اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شاهکار نصب دکل روی آثار باستانی! +عکس


قلعه اردشیر و قلعه دختر از قدیمیترین بناهای موجود در شهر کرمان هستند. اخیرا دکل هایی بر روی این بنا ها نصب شده که به موجب آسیب دیدن این آثار باستانی شده است.

خبرگزاری ایسنا: قلعه اردشیر و قلعه دختر از قدیمیترین بناهای موجود در شهر کرمان هستند. اخیرا دکل هایی بر روی این بنا ها نصب شده که به موجب آسیب دیدن این آثار باستانی شده است.

شاهکار نصب دکل بر روی آثار باستانی! +عکس

شاهکار نصب دکل بر روی آثار باستانی! +عکس

شاهکار نصب دکل بر روی آثار باستانی! +عکس

شاهکار نصب دکل بر روی آثار باستانی! +عکس

شاهکار نصب دکل بر روی آثار باستانی! +عکس

شاهکار نصب دکل بر روی آثار باستانی! +عکس


ویدیو مرتبط :
‫آثار باستانی‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

این آثار باستانی تصادفی کشف شدند +عکس


آثار باستانی همیشه با تحقیقات گسترده و با استفاده از ابزار خاص کشف شده و وارد موزه ها می شوند اما برخی مواقع در پی یک تصادف و خیلی عجیب آثاری پیدا می شوند که ارزش ها بالایی دارند.

باشگاه خبرنگاران: آثار باستانی همیشه با تحقیقات گسترده و با استفاده از ابزار خاص کشف شده و وارد موزه ها می شوند اما برخی مواقع در پی یک تصادف و خیلی عجیب آثاری پیدا می شوند که ارزش ها بالایی دارند.

بسیاری از شما تا به حال از موزه های مختلف بازدید کرده اید و با فضای این مکان آشنا هستید اما تا به حال به این فکر کرده اید که هر کدام از آثار قدیمی و چندین هزار ساله ای که در موزه دیده می شوند چگونه کشف شده اند؟ ابزار بسیاری برای اینکار وجود دارد اما برخی از آن ها نیز تنها طی یک سری تصادف و در مکان های عجیب کشف شده اند.

ایستگاه دوچرخه

این آثار باستانی تصادفی کشف شدند +عکس

موزه تاریخی ساوسهمپتون چندین سال در زیر زمین خود یک مجسمه 70 سانتی متری را نگه داری می کرد که اغلب به عنوان محلی برای توقف دوچرخه ها استفاده می شد به طوری که همه روزه کارکنان موزه دوچرخه خود را به آن تکیه می دادند و آسیب هایی به آن وارد شده بود. در سال 2000 چند مصر شناس در حال بازدید از محل های اصلی موزه بودند که ناگهان با این مجسمه روبرو شدند. آن ها در همان نگاه اول به قدمت این مجسمه پی بردند و متوجه شدند که قدمت آن به قرن 7 پیش از میلاد باز می گردد. این درحالی است که سال ها محققان به دنبال آن بوده ان اما این مجسمه سر از زیر زمین موزه در آوره بود.

 فروشگاه دست دوم

این آثار باستانی تصادفی کشف شدند +عکس

تا به حال موارد مختلفی در فروشگاه های دست دوم یافت شده اند اما جالب ترین آن ها به سال 1991 برمی گردد جایی که یک اقتصاد دان در حال قدم زدن در فروشگاهی واقع در پنسیلوانیا بود که ناگهان متوجه یک قاب عکس جالب شد او این عکس را 4 دلار خرید و در خانه زمانی که داشت نقاشی را از قاب خارج می کرد کاغذی پیدا کرد. این کاغذ در اصل یک صفحه از نسخه اصلی اعلامیه استقلال است که در سال 1776 نوشته شده بود. این کاغذ آخر همان سال با قیمت 2.4 میلیون دلار فروخته شد.

 گنجه زیر شیروانی

این آثار باستانی تصادفی کشف شدند +عکس

در سال 1961 خانمی به نام "باربارا تستا" گنجه ای از پدربزرگش به دستش رسید ولی هیچگاه درب آن را باز نکرد و به همان صورت آن را در اتاق زیر شیروانی قرار داد. پس از آن در سال 1990 در حالی که مشغول تمیز کردن گنجه بود متوجه یک نسخه خطی از کتاب خاصی شد که به نظر می رسید ادامه رمان "هاکلبری فین" است. این درحالی است که قسمت دوم آن تا آن سال یک راز بود و البته این خانم قسمت دوم کتاب را به کتابخانه ملی برد و در آنجا پس از سال ها دو کتاب به هم متصل شدند.

 روی دیوار خانه فقرا

این آثار باستانی تصادفی کشف شدند +عکس

یک زوج میانسال که تنگدست بودند در سال 1991 از یک متخصص نقاشی و هنر درخواست کردند تابلویی را در خانه آن ها ببیند و قیمت گذاری کند. این متخصص در حالی که مشغول بررسی نقاشی بود، نقاشی دیگری نظرش را جلب کرد. او متوجه یک نقاشی شد که این زوج می پنداشتند یک کپی از نقاشی ونگوگ است اما کاشف به عمل آمد که این نقاشی واقعا نسخه اصلی است. این کشف تصادفی باعث شد این خانواده میلیونر شوند چراکه تابلوی ونگوگ 1.4 میلیون دلار به فروش رفت.

چاله ای در زیر زمین

این آثار باستانی تصادفی کشف شدند +عکس

در سال 1978 عده ای کارگر در حال کار در یک منطقه ساختمانی بودند که متوجه یک چاله غیرعادی در دل زمین شدند. پس از مشاهده و خالی کردن وسایلی که در چاله بود آن ها توانستند 500 نسخه اصلی از فیلم هایی که در سال های 1903 تا 1929 ساخته شده است را پیدا کنند. این فیلم ها با اینکه سال ها بدون مراقبت در این چاله بودند اما هیچ مشکلی نداشتند.