اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شانه کردن مو بیش از دو بار حرام است!


یک مبلّغ مصری با استناد به حدیثی چنین نتیجه‌گیری کرد که شانه کردن و مرتب کردن مو برای مردان بیش از دو بار در روز حرام است!

پایگاه خبری شبکه العالم: یک مبلّغ مصری با استناد به حدیثی چنین نتیجه‌گیری کرد که شانه کردن و مرتب کردن مو برای مردان بیش از دو بار در روز حرام است!

"یسری جبر" از مدرسان دانشگاه الازهر مصر در یکی از برنامه‌های خود که از شبکه "ناس" پخش می شود، گفت: توجه و رسیدگی زیاد مردان به موهای خود، شرعا مکروه است، به ویژه زمانی که این کار از حد بگذرد و موجب شبیه شدن مردان به زنان شود که در این صورت حرام خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به حدیثی منسوب به پیامبر (ص) مدعی شد که اگر رسیدگی مردان به موهای خود بیش از دو بار در روز مکروه باشد، پس حتما شانه کردن و مرتب کردن بیش از حد موها برای مردان حرام است زیرا موجب شبیه شدن آنان به زنان می شود و شرعا حرام است که مردان خود را شبیه زنان کنند.


ویدیو مرتبط :
تقویت مو با شانه لیزری پاور گرو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عواملی که سبب ریزش مو می‌شود/ شانه‌های مناسب برای مو



ریزش مو ,علت ریزش مو, صاف کردن موها

ریزش ۵۰ تا ۱۲۰ تار مو در روز طبیعی است و بهتر است از شانه‌هایی که خشن نباشد مانند شانه‌های چوبی و دانه‌درشت استفاده کرد.

صیرفی در پاسخ به اینکه شانه مناسب کدام است و استفاده از نرم‌کننده مو و برس کشیدن چقدر سبب ریزش مو می‌شود، پاسخ داد: اصولاً ریزش مو یک پروسه طبیعی است و از مجموع 100 هزار تار مویی که روی سر قرار دارد، به طور متوسط روزانه 50 تا 120 تار مو از سر جدا می شود که امری طبیعی است و ریزش مو محسوب نمی‌شود.

ریزش 50 تا 120 تار مو در روز طبیعی است
وی افزود:‌ در حالت عادی 90 تا 95 درصد موهای انسان در حال رشد است که به آنها موهای آناژن گفته می‌شود و حدود 10 درصد موها در حالت استراحت یا کاتاژن قرار دارند که معمولا بعد از چند ماه از پوست سر جدا شده و می‌ریزند.

به گفته این متخصص پوست و مو، عوامل متعددی مانند تغذیه، تغییرات هورمونی، عوامل ارثی، بیماری‌های متابولیک و مصرف برخی داروها در ریزش موقت مو مؤثرند.

اشعه ایکس و سوختگی عامل ریزش دائمی مو
وی با اشاره به اینکه عوامل فیزیولوژیکی مانند تب یا زایمان نیز می‌تواند در ریزش مو مؤثر باشد، افزود: البته برخی از بیماری‌ها و عوامل فیزیکی مانند اشعه ایکس، سوختگی‌‌ها و استفاده از مواد شیمیایی سوزان و یا برخی از بیماری‌های التهابی مانند بیماری‌های قارچی و ضد ایمنی نیز ممکن است منجر به ریزش داخلی مو شود.

استاد گروه پوست دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد:‌ استفاده از گیره‌های مو مانند انواع کلیپس و کش مو به طوری که منجر به فشار دائمی به ریشه‌های مو شود، می‌تواند موجب ریزش مو گردد؛ همچنین برخی عوامل فیزیکی مانند فر زدن یا صاف کردن موها نیز در این زمینه بی‌تأثیر نیست.

صیرفی در پاسخ به اینکه استفاده از سشوآر چقدر می‌تواند در ریزش مو مؤثر باشد، گفت: استفاده مداوم از سشوآر آن هم با حرارت بسیار داغ در خراب شدن ساقه مو مؤثر است و اگر به همراه برس‌های حالت‌دهنده خشن مصرف شود، به دلیل فشاری که به ریشه موها وارد می‌شود، نیز می‌تواند سبب ریزش مو شود.

شانه دانه درشت برای موهای پرپشت/ شانه چوبی بهترین گزینه
وی در مورد بهترین نوع شانه، گفت: شانه‌هایی که الکتریسته ساکن در مو ایجاد نمی‌کند و آنهایی که زبر و خشن نباشند، بهترین نوع محسوب می‌شوند که شانه‌های چوبی را در این راستا توصیه می‌‌کنیم و افرادی که موی پرپشت دارند دانه درشت استفاده کنند.

استفاده از نرم کننده جلوی خشکی ساقه مو را می‌گیرد
این متخصص پوست و مو در مورد استفاده از نرم‌کننده هنگام استحمام و نقش آن در ریزش مو گفت: برخلاف تصور عوام که نرم‌کننده سبب ریزش مو می‌شود، مصرف این ماده در حمام سبب نرم شدن و براق شدن مو می‌شود به‌ویژه افرادی که به طور مداوم استحمام می‌کنند.

وی افزود: برای افرادی که موهای بلند و پوست خشک دارند، استفاده از نرم‌کننده صدمات ناشی از شامپو که به ساقه مو وارد می‌شود را جبران می‌کند و پس از خشک شدن مو پرپشتی ظاهری در مو ایجاد می‌کند.
منبع:صدف نیوز