اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سیستم هشدار حمله صرع به بیماران/قدم بزرگ در بهبود زندگی مبتلایان به صرع



اخبار,اخباراجتماعی ,بیمار ی صرع

  سازمان بهداشت جهانی شمار بیماران مبتلا به صرع در سراسر جهان را بیش از ۵۰ میلیون نفر تخمین می‌زند اما حالا به گزارش دویچه وله گروهی از پژوهشگران اروپایی طراحی سیستمی را آغاز کرده‌اند که پیش‌از بروز حمله صرع به فرد بیمار هشدار می‌دهد.

این پژوهشگران با مرکز تحقیقات AAT همکاری می‌کنند. این مرکز دارای مجموعه‌ای از شرکت‌های تحقیقاتی، طراحی، توسعه و تولید کننده دستگاه‌های پزشکی است و تخصص آن نوآوری در زمینه علوم اعصاب است.


آدریان آتنارد ترویزان، متخصص نورولوژی یکی از پژوهشگران مرکز تحقیقات AAT است که روی سیستم هشدار دهنده حملات عصبی کار می‌کند.


او می‌گوید: «این سیستم به عنوان مثال برای پدر و مادرهایی که فرزند مبتلا به صرع دارند کمک بسیار بزرگی خواهد بود. این سیستم می‌تواند ۴۰ دقیقه پیش از بروز حمله با ارسال یک پیام به پدر و مادر هشدار دهد که فرزندانشان دچار تشنج خواهد شد.»


این سیستم از طریق ارتباط با تلفن هوشمند فرد بیمار یا فردی که همراه اوست پیام هشدار مخابره می‌کند.


ترویزان تأکید می‌کند: «هدف ما این است که زندگی بیمارن مبتلا به صرع را ساد‌‌ه‌تر کنیم. این سیستم می‌تواند نجات دهنده زندگی باشد. فرد بیمار با دریافت پیام هشدار فرصت دارد که خود را به مکان امنی برساند یا داروی ضد تشنج مصرف کند.»


این سیستم قابل حمل و کوچک البته هنوز در مراحل ابتدایی است، اما در صورت موفقیت پژوهشگران در تکمیل آن می‌تواند کمک بزرگی برای کسانی باشند که از صرع رنج می‌برند.

 اخبار اجتماعی  -  خبرانلاین


ویدیو مرتبط :
درمان صرع با تاثیر بر عملکردهای ناخودآگاه بدنی | سابلیمینال درمان صرع

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تاثیر طب سوزنی بر بهبود زندگی مبتلایان به سرطان سینه



اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی,سرطان

به گفته محققان، طب سوزنی می تواند تا حدودی موجب بهبود گُرگرفتگی در بیماران مبتلا به سرطان سینه شود.

به گزارش مهر، با توجه به اینکه گُرگرفتگی حقیقت زندگی بسیاری از زنان مبتلا به سرطان سینه است، پژوهشگران ایتالیایی در آزمایشات اخیر خود دریافته اند که رعایت شماری از توصیه های مرتبط با تغییر در سبک زندگی به همراه انجام جلسات هفتگی طب سوزنی می تواند به شکل قابل توجهی موجب بهبود کیفیت زندگی ایم گروه از زنان شود.

جورجیا رازینی، سرپرست تیم تحقیق از بیمارستان کارپی ایتالیا، در این باره می گوید: «طب سوزنی همراه با افزایش خودمراقبتی به مدت ۳ ماه در کاهش گُرگرفتگی در زنان مبتلا به سرطان سینه بسیار موثر است.»

وی در ادامه می افزاید: «از آنجائیکه هورمون درمانی عمدتاً موجب تشدید گُرگرفتگی در این بیماران می شود، طب سوزنی می تواند ابزار مناسب و سودمندی برای کمک به این بیماران و بهبود کیفیت زندگی شان باشد.»

در این مطالعه، تیم تحقیق ایتالیا بر ۱۹۰ بیمار مبتلا به سرطان سینه که میزان گُرگرفتگی متوسط تا شدید را گزارش کرده بودند و در بین سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ در بیمارستان بستری بودند مورد مطالعه و بررسی قرا گرفت.

این بیماران با میانگین سنی ۴۹ سال، به طور تصادفی به دو گروه تقسیم شدند. یک گروه متشکل از ۱۰۵ بیمار با برنامه ۳ ماهه خودمراقبتی در زمینه رژیم غذایی، ورزش و حمایت روانشناختی بودند.

گروه دوم متشکل از ۸۵ نفر بودند که علاوه بر رعایت توصیه های مشابه خودمراقبتی، در ۱۰ جلسه نیم ساعته هفتگی طب سوزنی هم شرکت می کردند.

بعد از پایان دوره ۳ ماهه (حتی شش ماه بعد از آن)، تجربه گُرگرفتگی روزانه همه بیماران مورد ارزیابی قرار گرفت. نتیجه آن بود که میزان گُرگرفتگی در افراد گروه طب سوزنی ۵۰ درصد کمتر از گروه دیگر بود. نتیجه این یافته ها تا شش ماه بعد از پایان جلسات طب سوزنی ادامه داشت.

همچنین مشخص شد افراد حاضر در گروه طب سوزنی، در مجموع کیفیت زندگی بهتری از لحاظ سلامت فیزیکی و روانی و بدون تاثیرات جانبی جدی داشتند.

 

اخبار پزشکی - مهر