اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شاعر «شکوفه‌ ها و باران» 76 ساله شد


جمال میرصادقی به مناسبت تولد شفیعی کدکنی در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت: شفیعی كدكنی در یك جمله انسانی منزه، فاضل، فرهیخته و البته آزاده است. مرد فاضلی كه رفاقتش شانس بزرگ زندگی من بود و تولدش برای ما بسیار مبارك است.

جمال میرصادقی به مناسبت تولد شفیعی کدکنی در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت: تازه ازدواج کرده بودیم. هم من و هم کدکنی. رفته بودیم «زربند» برای تفریح. خیلی ناگهانی و خونسرد، وسط حرف‌های روزمره و از هردری سخنی گفت: « صحبت کرده‌ام که بیایی دانشگاه و از ترم دیگر درس بدهی».

معلم بودم، داستان هم می‌نوشتم. اما هیچ تصوری از كار پژوهشی نداشتم. گفتم نمی‌توانم. اما قبول نكرد. با همان خونسردی و انگار نه انگاری كه در لحنش بود، گفت: « دوماه وقت داری كه بروی و خودت را آماده كنی». یك ترم درس دادم و بعد انقلاب فرهنگی شد و دانشگاه‌ها تعطیل.

اما از همان مبحث‌های كلاس، كتاب «داستان، رمان و قصه كوتاه» را منتشر كردم كه بعدها نامش عوض شد و با عنوان «ادبیات داستانی» به چاپ هشتم رسید. به این كار علاقه‌مند شدم و بعد از آن سراغ عناصر داستانی رفتم و كتاب‌های دیگر. كتاب‌هایی كه نقطه شروع همه آنها از رفاقت قدیمی و ٥٠ ساله من با شفیعی‌كدكنی می‌آید.

شاعر «شکوفه‌ ها و باران» 76 ساله شد

محمدرضا شفیعی كدكنی رفاقت را در حق من تمام كرد و هرآنچه امروز دارم، از همان روزی می‌آید كه رفاقت كرد و مرا به دانشگاه برد. كدكنی برای من رفیقی است كه رفاقتش همتا ندارد. اما در كنار این رفاقت، ٥٠ سال است كه دانشمندی بزرگ و انسانی منزه و فرهیخته را می‌شناسم.

مردی را می‌شناسم كه می‌توانست همان اوایل انقلاب پیشنهاد همدرسش آیت‌الله خامنه‌ای را قبول كند و چهره‌ای دولتی شود، اما برخلاف تمام توانایی‌ها ترجیح داد كه سكان دانش را نگه دارد و به ادبیات و پرورش نسل‌های مختلف دانشجویان ایرانی اكتفا كند؛ مردی كه با تمام دانش و اهمیتش، هیچ‌وقت هیچ پیشنهادی برای تدریس در دانشگاه‌های خارج از كشور را قبول نكرد و بیشتر از سه ماه، هیچ‌وقت نتوانسته از ایران دور باشد.

مردی كه وقتی به او زنگ می‌زنند تا جایزه‌ای را به نامش بزنند، گوشی را قطع می‌كند و هیچ نمی‌خواهد به جز همان پرورش دانش و سواد. شفیعی كدكنی یكی از بزرگ‌ترین چهره‌های معاصر ادبی با فضل و دانشی مثال‌زدنی است. دانشمندی كه این سرزمین نظیر او بسیار داشته، اما فرصت مغتنم هم‌عصر بودن با كدكنی، نشستن سر كلاس درسش و یاد گرفتن، فرصتی است بسیار ارزشمند و بزرگ.

شفیعی كدكنی در یك جمله انسانی منزه، فاضل، فرهیخته و البته آزاده است كه برخلاف تمام این بزرگی، شبیه یك‌نفر از شهروندان معمولی این سرزمین سركلاس‌های درسش می‌رود یا پژوهش‌های بزرگ در ادبیات كهن و معاصر را به سرانجام می‌رساند تا بسازد جهانی را كه نسل‌های آینده‌اش باسواد و فرهیخته و آگاهند. مرد فاضلی كه رفاقتش شانس بزرگ زندگی من بود و تولدش برای ما بسیار مبارك است.


ویدیو مرتبط :
شکوفه رو لباته (گروه باران)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کریس رونالدو رکورد 76 ساله لالیگا را شکست



اخبار,اخبار ورزشی , کریس رونالدو

 

اخبار ورزشی - یک رکوردشکنی دیگر از سوی رونالدو
کریس رونالدو رکورد 76 ساله لالیگا را شکست

کریس رونالدو در این فصل شروعی طوفانی داشته و در 10 هفته ابتدایی موفق به زدن 17 گل شده است.

به گزارش ورزش سه، آمار 17 گل زده در 10 هفته ابتدایی لالیگا برای خود کریس رونالدو نیز بی سابقه بوده است. او در 5 فصل ابتدایی حضورش در رئال به ترتیب 5 گل،11گل،10گل،11 گل، و 8 گل در ده هفته ابتدایی به ثمر رسانده بود.

پیش از این، 76 سال پیش، "ایسیدرو لانگارا"، بازیکن تیم رئال اوویدو موفق شده بود در ده هفته اول لالیگا، 16 گل به ثمر برساند . بدین ترتیب رونالدو با تک گلی که در هفته دهم مقابل گرانادا به ثمر رساند، موفق به شکستن این رکورد تاریخی شد.

لانگارا در یک بازی موفق به گلزنی نشده بود در حالیکه رونالدو در یکی از ده بازی رئال به دلیل مصدومیت حضور نداشت.(در شکست 4-2 مقابل سوسیه داد).

اخبار ورزشی - ورزش سه