اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شانگهای، شهر «طرح و پروژه» شد



 

شانگهای، شهر «طرح و پروژه» شد

 

 

شهر شانگهای به دلیل ارایه ابداعات و خلاقیتهای فراوان در اکسپو۲۰۱۰‌، توانست از سازمان یونسکو، عنوان «شهر طرح و پروژه» را بگیرد و نام خود را در لیست شهرهای خلاق جهان ثبت کند.


اکسپوی ۲۰۱۰ در واقع به عنوان سکوی پرتابی برای چین عمل کرد و سبب شد تا این کشور ابداعات و اختراعات جدید خود را به تماشای جهانیان گذارد.


شانگهای قصد دارد تا با ارائه طرحهای جدید و توسعه صنایع خلاق‌، به خلاقترین شهر منطقه آسیا و اقیانوسیه تبدیل شود و امیدوار است به حدی در این زمینه پیشرفت کند که بتواند برند «ساخت شانگهای» را به برند « ابداع در شانگهای" تغییر دهد.

 


پرواز زباله‌ها به زیر‌زمین


در پارک اکسپو، در حالیکه بازدید‌کنندگان پیاده‌روی می‌کنند، در زیر پای آنها، زباله‌ها با سرعت ۲۰ متر در ثانیه در حال پرواز هستند.


در این پارک با تمرکز بر موضوع اکسپو، که «شهر بهتر، زندگی بهتر» است، و همچنین برای حفظ پاکیزگی پارک، سیستمی ابداع شده که طی آن مواد دور ریختنی در زباله‌دانی‌ها، با سرعت ۲۰ متر در ثانیه به زیرزمین مکیده می‌شوند.


این سیستم که مجهز به کانال و توربین و لوله خلاء می‌باشد زباله و خاکروبه‌ها را همانند جاروبرقی از سطلهای زباله جمع کرده و با مکش به مخازن زباله در زیر‌زمین می‌برد.


البته طی فرآیند مکش تا دفع زیرزمینی، زباله‌ها از هم منفک‌، متراکم‌، تصفیه‌، گندزدایی و در نهایت در ایستگاههای زباله دفع می‌شوند.... /  شبکه اطلاع‌رسانی بازرگانی ایران

 



ویدیو مرتبط :
ویدئویی از شهر شانگهای چین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معرفی بزرگترین پروژه ساختمانی در كیش به عنوان طرح برتر كشور



 

معرفی بزرگترین پروژه ساختمانی در كیش به عنوان طرح برتر كشور

 

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، 'كاوه خطیبی' روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جشنواره برترین های صنعت ساختمان از منظر نوآوری كه از سوی مركز مذكور در هفته جاری برگزار شد، اقدام به معرفی شركتهای موفق صنعت ساختمان كرد و شركت سازنده برجهای یادشده كه با سرمایه گذاری داخلی و خارجی صورت گرفته در دو رشته برتر شناخته شد.

وی ساخت 468 واحد مسكونی در قالب دوقل كه هر قل دارای 24 طبقه است و 21 طبقه آن مسكونی و بقیه به پاركینگ، انباری و لابی اختصاص یافت.

خطیبی مساحت اراضی كه به این پروژه اختصاص یافته 15 هزار مترمربع ذكر كرد و افزود: حدود 50 هزار مترمربع زیربنای مفید آن است كه اكنون پیشرفت فیزیكی 70 درصد دارد و انتظار می رود تا پایان سال 1390 این پروژه به اتمام برسد.

وی با بیان اینكه مفاد مقررات ملی ساختمان در احداث این پروژه رعایت شده، گفت: جزیره 90 كیلومتر مربعی كیش از نظر خطرپذیری زلزله نسبت به تهران یك درجه بهتر است و درپروژه مذكور آئین نامه 2800 زلزله نیز مورد توجه قرار گرفت.

پیش بینی ها حاكی از آن است كه در این پروژه با توجه به هزینه های ارزی بیش از یك هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

آمارها حاكی از آن است كه مجموعه نیروهای فنی و متخصص و كارگران شاغل در این پروژه كمتر از یكهزار و 500 نفر است.

علاوه بر استفاده از متخصصان اروپایی برای اجرای این پروژه از مشاورت شركتهای مجرب منطقه نیز در بهره گیری شد..../ تحلیل : ایرنا