اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سیف: به دنبال كاهش نرخ سود بانكی هستیم/ تك نرخی شدن ارز در سال 95



اخبارجدید,خبرهای جدید,اخبار جدید

رئیس كل بانك مركزی با تاكید بر اینكه در فضای پسابرجام به دنبال تك نرخی كردن ارز هستیم، با توجه به اینكه مجلس در مسیر رسیدن به اهداف پولی و بانكی از جایگاه مهمی برخوردار است، باید در این زمینه همكاری مثبتی بین دولت و مجلس انجام شود.

به گزارش ایرنا، «ولی الله سیف» امروز(یكشنبه) در همایش «فرایند قانونگذاری؛ الزامات و راهكارها» در محل مجلس قدیم، سال 95 را به دلیل نخستین سال اجرای برنامه ششم توسعه و آغاز مجلس دهم، بسیار مهم دانست.


وی با بیان اینكه دولت توانسته تورم حدود 40 درصدی را به 11 درصد كاهش دهد، افزود: در این مسیر امیدواریم بتوانیم با سرعت به سمت تك نرخی شدن تورم حركت كنیم.


رئیس كل بانك مركزی، یكی از توفیقات دولت در سال جاری را ثبات در بازار ارز همراه با آرامش و مدیریت در سال گذشته عنوان كرد و گفت: باوجود افت قیمت در بازار نفت، دولت در حوزه پولی و بانكی و بازار ارز، ثبات ایجاد كرد و امیدواریم بتوانیم این پایداری را حفظ كنیم.


سیف افزود: بانك مركزی در نظام پولی و بانكی وظیفه ترسیم نقشه راه منابع پولی در كشور و گردش درست حجم پول در اقتصاد را دارد. همچنین در حوزه اقتصاد مسئولیت ها و وظایفی دارد كه ما در بانك مركزی برنامه ریزی و اولویت بندی برای نیل به آنها حركت می كنیم.


وی، وظیفه اصلی بانك مركزی را ایجاد ثبات در اقتصاد كلان و پایدار بودجه ای كشور عنوان كرد و گفت: فعالیت های بانك مركزی مشتمل بر 39 برنامه و 150 اقدام در برنامه ششم توسعه است كه باید به آن برسیم.


وی با تاكید بر اینكه به دنبال كاهش سود بانكی هستیم، افزود: به دلیل كاهش تورم و مشكلات بانكی، هنوز سود كاهش نیافته اما امیدواریم با راهكار جدیدی كه شورای پول و اعتبار مصوب كرده است به نتایج خوبی دست یابیم.


این مقام مسئول با بیان اینكه نرخ تورم و سود بانكی پس از ورود بانك مركزی براساس مجوز شورای پول و اعتبار، كاهش یافت، ادامه داد: مهمترین كار بانك مركزی هدایت منابع بانكی محدود، به فعالیت های مثبت بانكی است كه ارزش افزوده دارد.


وی گفت: در سال 95 به دنبال یكسان سازی نرخ ارز هستیم زیرا در فضای پسابرجام و به صورت اندك اندك، این امكان برای ما به وجود آمده تا بتوانیم به منافع ارزی دسترسی پیدا كنیم تا بتوانیم مانور لازم را برای جلوگیری از رانت و فساد در این زمینه بگیریم.

 


ویدیو مرتبط :
ولی الله سیف: ارز تک نرخی در سال 94

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش نرخ سود سپرده‌ها در دستور کار نیست/ تک نرخی شدن ارز با نرخ مبادله‌ای



افزایش نرخ سود سپرده‌ها,تک نرخی شدن ارز

مدیرعامل بانک تجارت  عنوان کرد:
افزایش نرخ سود سپرده‌ها در دستور کار نیست/ تک نرخی شدن ارز با نرخ مبادله‌ای

مدیر عامل بانک تجارت با بیان این که افزایش نرخ سود سپرده‌ها در دستور کار نیست، گفت: نرخ مبادله‌ای یک نرخ منطقی است و نرخ بازار آزاد به آن نزدیک می‌شود و به نظر می رسد اقتصاد بتواند با این نرخ،‌ شاهد تک نرخ شدن ارز باشد.

محمد رضا رنجبر فلاح در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این که آیا با توجه به نرخ تورم، نرخ سود سپرده‌های بانکی افزایش می‌یابد؟ اظهار کرد:افزایش نرخ سود سپرده‌ها در دستور کار نیست.

وی در ادامه با بیان این که بانک تجارت از طریق ذخایر خود، سودهای انباشته، تسعیر نرخ ارز و تجدید ارزیابی دارایی‌ها به دنبال افزایش سرمایه است، تصریح کرد:سرمایه بانک تجارت 17 هزار و 500 میلیارد ریال است که برنامه ریزی می‌کنیم طی دو مرحله تا پایان سال 93 به دو برابر افزایش یابد.

مدیر عامل بانک تجارت با اشاره به این که همواره به دنبال حمایت از تولید هستیم، گفت: در این زمینه مشکل کمبود نقدینگی نداریم و اگر هم مشکلی وجود داشته باشد از منابع صندوق توسعه ملی استفاده می‌کنیم.

فلاح میزان قرارداد عاملیت بانک با صندوق توسعه ملی را دو میلیارد دلار برای پرداخت تسهیلات ارزی و معادل 200میلیون دلار برای پرداخت تسهیلات ریالی اعلام و خاطرنشان کرد: تا سقف قرارداد به صندوق توسعه ملی طرح فرستادیم.
وی با اشاره به این که پیش بینی می کنیم نرخ سهام بانک در بورس افزایش یابد، اضافه کرد:قیمت سهام بانک تجارت منطقی است و بورس بازی در مورد آن اتفاق نمی افتد.

مدیرعامل بانک تجارت در پاسخ به این که با توجه به حذف ارز مرجع آیا نرخ بازار آزاد به نرخ مرکز مبادله نزدیک می شود؟ اظهار کرد:نرخ مبادله ای یک نرخ منطقی است و نرخ بازار آزاد به آن نزدیک می شود و به نظر می رسد اقتصاد بتواند با این نرخ،‌ شاهد تک نرخ شدن ارز باشد./ایسنا