اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شباهت‌ و تفاوت قزوه و احمدی‌نژاد!



اخبار,اخبار اجتماعی,شباهت‌ و تفاوت قزوه و احمدی‌نژاد

 

اخبار اجتماعی - شباهت‌ و تفاوت قزوه و احمدی‌نژاد! (طنز)

فقط معلوم نیست چطور قرار است هر دو به دیدار هم بروند؟! چون این‌طور ممکن است هر کدام در راه منزل آن یکی باشد و به دیدار هم نائل نشوند و تاریخ ادبیات نتواند دیداری را هم‌پای دیدار شمس و مولانا به خود ببیند!

  اعضای هیأت‌مدیره‌ی خانه‌ی شاعران نشستی گذاشتند برای پاسخ به اتهام‌هایی که علیرضا قزوه به آن‌ها وارد کرده بود و آن‌جا، او را به محمود احمدی‌نژاد تشبیه کردند. آقای قزوه هم در راستای همین موضوع، خانه‌ی شاعرانی‌ها را به مناظره دعوت کرده؛ همان کاری که دکتر چند وقت پیش انجام داد.

 

حالا من مانده‌ام یعنی اگر کسی را به کسی تشبیه کردند، طرف باید همه‌ی کارهای او را انجام دهد؟! آن وقت بد اوضاعی می‌شودها! البته از آوردن مثال در این زمینه معذوریم. لطفا اصرار نکنید، حتا شما دوست عزیز.

البته آقای قزوه در عین حال که مثل آقای احمدی‌نژاد می‌گوید، اسنادی دارد، با او تفاوت‌هایی هم دارد و خوب است خانه‌ی شاعران چشمش را روی حقیقت نبندد. آقای قزوه حرفش را درباره‌ی بحث عوض کردن زن‌ها و خانه‌ها پس گرفته و حتا عذرخواهی هم کرده؛ در حالی‌که تاریخ معاصر درباره‌ی این بخش از عملکرد دکتر چیز دیگری می‌گوید و باعث ایجاد اختلال‌هایی در «مشبه» و «مشبه به» می‌شود.

از طرفی، آقای قزوه گفته، مِن باب تنها نبودن و توازن، یکی از دوستان شاعرش مثلا امیری اسفندقه را هم با خودش برای مناظره بیاورد. داشتم فکر می‌کردم اگر دکتر هم برای مناظره بخواهد کسی را همراهش بیاورد، چه کسی را می‌آورد؟ آن‌جاست که با خودش می‌گوید، یه دل دارم، دو دلبر، و می‌ماند از بین رحیم‌مشایی و دکتر رحیمی کدام را انتخاب ‌کند؟!

حالا خدا را چه دیدید، شاید مناظره برگزار شد و دوستان آشتی کردند و بعد هم آن‌طور که ساعد باقری از تماس تلفنی علیرضا قزوه نقل کرده، همان شد که آقای قزوه ‌خواسته، یعنی فردا همه‌ی روزنامه‌ها در تیتر اول‌شان بنویسند ساعد باقری و علیرضا قزوه با یک دسته گل به دیدار هم رفتند! فقط معلوم نیست چطور قرار است هر دو به دیدار هم بروند؟! چون این‌طور ممکن است هر کدام در راه منزل آن یکی باشد و به دیدار هم نائل نشوند و تاریخ ادبیات نتواند دیداری را هم‌پای دیدار شمس و مولانا به خود ببیند!
 اخبار اجتماعی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
شباهت رفتار احمدی نژاد و نتانیاهو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قالیباف رسماً وارد شد؟ / تفاوت ها و شباهت های احمدی نژاد و قالیباف



قالیباف رسماً وارد شد؟ / تفاوت ها و شباهت های احمدی نژاد و قالیباف

شهردار تهران که تکاپوی او و یارانش طی ماههای اخیر در راه اندازی ستادهای پیدا و پنهان، قابل کتمان نیست، درصدد است با تغییرات سریع و همچنین ساخت و تجهیز بسیاری از معابر شهری ، نظر مثبت مردم تهران را جلب کرده تا از این طریق، محبویت خود را در انتخابات ریاست جمهوری محک بزند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

چندی پیش، تصویر فوق در رسانه های داخلی جنجال به پا کرد ، «حضور قالیباف با کت و شلوار گلی» در جلسه اضطراری در ایام «آب گرفتگی مترو و معابر شهری» باعث شد تا برخی رسانه ها از تلاش بی وقفه ی او در رفع مشکلات شهری خبر دهند ، هر چند گروه دیگری پخش چنین تصویری را «تبلیغاتی» خواندند.

اما محمدباقر قالیباف شهردار تهران که از او به عنوان یکی از کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری دور یازدهم یاد می شود ، ظاهراً با انتقادهای صریحش از دولت، رسماً فعالیت های انتخاباتی خود را کلید زده است. او برای نخستین بار طی چند سال اخیر ، ورای مسائل شهر تهران، به انتقاد صریح از دولت پرداخته است.

 

 وی در اظهارنظر اخیرش که در یک همایش بیان شده، نه در مقام شهردار تهران که در لباس یک منتقد جدی دولت یا شاید کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری 92 سخنرانی کرده و شرایط اقتصادی و فرهنگی کشور را «غیرقابل قبول» خوانده است.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

این تصویر مربوط به انتخابات ریاست جمهوری 84 است

 

شهردار تهران که تکاپوی او و یارانش طی ماههای اخیر در راه اندازی ستادهای پیدا و پنهان، قابل کتمان نیست، درصدد است با تغییرات سریع و همچنین ساخت و تجهیز بسیاری از معابر شهری ، نظر مثبت مردم تهران را جلب کرده تا از این طریق، محبویت خود را در انتخابات ریاست جمهوری محک بزند.

گرچه اتفاقات مثبت در دوران شهرداری قالیباف (بالاخص ماههای اخیر) کم نیست ، اما ضعف شدید سازمان های زیرمجموعه در خدمت رسانی به مردم و همچنین فساد آزاردهنده در برخی سازمان ها، ادارات و بالاخص دفاتر خدمات شهری وابسته به شهرداری تهران، به حدی غیرعادی و آزار دهنده است که همواره به عنوان «نمونه ای بارز» میان مردم شهرت دارد.

شباهت قالیباف در خصلت و خصائص با احمدی نژاد کم نیست ، او چونان سلفش در شهرداری تهران ، از ابتدایی ترین ساعات روز تا ساعات پایانی شب در دفتر کارش مشغول به کار است، اما مردمی که همواره در طبقات سازمان های مختلف شهرداری سرگردان هستند و با برخی کارمندان «عصبانی، از زیر کار در رو ، عاشق تعطیلی ، ارجاع و اشکال گیری و ... » رو به رو می شوند ، بدون توجه به نوع تلاش قالیباف، عملکرد زیرمجموعه ی او را (به حق) به حساب شهردار تهران می نویسند.

هر چند شباهت های مدیریت احمدی نژاد و قالیباف بسیار زیاد است، اما تفاوت های قالیباف با احمدی نژاد نیز کم نیست. قالیباف برخلاف احمدی نژاد سعی می کند تاحدودی به مشاوره ها گوش کند، کمتر با رسانه ها و افراد وارد نزاع شود، در ملاء عام اتهاماتی تند متوجه دیگران نمی کند، ضمن آنکه به لحاظ ظاهری نیز تفاوتی چشمگیر با احمدی نژاد دارد و حتی ستاد انتخاباتی شهردار فعلی در سال 84، تا توانست از خصوصیت ظاهری مناسب او استفاده کرد ، بهر روی بررسی ها از نوع مدیریت ، خصائل، خصائص شهردار فعلی و سابق تهران، نشان می دهد شباهات این دو به یکدیگر، بسیار بیشتر از تفاوت های آنهاست. شاید رویکرد رسانه های حامی این دو سیاستمدار نسبت به منتقدان و مخالفین، شباهت عجیبی داشته باشد ، هر دو طیف رسانه ها، فرد مورد حمایت خود را مطلقاً قادر ، مدبر و خالی از اشکال می دانند و تحمل نقد را ندارند (به درگیری رسانه های حامی قالیباف و احمدی نژاد که این روزها بیشتر شده، توجه کنید)

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

از دیگر سو، احمدی نژاد نیز در برخی شرایط، شاخصه های مثبتی نسبت به قالیباف دارد ، او برخلاف فرمانده سابق ناجا سعی می کند تیم و افرادی متنوع را در سازمان تحت مدیریتش استفاده کند، اما شهردار فعلی تهران با استفاده از تیمی بسته و برگرفته از همشهریان که مستقیماً از «ناجا» (محل قبلی ریاست او) به «شهرداری تهران» منتقل شده، سکان هدایت شهرداری تهران را دردست گرفته است و البته طبق روال، برخی «سرداران» معزز ناجا با تغییر لباس و عنوان، «دکتر» شده و به خدمت رسانی مشغول شدند.

 

قالیباف چه گفت؟

قالیباف برخلاف احمدی نژاد که همواره از «مدیریت جهانی» صحبت می کند، در سخنرانی اخیرش از «مدیریت جهادی» سخن گفته و تصریح کرده است: در مکتب مدیریت جهادی باید به رسالت تعالی و تولید توجه کنیم و با کمک مدیریت جهادی بین این دو تعادل و توازن در صحنه اجتماعی برقرار کنیم . این هدف اساسی است که باید در دهه پیشرفت عدالت و در نظام اداری به آن توجه کنیم.

 

 وی با تاکید بر اینکه در اسلام زمان موضوعیت دارد و از اهمیت برخوردار است ، گفت : نباید یک فرودگاه درست کنیم و کارمندانش را بعد از سی سال که همچنان فرودگاه افتتاح نشده بازنشست کنیم ، نباید بیمارستانی 90 تختخوابی بسازیم و آن را بعد از 26 سال افتتاح کنیم

 

وی ادامه داد : شاید در ذهن آن ها که شناخت عمیقی نسبت به دین ندارند آن ها را به دین بدبین کنیم و گرنه این افراد نمی دانند بروز چنین مشکلاتی از شخص قالیباف است که قبل از مبنا قرار دادن عقل و معنویت از توکل حرف زده است .

شهردار تهران با تاکید بر اینکه امروز در کشور در برخی جاها پیشرفت خوبی داشته که مایه افتخار نظام اسلامی است گفت : در حوزه علمی انرژی هسته ای، هوا و فضا، نانو و غیره پیشرفت خوبی داشته ایم که از قضا ریشه آنها در مدیریت جهادی بوده است و بچه هایی توانسته اند به موفقیت برسند که مدیریت جهادی را با پوست و گوشت و خون خود احساس کردند و به جای اینکه بگویند برو، خودشان رفته و بقیه را نیز دعوت کرده اند کسانی که با عقلانیت معنویت و توکل حرکت کرده اند.

قالیباف تاکید کرد: کارنامه ما امروز در حوزه اقتصاد قابل قبول و قابل دفاع نیست با درآمد 16 میلیارد دلاری بحران بیکاری، تورم و ضعف داشته ایم و امروز با درآمد 120 میلیارد دلاری هم مشکلات بیکاری تورم و گرانی داریم.

وی ادامه داد: در حوزه مسائل فرهنگی هم همین مشکلات وجود دارد که در این بخش ها کارنامه ما زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست.

 

شهردار تهران با بیان اینکه امروز دفاع از انقلاب و نظام در کارآمدی دین در اداره جامعه است و این همان کلامی است که امام (ره) و مقام معظم رهبری بر آن تاکید داشته اند گفت : در شش دهه گذشته مصر به عنوان کشوری اسلامی مدتی کامل در اختیار اردوگاه شرق و مدتی نیز در اختیار اردوگاه غرب بود و بعد از آن نیز در اختیار کسانی قرار گرفت که برداشت غلطی از اسلام داشته اند اما بعد از آن مردم مصر دانستند که در بن بست هستند و امروز نیاز به الگو دارند.

 

قالیباف با اشاره به اینکه من ادعایی ندارم که نظام اسلامی می تواند الگو باشد تصریح کرد: نظام اسلامی اما می تواند تابلوی راهنمایی باشد که اگر به آن به درستی نگاه کنند مسیر خود را پیدا می کنند ما امروز با شعار دادن نمی توانیم الگو قرار بگیریم و باید با کارمان آن ها را دعوت کنیم.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه در دهه چهارم انقلاب باید با عقل تصمیم بگیریم و نه با احساس خاطرنشان کرد: گاهی می آییم شهرداری را با این همه پول دست قالیباف می دهیم اما پیش از آن بررسی نمی کنیم که ببینیم قالیباف قابلیت این کار را دارد یا می خواهد با سعی و خطا کار را اداره کند.

وی تصریح کرد: برای مردم چه فرقی می کند که قالیباف عامدانه خطا کند یا جاهلانه ، مهم خسارتی است که با کار سعی و خطا در کشور پیش می آید و این نشان می دهد اگر خطا کنیم یعنی توکل وجود ندارد .

 

قالیباف با اشاره به اینکه اگر من در دهه اول انقلاب که تنها 20 سال داشتم خطا می کردم می گفتند جنگ است و کسی نیست و.. اظهار کرد : اگر امروز جنگ شود درحالیکه 500 فرمانده گردان کارآمد داریم از پشت میز کسی را بردارند و بگویند برو و بر خدا توکل کن ، خدا توی سرش می زند و می گوید من به تو عقل دادم. عقل متصل به وحی در وجود همه انسانهاست و باید تعقل و صبر کرد .

شهردار تهران تاکید کرد : ما از تحریم ها نگرانی نداریم اما به این شرط که مدیریت داشته باشیم ، تیم داشته باشیم ، برنامه داشته باشیم . خداوند تضمین کرده است که اگر در راه او و در این مسیر حرکت کنیم پیروز خواهیم بود اما به این شرط که وقتی چیزی را به ما داده سر طاقچه نگذاریم و کار دیگری انجام دهیم .

وی با اشاره به سخنی از شهید بهشتی که رسالت انقلاب اسلامی را ارائه الگو به بشر دانسته است اظهار کرد: اکنون در دهه چهارم انقلاب ، جوانان در داخل و همچنین دیگران در خارج از کشور به مدیریت اسلامی نگاه می‌کنند و به عملکرد ما .

قالیباف تصریح کرد: حلقه اصلی در مدیریت این است که معتقدیم مدیریت جهادی ، نه به عنوان علم بلکه به عنوان یک مکتب است. چون در علم از زیربنا به روبنا می رسیم اما در مکتب از روبنا به زیربنا می آییم و اکتشافی عمل می کنیم و باید توجه کنیم که مدیریت جهادی می تواند راهگشا باشد.

 

وی با تاکید بر توجه به مساله صبر و توکل در مدیریت نیز گفت : توکل باید خود را در تبلور عینی بیاورد و باید در حوزه ثبوتی به جامعه مدیریت جهادی را ارائه کنیم.

شهردار تهران ادامه داد: در زندگی مهمتر و با ارزشمند تر از زمان چیزی نداریم و به هر میزان که می گذرد به شب اول قبرمان نزدیکتر می شویم و بازگشت به عقب قابل جبران نیست . پس در مدیریت مساله زمان ، قناعت و اقتصادی بودن اهمیت بسیاری دارد .

قالیباف افزود : البته اقتصادی بودن به معنای پول خرج نکردن نیست بلکه در برخی مواقع به دلیل اهمیت موضوع باید پول خرج کرد اما اسراف نکرد و مهم این است که کار و اولویت را درست تشخیص دهیم.

 

وی تاکید کرد : امروز گیر ما این است که به جای تکیه به روش های اثباتی، روش های ثبوتی از مدیریت را در جامعه نشان دهیم. امروز باید بتوانیم در در همه حوزه ها با عدد و رقم پاسخ داد . ما انقلاب را اینگونه فهمیده ایم ، مدیریت انقلاب و دوران دفاع مقدس نیز مدیریت جهادی بود.

شهردار تهران ادامه داد : علما و بزرگان دین وانقلاب ، امام خمینی (ره) ، مقام معظم رهبری ، شهید مطهری و... که در حوزه نظری اسلام را برایمان بیان کردند نشان دادند که در کنار توکل و صبر ، عقلانیت و حساب و کتاب می توان به نتایج بزرگ رسید.

قالیباف با اشاره به اینکه به جامعه گفتیم اگر نظام اسلامی محقق شود این گونه عمل خواهیم کرد تصریح کرد : امروز باید کارنامه نشان دهیم و در جایی که ضعف داریم آن را عنوان کنیم و بدانیم مدیریت جهادی به عنوان یک مکتب ، یک ضرورت برای کارآمدی دین است و با مدیریت غرب به طور حتم نمی توانیم نظام اسلامی را به افق مورد نظر برسانیم چراکه راه ها با هم متفاوت است.

 

وی خاطرنشان ساخت : در مدیریت جهادی رابطه ها دلی است و در کنار ترکیبی از اندیشه ها ، همه نسبت به هم حس می گیرند و احساسات وجود دارد. امروزه در نظریات مدیریت غرب به رابطه عواطف تاکید شده ، مساله ای که در مبانی دین ما نیز مورد تاکید قرار گرفته است و مهم این است که در عرصه مدیریت نظام اسلامی به آن عینیت بخشیم.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه در مدیریت جهادی اراده ها و عملکردها مهم هستند خاطرنشان ساخت : مهم این است که در مسیر حرکتمان فرصت سوزی نکنیم . در مدیریت جهادی باید واقعا به نیازها در لحظه پاسخ داد.

قالیباف افزود : در مدیریت جهادی به همان میزان که به توکل و صبر تاکید می کنیم باید به عقلانیت و معنویت نیز توجه کنیم . باید تعادل را مدنظر قرار داد و دقت کنیم اگر صرفا به توکل اندیشیده شده و عقل را تعطیل کنیم ، توکلی وجود ندارد.

وی ادامه داد : با مدیریت جهادی است که باید تلاش کنیم جمال و جلال زندگی انسانها را تضمین کنیم و در سایه مکتب جهادی است که این قابلیت وجود دارد.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه اگر امروز تلاش کنیم خداوند به جز اجر اخروی ، اجر دنیوی ما را نیز به زودی می دهد به دفاع مقدس در دوران نخست وزیری بنی صدر اشاره کرد و اظهار کرد : در آن دوران باوجودی که در عرصه نظام ولایی بودیم هرقدر حرکت می کردیم به بن بست می رسیدیم مانند ماجرای شهدای دانشجو در عملیات هویزه. اما بعد از آن پیروزی های متعددی در حصر آبادان ، فتح المبین و طریق القدس اتفاق افتاد.

قالیباف با اشاره به اینکه عاقبت  امور دراین دنیا اتفاق می افتد به مساله پشتیبانی امریکا از صدام اشاره کرد و گفت : همان امریکایی که صدام را حمایت می کرد ، خودش چوبه دار او را مهیا کرد و اعدامش کرد.

 

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه در بحث مدیریت جهادی توجه به اصل بیا و برو از اهمیت بسیاری برخوردار است گفت : این ، تفسیر عینی شوم و شود است. در دفاع مقدس زمانی لشکری  به موفقیت می رسید که فرمانده اش جلوتر از بقیه می رفت و می گفت بیایید . خودش را در شرایط سختی قرار می داد و بعد از بقیه می خواست که بروند. این همان شوم و بعد شود است. اگر مدیری ایستاد و گفت برو ، شوم اتفاق نیفتاده است./انتخاب