اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سیگاری ترین مردمان دنیا اهل کجا هستند؟



 

 

سیگاری ترین مردمان دنیا اهل کجا هستند؟

 

امارها نشان می دهد تعداد سیگاریهای روسیه و میزان مصرف سیگار در بین انان در مقایسه با دیگرکشورهای دنیا بسیار زیاد است.

 

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی ؛ نتیجه یک تحقیق جدید مشخص کرده است روس ها در مقایسه با مردم دیگر کشورهای دنیا بیشتر سیگار می کشند.

 

با توجه به امار بالای سیگاری ها در روسیه دولت این کشور در نظر دارد استعمال سیگار در اماکن عمومی را ممنوع کند. در این باره " لورنس لی " خبرنگار الجزیره انگلیسی در گزارشی از مسکو پایتخت روسیه گفت.." اگر کسی بخواهد سیگار را ترک کند نباید به روسیه سفر کند. از هر ده نفر در روسیه چهار نفر روزانه یک بسته سیگار می کشند.

 

به راستی چرا روس ها تا این حد سیگار می کشند؟ معمولا سیگاریها در دیگر کشورهای دنیا اغلب می گویند تمایل دارند مصرف سیگار را ترک کنند اما سیگاریها در روسیه مستقیما به چشم انسان نگاه می کنند و می گویند اصلا قصد ترک کردن سیگار را ندارند.

 

دولت روسیه شرکتهای دخانیات را ملزم به درج هشدارهای سلامت روی بسته های سیگار کرده است درحالیکه سیگاریها این هشدارها را نادیده می گیرند.

 

ممنوعیت سیگار در اماکن عمومی از جمله رستورانها از دیگر طرح های دولت روسیه است. سرگئی پولیاتکین پزشک روسی می گوید .." مشکل اصلی سیگاری بودن روسها بی معنی بودن زندگی برای انها است . مردم درامد کمی دارند قیمت خانه بسیار بالا است . مردم مشکل دارند و استعمال سیگار به انها حس موفقیت می دهد. سیگار جایگزین ازادی است. مردم سیگار می کشند تا حس بهتری از زندگی داشته باشند ".

 

خبرنگار افزود: امارها نشان می دهد تعداد سیگاری های روسیه در مقایسه با زمان حکومت کمونیسم بسیار بیشتر شده است .

منبع:iribnews.ir

 


ویدیو مرتبط :
کوچکترین سیگاری دنیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سیگاری ترین مردم دنیا روزی چند نخ دود می کنند؟+جدول



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

سیگاری ترین مردم دنیا روزی چند نخ دود می کنند؟

 در حالی که مصرف سیگار در کشورهای توسعه یافته به شدت در حال کاهش است اما در کشورهای شرق اروپا این آمار در حال افزایش است.

 تبلیغات گسترده درباره مضرات سیگار گویا در جهان غرب موثر افتاده و برخی از کشورها مانند آمریکا آمار سیگاری هایش از سال 1965 تقریبا نصف شده است.

این آمار در مورد کشورهای شرق اروپا که اتفاقا در مصرف مشروبات الکلی هم گوی سبقت را از دیگران ربوده اند بسیار تکان دهنده است.

جدول زیر نشان دهنده تعداد نخ سیگاریست که به مقیاس هر بزرگسال در یک سال دود می شود آنهم در ده کشور رکورد دار در دود کردن سیگار.

البته اگر این مقیاس بر حسب درآمد اختصاص یافته مردم به دخانیات باشد جدول متفاوت شده و کشورهای فقیرتروکشورهای آفریقایی بالاتر می آیند.

در این جدول ایران با میانگین 764 نخ سیگار برای هر بزرگسال در جایگاه 67 ام و عراق با 784 نخ در جایگاه 66 ام است کشور ترکیه که همیشه مردمش به سیگاریترین مردم دنیا معروف بودند در این جدول با 1.499 نخ جایگاه آبرومندانه 30 ام را دارد./خبرآنلاین

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب