اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شاخه لیبیایی داعش از ربودن 21 مسیحی خبر داد / داعش توئیتر فرماندهی مرکزی آمریکا را هک کرد



 

اخبار بین الملل - شاخه لیبیایی داعش از ربودن 21 مسیحی خبر داد

بنابر اعلام مرکز آمریکایی نظارت بر پایگاه های اینترنتی تندروها ،‌شاخه لیبیایی داعش اعلام کرده است 21 مسیحی در اختیار دارد که تصاویر آنان را دوشنبه با انتشار بیانیه ای در پایگاه های اینترنتی منتشر کرده است . .

این گروه ملیت افرادی را که ربوده است مشخص نمی کند اما به نظر می رسد به ربودن 20 مصری که دوشنبه به تایید وزارت امور خارجه مصر رسید ، اشاره دارد.
این بیانیه تصاویر را به عنوان « تصاویر 21 مسیحی را معرفی می کند که نیروهای داعش آنها را در مناطق مختلف استان طرابلس ربوده اند »
این بیانیه تاریخ ربودن آنان را مشخص نمی کند و برای آزادی آنان نیز خواسته ای مطرح نمی کند.

بدر عبدالعاتی سخنگوی وزارت امور خارجه مصر دوشنبه « ربودن شدن هفت و 13 مصری را در دو حادثه جداگانه تایید کرد .»


وی اعلام کرد این افراد هنوز گروگان هستند.

این سخنگو تاریخ ربودن شدن آنها و نیز مسببان این آدم ربایی را مشخص نکرد.


به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن ،‌ اخبار ضد و نقیضی پیشتر در خصوص سرنوشت این مصری ها در لیبی منتشر شده بود.

مصر از زمان سقوط معمر قذافی حاکم لیبی در سال 2011 تحت حکومت شبه نظامیان رقیب است و دو دولت و دو پارلمان دارد.
سوم ژانویه ، یک منبع نزدیک به دولتی که جامعه بین المللی آن را به رسمیت می شناسد شبه نظامیان انصارالشریعه را به ربودن 20 قبطی مصری در سرت واقع در 500 کیلومتری شرق طرابلس متهم کرده بود.

-------------------------------

داعش توئیتر فرماندهی مرکزی آمریکا را هک کرد

صفحه توئیتر رسمی فرماندهی مرکزی آمریکا توسط گروه داعش هک شد. .

به گزارش تسنیم، صفحه توئیتر رسمی فرماندهی مرکزی آمریکا توسط گروه داعش هک شد.

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

هک شدن صفحه رسمی توئیتر سنتکام در حالی انجام می‌شود که دقایقی پیش "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا درباره اهمیت "امنیت سایبری" صحبت کرد.

طرفداران داعش در صفحه سنتکام در توئیتر نوشتند که "سایبر خلیفه" به جهاد سایبری خود ادامه می‌دهد.

آنها همچنین طی تهدیدی در این صفحه نوشتند: نظامیان آمریکایی، ما داریم می‌آییم. پشت سرتان را نگاه کنید.

داعش در این صفحه در پیام تهدیدآمیز دیگری نوشته است: ما متوقف نخواهیم شد. ما همه چیز را درباره شما، همسرانتان و فرزندانتان می‌دانیم. داعش قبلا نیز اینجا بوده، ما در رایانه‌های شما و در تمامی پایگاه‌های نظامی شما هستیم.
اخبار بین الملل - واحدمرکزی خبر،تسنیم


ویدیو مرتبط :
فیلمی کمتر دیده شده از مقر فرماندهی آمریکا علیه داعش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روزنامۀ روسی از ایجاد داعش شاخه قفقاز خبر داد/ جایزه 21 هزار دلاری برای هر سرباز روس



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

ریاست القاعده سوریه پاداش 21 هزار دلاری بابت ربایش هر سرباز روسی را تعیین کرده است.

روزنامه نزاویسیمایا گازتا در تحلیلی، خطرات ناشی از مداخله نظامی روسیه در بحران سوریه را مورد بررسی قرار داده است. در این تحلیل آمده است: احتمالاً غرب ناگزیر خواهد بود به اقدامات مسکو واکنش از خود نشان دهد و ارسال مستقیم سلاح های آمریکایی برای 5-3 هزار نفر از دسته های مخالفان میانه رو می تواند به درگیری مستقیم آنها با روسیه منجر شود.

در این میان مخالفان میانه رو سوریه- که البته مقامات روسیه به وجود آنها تردید دارند- از کشور های منطقه خواسته اند تا با اشغال روسی - ایرانی سوریه مقابله کنند.

در ادامه این تحلیل آمده است: با این حال روسیه می تواند با افغانستان دوم روبرو شود، زیرا شبه نظامیان داعش تاکنون بر روی پایگاه نظامی روسی در لاذقیه آتش گشوده اند و ریاست القاعده سوریه پاداش 21 هزار دلاری بابت ربودن هر سرباز روسی تعیین کرده است.

روزنامۀ نزاویسیمایا گازتا در ادامه، همراه با سازمان های اطلاعات آمریکا هشدار می دهد که ضربات هوایی روسیه باعث ورود بیشتر داوطلبان خارجی به سوریه جهت کمک به داعش می شود. جان کری وزیر امور خارجه آمریکا معتقد است که حمایت روسیه از دولت اسد می تواند روسیه را به هدف ضربات جهادیون سنی تبدیل کند. در حالی که روسیه مشغول عملیات هوایی در سوریه است، ممکن است افراطیون در خاک روسیه ضربه مقابله به مثل وارد کنند.

به گزارش روزنامۀ نزاویسیمایا گازتا، ریاست داعش، ایجاد شاخه قفقازی سازمان و احتمال آغاز جنگ مقدس در روسیه را اعلام کرده است. مسکو نگران بازگشت تروریست ها از سوریه و عراق است که این نگرانی ها بی اساس نیست.

 

اخبار بین الملل - خبرآنلاین