اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شجونی: اصلاح طلبان شعور ندارند!


جعفر جواد شجونی عضو جامعه روحانیت مبارز تهران گفت: اصلاح طلبان صدر اسلام و اصلاح طلبان کنونی، شعور ندارند!

روزنامه آرمان: جعفر جواد شجونی عضو جامعه روحانیت مبارز تهران گفت: اصلاح طلبان صدر اسلام و اصلاح طلبان کنونی، شعور ندارند!

اهم سخنان وی از این قرار است:

*همان اتفاقاتی كه در صدر اسلام و در دوران حیات پیامبر اسلام رخ داد و عده‌ای شلوغ كاری كردند، در شرایط كنونی نیز رخ داده و برخی تلاش می‌كنند با شلوغ كاری و هیاهو به حیات خود در فضای سیاسی ادامه بدهند. در زمان پیامبر (ص) عده‌ای به سخنان پیامبر و نص اسلام عمل نكردند و گفتند ما اصلاح‌طلب هستیم. قرآن درباره این عده به صراحت عنوان می‌كند: «این عده فاسد هستند و شعور ندارند». در نتیجه اصلاح‌طلبی ابتلا به یك حاشیه بزرگ است.

* اصلاح‌طلبان صدر اسلام شعور نداشتند و متوجه نبودند كه در حال فساد و تفرقه‌افكنی در بین مسلمانان هستند. اصلاح‌طلبان صدر اسلام شلوغ‌كاری و هیاهو می‌كردند و در بین مسلمانان اختلاف‌افكنی می‌كردند. اصلاح‌طلبان امروزی نیز مانند آنها هستند. مارقین و ناكثین در حال جنگ با نظام جمهوری اسلامی هستند. امروز بیماری نفاق تا جماران كه زمانی محل زندگی حضرت امام (ره) بود نیز نفوذ كرده است. منظور من كسانی هستند كه از شورای رهبری سخن می‌گویند و دوست دارند به جای یك رهبر هفت یا هشت رهبر در كشور وجود داشته باشد. در شرایط كنونی ما یك رهبر در كشور داریم اما برای دیدن ایشان با مشكلات زیادی روبه‌رو هستیم و نمی‌توانیم به راحتی با ایشان دیدار كنیم. كسانی كه عنوان می‌كنند باید هشت رهبر در كشور وجود داشته باشد منظورشان این است كه یك رهبر در سیستان باشد، یكی از بلوچستان باشد، یكی از قم باشد، یكی از مشهد باشد. این چه داستانی است كه راه انداخته‌اند. من به محض اینكه یك نفر صحبت كند ضمیر ناخودآگاه آن را فرد را درك می‌كنم و متوجه می‌شوم كه منظورش چیست و چه هدفی را دنبال می‌كند.

*اعتدال برای جامعه اصلا مفید نیست. اعتدال معنا و مفهوم ندارد.

*دولت گذشته در كجا افراط داشته است. احمدی‌نژاد اصلا افراطی نبود. احمدی‌نژاد حاشیه داشت و به همین دلیل کنار رفت و مردم دیگر به آن تفكر رأی ندادند. ما چهار سال دولت اول احمدی‌نژاد با وی همراه بودیم اما چهار سال دوم از وی دوری كردیم و با سیاست‌هایش مخالفت كردیم.

*یك بار آقای مشایی را دعوت كردم و احساس كردم وی قصد دارد جایگاه خود را بالاتر از دیگران جلوه بدهد. مشایی به شكلی رفتار می‌كرد كه از دیگران بیشتر می‌فهمد و سواد بیشتری دارد.

* جناب علی لاریجانی اگر با اصولگرایان در انتخابات حاضر می‌شد به سودش بود. اینكه ایشان عنوان كردند به صورت مستقل در انتخابات حضور خواهند داشت چه معنایی دارد؟

*عارف كاری برای كشور نكرده است. با این وجود هر شخصی دوست دارد می‌تواند در انتخابات حضور داشته باشد.

* اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس اصلا موفق نمی‌شوند. چه كسی گفته موفق می‌شوند. ملت كه به اصلاح‌طلبان رأی نمی‌دهند. ملت عاقل است. من نمی‌دانم كسانی كه غیراصولگرا هستند می‌خواهند به مجلس بروند و چه كاری بكنند. این عده می‌خواهند بگویند رابطه با آمریكا خوب است و باید با آمریكا رابطه برقرار كرد. این افراد دوست دارند بگویند باید انگلیس را روی سر بگذاریم و بگوییم«نازی نازی گل پیازی». كسانی كه اصولگرا نیستند در گذشته امتحان خود را پس داده‌اند. برای من مشخص نیست اصلاح‌طلبان چه چیزی را می‌خواهند اصلاح كنند. كجای مملکت ما ایراد دارد كه نیاز به اصلاح داشته باشد.

*اصولگرایان حتما در مجلس پیروز می‌شوند. از ابتدا تاكنون مجلس و همه‌چیز دست اصولگرایان بوده است. نباید ممكلت را به دست مجهول‌الهویه‌ها داد. بنده از جوانی یك واعظ زبردست بودم و مزاج پلنگی داشتم. بنده 60 سال سابقه فعالیت سیاسی دارم و كاركشته و خبره كار هستم. با هیچ كس هم غرض و دشمنی ندارم. همه ما باید اصولگرا باشیم.

*جبهه پایداری هم جزئی از جریان اصولگرایی است و حتما در مجلس آینده حضور خواهند داشت. جبهه پایداری اصلا تندروی نكرده است. عده‌ای كندروی كردند و بعدا گمان كردند اعضای جبهه پایداری تندروی كردند. فلفل تند است نه جبهه پایداری. جبهه پایداری جوان و با حرارت است. مسلمان باید با حرارت و باغیرت باشد.

*بنده سال‌ها با آقای روحانی در جامعه روحانیت مبارز همراه و همگام بودم. به نظر من صحیح نیست که یک روحانی عمامه به سر به مردم كلید نشان ‌دهد و وعده دهد كه تا 100روز دیگر مشكلات اقتصادی مردم را حل می‌كند اما به وعده خود عمل نمی‌كند. به همین دلیل من به مردم می‌گویم بار دیگر به وی رأی ندهند.


ویدیو مرتبط :
بی بی سی اصلاح طلب است یا اصلاح طلبان انگلیسی اند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شجونی: هر شخصی این آمادگی را دارد که به کروبی و میرحسین دیگری تبدیل شود/ اصلاح‌طلبان لیاقت ورود به انتخابات را ندارند



اخبار,کروبی و میرحسین موسوی,جعفر شجونی

اخبار سیاسی- شجونی: هر شخصی این آمادگی را دارد که به کروبی و میرحسین دیگری تبدیل شود/ اصلاح‌طلبان لیاقت ورود به انتخابات را ندارند

اگر اینها بیایند و توبه کنند ممکن است نظام توبه شان را بپذیرد اما نکته اینجاست که همانگونه که امام فرمود اگر کسی دزدی کرد بعد آمد و توبه کرد توبه‌اش را می‌پذیریم اما دیگر نمی‌آییم وی را وزیر اقتصاد کنیم.

مهمترین محورهای گفتگوی نسیم با حجت‌الاسلام جعفر شجونی، عضو جامعه روحانیت مبارز بدین شرح است:

- اصلاح طلبان با اتفاقت فتنه 88 مرزشان را با امام هم خراب کردند تا چه رسد با ملت.

- امام این همه راجع به روز قدس سفارش کرد این آقایان هیچکدام در تظاهرات حاضر نمی‌شوند. امام این همه راجع به اهمیت 22 بهمن توصیه کردند اینها در این راهپیمایی حاضر نمی‌شوند. امام این همه راجع به نماز جمعه صحبت فرمود اینهایی که هیچوقت در نماز جمعه آفتابی نمی‌شوند.

- آنها یا احمقند یا جاهلند یا مقرضند که از شرافت اسلامی استفاده کردند و از محاکمه فرار کردند تازه برای انتخابات شرط و شروط می‌گذارند.

- اصلاح‌طلبان در انتخابات دوره ششم به نظام نفوذ کردند و با تحصن و استعفاء تبدیل به مخالف نظام شدند. آنها برای واژگون کردن نظام آمدند، مردم هرگز منتظر اینها نیستند.

- فتنه گران خیال می‌کنند که در بین مردم جایگاه دارند و فکر می‌کنند مردم عصبانی هستند و به آنها رای می‌دهند در حالی که مردم نظر خودشان را در 22 بهمن نشان دادند.

- اگر اینها بیایند و توبه کنند ممکن است نظام توبه شان را بپذیرد اما نکته اینجاست که همانگونه که امام فرمود اگر کسی دزدی کرد بعد آمد و توبه کرد توبه‌اش را می‌پذیریم اما دیگر نمی‌آییم وی را وزیر اقتصاد کنیم.

- در هیچ جای دنیا وقتی کاندیدایی از شکست در انتخابات ناراضی باشد طرفدارانش را نمی‌آورد وسط خیابان و آشوب به‌پا کند.

- "الگور" با اینکه از نتیجه انتخابات ناراضی بود به "بوش" تبریک گفت. "عبدالله عبدالله" در انتخابات افغانستان پس از شکست از "کرزای" به وی تبریک گفت به همین ترتیب "سارکوزی" با "اولاند".

- در هیچ جای دنیا به دلیل شکست در انتخابات به این صورت آشوب به پا نمی‌کنند.

- در سال 88 فتنه گران به خیابان‌ها آمدند بسیجیان را کشتند زن چادری را به خاطر حجابش کشتند.

- فائزه هاشمی وقتی خانه‌اش در جماران است با چه منطقی باید در آن ایام بیاید در خیابان آذربایجان و در جمع فتنه‌گران سخنرانی کند بعد هم ادعا کند که برای خوردن ساندویچ به اینجا آمده است.

- کسی که تعداد آرای او در انتخابات 88 از تعداد رای‌های ابطالی سطل آشغال کمتر است در بین مردم جایگاهی ندارد.

- بارها از میرحسین موسوی برای شمارش مجدد آرا دعوت شد اما نیامد.

- هرجای دنیا اگر کسی مانند میر حسین موسوی و کروبی عمل کند دست کم 15 سال به زندان محکوم می‌شود.

- رافت اسلامی رهبر جلوی محاکمه این فتنه‌گران را گرفت.

- مردم به آنهایی که در اتفاقات 88 شفاف حرف نزدند مشکوکند.

- باید بدانیم برای انتخابات 92 هر شخصی این آمادگی را دارد که به کروبی و میرحسین دیگری تبدیل شود.

- چه کسی باور می‌کرد که مهدی کروبی و میرحسین موسوی دست به این کارها بزنند.

- همسر هاشمی را همه در تلویزیون دیدند که گفت اگر فلانی رای نیاورد مردم به خیابان‌ها بریزید! این خانم هم باید محاکمه شود.

- اصلاح طلبان لیاقت و حق ورود با انتخابات را ندارند و شورای نگهبان صلاحیت آنها را رد خواهد کرد./عصرایران