زنیم. منتها اگر کسی بخواهد  جامعه را به گند بکشاند، ما می​ایستیم. من کی گفتم این دختر 18 ساله​ای که مدرسه می​رود را به زور چادری کنیم؟ برخی​ها با اسلام مبارزه می​کنند. آدم می​فهمد که چه کسی به  دین دهن کجی می​کند.

منبع: خبرآنلاین


ویدیو مرتبط :
‫مهران مدیری حسابی سر به سر گروه سون گذاشت‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مامور قلابی، ۸ عروس را سر كار گذاشت



 

 

مامور قلابی، ۸ عروس را سر كار گذاشت

 

 

مامور قلابی پس از فریب ۸ دختر جوان و كلاهبرداری كلان از آنها، پیش از برگزاری جشن عقدكنان، با تنها گذاشتن عروس خانم ها فرار كرد.

 

۱۴ مرداد امسال زنی جوان با حضور در پلیس آگاهی رباط كریم از شوهر كلاهبردارش شكایت كرد.

 

شاكی در تشریح ماجرا گفت: چندی پیش هنگام بازگشت از تهران، سوار یك خودروی سمند بودیم كه راننده با معرفی خود به عنوان مامور یكی از اداره های دولتی، از من خواست در صورت نیاز با او تماس بگیرم.

 

وی افزود: پس از این آشنایی، چند بار دیگر هم مامور جوان را ملاقات كردم و ارتباطمان شكل گرفت و بعد از یك ماه او به خواستگاری ام آمد و با موافقت خانواده ام، قرار بود بزودی با هم ازدواج كنیم و چند هفته پیش جوان خواستگار به بهانه سرمایه گذاری در بورس از من ۴ میلیون تومان دریافت كرد و متواری شد.

 

● تهدید به مرگ از سوی خواستگار

شاكی تصریح كرد: پس از غیبت مرموز جوان خواستگار، چند بار با او تماس تلفنی گرفته و خواستم تا وضعیت زندگی ام را مشخص كند كه او هم چند بار به ملاقاتم آمد و هربار با سلاح مرا تهدید به مرگ كرد.

به دنبال این شكایت، با چهره نگاری رایانه ای از متهم فراری، جستجو برای یافتن او آغاز و در ادامه تحقیقات مشخص شد مرد شیاد مامور نبوده و كلاهبردار است.

 

● شكایت ۷ دختر از داماد قلابی

با مشخص شدن این موضوع، در حالی كه تحقیقات ادامه داشت، ۷ دختر جوان دیگر هم به پلیس آگاهی رباط كریم مراجعه و با طرح شكایت های مشابه گفتند كه در دام یك خواستگار گرفتار شده اند.

 

با اطلاعاتی كه از شاكیان جدید به دست آمد، معلوم شد تصاویر رایانه ای از مرد شیاد با هم مطابقت دارد و مرد شیاد همه آنها را به یك شیوه فریب داده است.

 

جستجوهای پلیسی ادامه داشت تا این كه اوایل هفته جاری، خواستگار شیاد كه دختری دیگر را فریب داده و قصد كلاهبرداری از وی را داشت، در یكی از محله های تهران شناسایی و دستگیر شد.

 

● اعتراف به فریب دختران دم بخت

مهران ـ متهم ـ در اظهاراتش گفت: با جعل عنوان مامور اداره های دولتی، دختران جوان را فریب داده و پس از ارتباط با آنها به بهانه ازدواج، به خواستگاری دختران می رفتم، ولی قبل از مراسم خواستگاری یا عقدكنان به بهانه سرمایه گذاری در بورس و شركت های معتبر از آنها پول می گرفتم و فرار می كردم.

 

متهم ادامه داد: در جریان این كلاهبرداری ها دختران جوان را با سلاح قلابی تهدید به مرگ می كردم تا از من شكایت نكنند و در صورت شكایت، از ادامه رسیدگی به پرونده خود انصراف دهند.

 

● جرایم جدید در پرونده متهم

در حالی كه متهم در بازداشت به سر می برد، گزارشی از ماموران پایگاه سوم آگاهی تهران در اختیار پلیس آگاهی رباط كریم قرار گرفت، مبنی بر این كه مرد بازداشت شده زنان و مردان دیگری را هم به بهانه حل مشكلات اداری ایشان در سازمان های مختلف فریب داده و پس از دریافت پول های كلان از آنها فرار كرده است.

 

با مشخص شدن این موضوع، متهم برای ادامه تحقیقات به پایگاه سوم آگاهی تهران منتقل و بازجویی شد.

 

مهران ـ متهم ـ در ادامه تحقیقات، اظهارات متناقضی را بیان كرد تا عاقبت در مواجهه حضوری با شاكیان جدید به كلاهبرداری از آنها اعتراف كرد.

 

● اعتراف به فریب مردم

مرد شیاد در تشریح ماجرای كلاهبرداری ها گفت: با ۲ دستگاه خودروی پراید در سطح شهر تهران تردد كرده و با سوار كردن مردان و زنان، خود را به عنوان استاد دانشگاه یا كارمند عالی رتبه اداره های دولتی معرفی می كردم.

 

متهم ادامه داد: پس از صحبت با مسافران وقتی مطمئن می شدم آنها قصد راه اندازی موسسه های فرهنگی یا مشكل كاری در اداره های مختلف را دارند، اعتمادشان را جلب و وانمود می كردم كه در این اداره ها با افرادی آشنا هستم كه می توانند مشكل آنها را حل كنند و با این ترفند مبالغ میلیونی از آنها كلاهبرداری كردم.

 

با توجه به افزایش شكایت ها، بازپرس بیضی زاده در شعبه چهارم دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۶ تهران دستور قضایی مبنی بر چاپ تصویر متهم ـ مهران ـ را بدون پوشاندن چهره در روزنامه صادر كرد تا چنانچه مردم از وی شكایتی دارند، به پایگاه سوم آگاهی تهران یا دادسرا مراجعه كنند.... / گزارش : جام جم آنلاین