اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سیل پاكستان ۲۰ میلیون را بی خانمان كرد



سیل پاكستان ۲۰ میلیون را بی خانمان كرد

 

تعداد آسیب دیدگان سیل شدید در این كشور به به مرز ۲۰ میلیون نفر رسیده است.به گزارش مانیتورینگ فارس بهنقل از شبكه بی بی سی، یوسف رضا گیلانی، نخست وزیر پاكستان در سخنانی به مناسبت سالگرد استقلال پاكستان اعلام كرد: تعداد آسیب دیدگان سیل شدید در این كشور به ۲۰ میلیون نفر رسیده است.

 

از سوی دیگر وزیر اطلاع رسانی پاكستان نیز با تأیید این خبر، تأكید كرده است كه امكان دسترسی سریع به تمام مناطق سیل زده و كمك به آسیب دیدگاه در شرایط كنونی نیست.

همچنین یوسف رضا گیلانی در ادامه اظهاراتش تصریح كرده كه با نواز شریف رهبر حزب مسلم لیگ درباره هماهنگی در كمك رسانی به آسیب دیدگان هماهنگی هایی انجام شده است.

وی گفت كه با همكاری نواز شریف قرار است یك نهاد مستقل برای جذب كمك های مالی و نظارت به هزینه های مربوط به امداد رسانی تشكیل شود.

بر اساس آخرین گزارش ها تعداد كشته های ناشی از سیل شمال پاكستان و اقلیم كشمیر و شمال شرق افغانستان به بیش از ۲هزار و ۶۰۰ نفر رسیده است كه یك هزار و ۶۰۰ نفر آن متعلق به مناطق شمال غربی پاكستان است.

جاری شدن سیل كه موجب طغیان رودخانه ها، آبگرفتگی و رانش زمین در روستا های شمال غربی و مركزی و جنوبی شده، بسیاری از محصولات و زمین های زراعی را تخریب كرده است. این سیل در ایالت سرحد پاكستان شدیدترین سیلاب از سال ۱۹۲۹ بوده است..../ خبرگزارى فارس


ویدیو مرتبط :
جدید - سیل بی خانمان کننده در ژاپن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شمار سیل زدگان پاكستان به ۱۲ میلیون...



 

در پی حركت موج گسترده سیل به سمت مناطق جنوبی پاكستان، مقامات این كشور از افزایش شمار سیل زدگان به ۱۲ میلیوننفر خبر دادند.

 

در پی حركت موج گسترده سیل به سمت مناطق جنوبی پاكستان، مقامات این كشور از افزایش شمار سیل زدگان به ۱۲ میلیون نفر خبر دادند.

"ندیم احمد " رئیس ستاد ملی مدیریت بحران پاكستان اعلام كرد كه با حركت موج گسترده سیل به سمت مناطق جنوبی این كشور شمار سیل زدگان پاكستانی به ۱۲ میلیون نفر رسیده است.

وی افزود: این رقم تنها شامل شمار سیل زدگان در "ایالت خیبر- پختونخوا " در شمال غرب و ایالت "پنجاب " در مركز پاكستان می شود و هنوز آمار سیل زدگان در ایالت "سند " محاسبه نشده است.

جریان سیل كه از هفته گذشته در ایالات شمال غربی پاكستان آغاز شد، به سمت مناطق جنوبی در حركت است.

مقامات ایالت سند پاكستان اعلام كردند كه با نزدیك شدن موج گسترده سیل به مناطق زراعی و حاصل خیز این ایالت، بیش از ۵۰۰ هزار شهروند پاكستانی را از این مناطق تخلیه كردند.

"قمرالزمان چویدری " مدیركل سازمان هواشناسی پاكستان با اشاره به تداوم بارندگی های موسمی در پاكستان اعلام كرد كه پیش بینی می شود بارندگی ها طی چند روز آینده در سراسر این كشور به ویژه در نواحی سیل زده افزایش یابد.

این گزارش افزود: آخرین آمارها از شمار سیل زدگان در پاكستان ۴ میلیون نفر بوده است كه افزایش ۳ برابری آن نشان از رشد و گسترش سریع این فاجعه انسانی دارد.

بر اساس آخرین گزارش ها تعداد كشته های ناشی از سیل شمال پاكستان و اقلیم كشمیر و شمال شرق افغانستان به بیش از ۲هزار و ۶۰۰ نفر رسیده است كه یك هزار و ۶۰۰ نفر آن متعلق به مناطق شمال غربی پاكستان است.

جاری شدن سیل كه موجب طغیان رودخانه ها، آبگرفتگی و رانش زمین در روستا های شمال غربی و مركزی و جنوبی شده، بسیاری از محصولات و زمین های زراعی را تخریب كرده است. این سیل در ایالت سرحد پاكستان شدیدترین سیلاب از سال ۱۹۲۹ بوده است.... / خبرگزارى فارس