اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سید حسن نصرالله: امروز رساندن سلاح به غزه از اوجب واجبات است



سید حسن نصرالله: امروز رساندن سلاح به غزه از اوجب واجبات است

دبیر کل حزب‌الله لبنان طی سخنانی با اشاره به نقش منفعلانه کشورهای عربی در قبال حملات اسرائیل به نوار غزه گفت امروز رساندن سلاح به غزه از اوجب واجبات است.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش فارس، «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله لبنان طی سخنانی در پنجمین شب از شب‌های محرم، به پایداری نیروهای مقاومت فلسطین در غزه اشاره کرد و گفت تا به امروز شاهد پایداری، مقاومت و پاسخ شجاعانه نیروهای مقاومت بودیم و پایبندی نیروهای مقاومت به شروطی که برای آتش‌بس مطرح کرده‌اند بسیار مهم است.

وی گفت: مجموعه اهدافی که اسرائیل در نوار غزه در نظر داشت به پایان رسیده و الان اسرائیل در حال بمباران دوباره و سه‌باره این اهداف است همان کاری که در سال 2006 و در جنگ با لبنان انجام داد.

دبیر کل حزب‌الله در ادامه سخنانش گفت اسرائیل روز گذشته بار دیگر به خوی وحشیانه خود بازگشت و تعداد زیادی از غیرنظامیان، کودکان و زنان را به خاک و خون کشاند.

سید حسن نصرالله افزود: هدف اسرائیل از این اقدام، فشار بر رهبران مقاومت بوده تا آنها را وادار به عقب‌نشینی از شروطشان کند.

وی در ادامه به موضع اخیر کشورهای عربی در قبال حملات اسرائیل به نوار غزه اشاره کرد و گفت: بیانیه نشست وزیران امور خارجه کشورهای عربی درباره حمله اسرائیل به نوار غزه همانند بیانیه سال 2009 و پس از تجاوز 22 روزه اسرائیل به این منطقه بود.

وی اضافه کرد که امروز از کشورهای عربی انتظار می‌رود در کنار غزه باشند نه آنکه به عنوان میانجی‌گر میان غزه و اسرائیل به ایفای نقش بپردازند.

دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت: اغلب کشورهای عربی در قبال حملات جنگنده‌های اسرائیلی به نوار غزه، نقش هلال احمر را ایفا می‌کنند، بدین معنی که به غزه سفر می‌کنند و کمک‌های مالی دارویی و غذایی ارسال می‌کنند.

وی در ادامه به سخنان یکی از وزیران امور خارجه کشورهای عربی در نشست اخیر آنها در قاهره اشاره کرد.

سید حسن نصرالله گفت: این وزیر خارجه [اشاره سید حسن نصرالله به وزیر امور خارجه قطر است] گفت ما نمی‌توانیم به فلسطینی‌ها امیدی بیش از آنچه که می‌توانیم انجام دهیم بدهیم.

دبیر کل حزب‌الله لبنان افزود: این مقام عربی همچنین اعتراف کرد که برخی از اعراب در محاصره علیه غزه مشارکت داشته‌اند.

وی افزود: سوالی که هم اکنون مطرح است، این بوده که با وجود این محاصره، چگونه این حجم سلاح به غزه رسیده است و چه کسی غزه را مسلح کرده است.

سید حسن نصرالله گفت: نقش جمهوری اسلامی ایران و سوریه در این موضوع کاملا قابل مشاهده است.

دبیر کل حزب‌الله لبنان تاکید کرد: امروز گشایش مرزها و رساندن سلاح به غزه از اوجب واجبات است.

وی به تلاش گسترده اعراب برای رساندن سلاح به مخالفان سوریه اشاره کرد و گفت: اعراب کشتی مملو از سلاح برای مخالفان سوریه ارسال می‌کنند اما حتی یک فشنگ نیز به غزه ارسال نکرده‌اند./فارس

 


ویدیو مرتبط :
کلیپی زیبا از سخنان سید حسن نصرالله در مورد جنگ 33 روزه - پیام حضرت آقا به سید حسن نصرالله - بسیار زیبا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سید حسن نصرالله:شمادر غزه شکست خوردید، چگونه می توانید با ایران روبرو شوید؟



سید حسن نصرالله خطاب به سران تل آویو

شمادر غزه شکست خوردید، چگونه می توانید با ایران روبرو شوید؟

نباید بپرسیم که آیا مقاومت اهداف خود را عملی کرد زیرا این مقاومت نبود که به دشمن صهیونیستی حمله کرد، بلکه مقاومت در غزه همه تلاش خود را برای به شکست کشاندن اهداف دشمن به کار برد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

دبیرکل حزب الله لبنان خطاب به اشغالگران قدس گفت شما در مقابل یک منطقه کوچک(غزه) شکست خوردید، چگونه می توانید با طرفهای قوی تر (در اشاره به ایران) روبرو شوید.

به گزارش تابناک ، "سید حسن نصرالله" در مراسم شب نهم محرم خاطر نشان کرد: مقاومت غزه شهید بزرگی را از دست داد، ولی توانست به خوبی در حد جنبشهای مقاومت منطقه مبارزه کند.

وی پیروزی مقاومت غزه را یک پیروزی واقعی توصیف کرد و افزود: نباید بپرسیم که آیا مقاومت اهداف خود را عملی کرد زیرا این مقاومت نبود که به دشمن صهیونیستی حمله کرد، بلکه مقاومت در غزه همه تلاش خود را برای به شکست کشاندن اهداف دشمن به کار برد. سید حسن نصرالله ادامه داد: پیروزی مقاومت غزه فقط در حد شکست اهداف دشمن نبود، بلکه شروط خود را نیز بر آن تحمیل کرد؛ پس از این پیروزی توانایی مقاومت برای تحمیل شروط بر دشمن افزایش یافت.

 دبیرکل حزب الله لبنان گفت : جنبشهای مقاومت سبب ایجاد موازنه رعب شدند، و قدرت خود را در رویارویی و تحمیل شروط بازیافتند. وی ازود: پیروزی بزرگتر در غزه، آن بود که مقاومت شروط خود را بر دشمن تحمیل کرد و به شروط دشمن تن نداد. 

 سید حسن نصرالله خطاب به صهیونیستها گفت: "اگر در مقابله با منطقه تحت محاصره غزه شکست خوردید، چگونه می خواهید با طرفهای دیگر که شرایطی بهتر از غزه دارند، روبرو شوید؟ 

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: دشمن اکنون در وضعیتی قرار گرفته که احساس می کند حمایتهای بین المللی و نیروهای مسلح نمی تواند از این رژیم حمایت کنند؛ به همین دلیل به توافق با جنبشهای مقاومت تن داد که این امر بسیار مهم است. سید حسن نصرالله تجربه غزه را درسی برای همه کسانی دانست که به دنبال راهبرد دفاع ملی هستند.

 وی تاکید کرد: حمله به غزه ثابت کرد که نیروهای هوایی دشمن توانایی به انجام رساندن جنگ را ندارد، و فرماندهان دشمن نیز از ورود به درگیری زمینی هراس داشتند؛ آنها از 30 سال قبل تجربه درگیری های زمینی را دارند و این مسئله را در جنگ 2006 علیه لبنان و جنگ 2008 علیه غزه آزمودند./تابناک