اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سیدمهدی امام‌جمارانی : موانع برطرف شود ناطق نوری می آید/امام نمی‌خواست مردم گرسنه باشند



اخبار ,اخبار سیاسی , آیت‌ا... سیدمهدی امام‌جمارانی

 

اخبار سیاسی -  آیت‌ا... سیدمهدی امام‌جمارانی :
 شرایط ما مهیا نیست

حسینیه جماران را در سال 59 در اختیار امام خمینی(ره) قرار داد و همواره یار نزدیك بنیانگذار انقلاب اسلامی ماند.

خاطراتی از آن روزها دارد كه شاید هیچ‌كس نداشته باشد و وقتی به دیدارش رفتیم از كمرنگ شدن برخی آرمان‌های حضرت امام دلگیر بود چنانكه در پاسخ به سوالی به این موضوع اشاره كرد و گفت كه باید به وصیتنامه امام(ره) توجه بیشتر شود. آیت‌ا... سیدمهدی امام‌جمارانی، روحانی خوش‌مشربی است و در تمام ساعتی كه ‌مهمانش بودیم، خنده از لبانش محو نشد جز در بخش‌هایی كه از امام برایمان تعریف می‌كرد كه آن موقع چینی بر پیشانیش نقش می‌بست كه نشان دلتنگی بود.

 

او سال‌ها پیش به‌همراه برخی همفكرانش مجمع روحانیون را پایه‌گذاری كرد كه آن هم‌اكنون آنچنان فعالیتی ندارد و آیت‌ا... امام جمارانی می‌گوید كه موانعی هست كه اگر برطرف شود، حرف‌های زیادی برای گفتن وجود دارد. از دولت قبل گلایه دارد و می‌گوید در ازای 40 هزار تومان یارانه مبالغ زیادی از مردم اخذ شد و آن دولت را ناموفق توصیف می‌كند اما نظر خوبی نسبت به دولت فعلی دارد و امید در اظهاراتش موج می‌زند. متن گفت‌وگوی آرمان با امام جمارانی در ادامه می‌آید:

از آغاز سال‌جاری برخی بر طبل دلواپسی كوبیدند و به بهانه‌های مختلف دولت را تحت فشار قرار دادند؛ روزی موضوع عفاف و حجاب را پیش كشیدند و روز دیگر، بر سر یارانه‌ها اعتراض كردند. واقعا منشأ این دلواپسی‌ها كجاست؟
مساله دلواپسان مساله خاصی است و باید اذعان داشت كه خیلی موضوعات در این مقطع محل دلواپسی دارد. به عنوان مثال الان اتوبوس به اندازه كافی وجود ندارد؛ مردم می‌خواهند با این اتوبوس‌ها رفت‌وآمد كنند و به زندگی خود برسند اما ما در میان مردم هستیم، می‌بینیم و می‌فهمیم كه چه خبر است؛ نمی‌شود كه نفهمید و مطمئناً مردم هم می‌فهمند اما چاره‌ای ندارند. ترافیك در حدی است که اگر یك مریضی از پایین تهران لازم باشد به بیمارستان برسد با مشكل مواجه می‌شود.

فقط دلواپسی در این حوزه‌هاست؟
دلواپسی‌ها زیاد است. اگر فردی بخواهد برای خانواده‌اش نان و آبی پیدا كند، باید علاوه بر خودش، زن و بچه‌اش هم كار كنند اما با این حال باز لنگ زندگی هستند. اینها دلواپسی ندارد؟ تاكنون می‌گفتیم كه چند درصد مردم زیر خط فقر هستند و چند نفر در كشور چنین وضعیتی دارند. آقایان نشسته‌اند اینجا و دلواپس هستند، می‌گویند آقای ظریف در آنجا (مذاكرات) بد حرف زده است. آقای ظریف رسما ثابت كرد وزیر شایسته‌ای برای وزارت خارجه است و ما كمتر اینچنین وزیرلایقی را دیده‌ایم. او می‌گوید كه بیایند و من هم به مجلس می‌آیم؛ آنها بگویند من چه خطایی كردم، چه حرف نامربوطی زدم و چه خواسته نامشروعی داشتم و در مقابل طرف مذاكره چه حرف ضعیفی زدم كه الان در مقابل من ایستاده‌اند. آقای ظریف می‌گوید به من بگویید. آقایان فقط دلواپس هستند. دلواپس چه؟ آیا دلواپس مذاكراتی هستند كه اكثریت مردم خواستار آن هستند و از آن حمایت می‌كنند؟ شما ایستاده‌اید، می‌گویید مذاكرات بد است و چنین و چنان است.

البته نگرانی آنها فقط از نحوه مذاكرات نیست.
بله؛ نگرانی‌هایشان زیاد است! آقایان به دنبال این بودند كه ما نگران هستیم. گاهی می‌گویند نگران اهل بیت پیامبرند. اهل بیت پیامبر كه نگرانی ندارند و همه نوكر آنها هستیم. این مواضع و اظهارات درحالی است كه به نظر می‌رسد اینها نگران خودشان هستند. الان هم وضعیت به همان شكل است و معلوم نیست این آقایان دلواپس زندگی خود هستند یا دلواپس ثروت خودشان هستند یا زندگی آنها خیلی خوب است و می‌خواهند روند در مسیر خواسته آنها باشد. همیشه این سوال در ذهنم هست كه چرا برخی ادبیات به‌كار رفته از سوی این دلواپسان ناخواسته با بدخواهان یكی شده است. آن‌وقت خود را دلسوزتر از دلسوزان معرفی می‌كنند. باید كمی منطق داشت.

این افراد البته در تمام دولت‌ها حضور داشتند كه اوج آن در دولت اصلاحات و سال 76 به بعد بود. تنها دردولت احمدی‌نژاد به دلیل دفاعیتشان از آن دولت كمتر تحرك می‌كردند.
با اظهار تاسف باید بگویم زمان آقای احمدی‌نژاد، وزرای ایشان كه استیضاح نمی‌شدند. یك وزیر استیضاح شد، وزیر بعدی رای اعتماد گرفت و همه مجلس به او رای دادند اما الان هر روز یك وزیر را به مجلس می‌برند. در زمان آقای احمدی‌نژاد اگر هم وزیری بركنار می‌شد، همه مجلس از وزیر بعدی حمایت می‌كردند. به نظر من دوره این افراد تمام شده است و آقای روحانی و تیم مذاكرات هسته‌ای به نحوی برخورد كردند كه با كمال عزت، رشیدانه و به قول مقام معظم رهبری قهرمانانه در مذاكرات نرمش قهرمانانه نشان دادند؛ امیدواریم مذاكره به نتیجه برسد. افرادی كه حرف‌های نامربوط می‌زنند خودشان پشیمان می‌شوند.

انتخابات مجلس پیش رو است. چه توصیه‌ای برای هر دو جناح اصلاح‌طلب و اصولگرا دارید؟
ببینید؛ یك زمانی برخی آقایان به امام(ره) مراجعه كردند كه چه كنیم؟ امام فرمودند هجوم ببرید به مجلس. تكلیف شما حضور در مجلس است و مجلس را از اندیشه‌های صاف و مخلصانه خودتان پر كنید. در داخل مجلس، كاری بكنید كه مدرس كرد. این وصیت امام بود البته وصیتنامه امام هم مظلوم واقع شده است. وظیفه هر انسان شایسته كه در خود اندیشه صحیح و سالم می‌بیند، این است كه به طرف مجلس برود. اگر رد كردند، ما مسئولیت نداریم اما اگر تایید شد حداقلش این است كه صالحان و مردم درستكار به مجلس می‌روند كه انشاءا... نتایج خوبی هم دارد.

برخی عنوان می‌كنند كه حضور آقای ناطق‌نوری در مجلس بعدی موثر است. شما هم موافقید؟
آقای ناطق‌نوری از افراد خیلی خوب و عزیز هستند و الان هم مواضع خیلی خوبی دارند. آقای ناطق شاید موانعی می‌بیند برای اینكه وارد شود و اگر موانع برطرف شود، ایشان از افراد شایسته‌ای هستند كه باید از ظرفیتشان استفاده شود.

چرا او تمایلی به حضور در عرصه سیاست ندارد؟ اطلاع دارید؟
اگر موانع نباشد مجمع هم حرف‌های خود را می‌زند اما حرف این است كه موانعی وجود دارد كه نمی‌توانم حرفی بزنم. من در رابطه با دولت هنوز هیچ حرفی نزده بودم و برای خودم وظیفه می‌دانستم یك موقعی در تایید دولت صحبت كنم. آدم یك كلمه حرف می‌زند و اسباب ناراحتی برخی می‌شود، برای همین است كه ما كنار هستیم. اگر موانع برطرف شود، می‌بینید كه مجمع زنده است، حرف می‌زند و حرف‌های زیادی هم برای گفتن دارد.

پس با توجه به اینكه تمایل دارید درباره دولت صحبت كنید این سوال را مطرح می‌كنم كه چرا عده‌ای در مسیر فعالیت دولت سنگ‌اندازی می‌كنند؟
اهداف آنها مشخص است. این دولت، دولتی است كه دم از منویات امام خمینی (ره) می‌زند و بسیاری از خواسته‌های دلسوزان را مدنظر دارد بنابراین هر كس علیه آن حرفی بزند و عمل كند، ظلم فاحش به دولت است. متاسفانه با تمام این شرایطی كه دولت دارد و همه بدان اعتماد دارند، عده قلیلی در حاشیه شروع كردند به فعالیت علیه دولت. اینها باید به توصیه مقام معظم رهبری گوش دهند. امروز ایشان از دولت حمایت می‌كند. اگر به حق و حقیقت معتقد هستید كه این دولت منویات امام را پیاده می‌كند. اگر این دولت واقعا خواست اكثریت مردم است، پس این همه نق و نوق كردن یعنی چه؛ این همه دلواپسی یعنی چه. چرا مردم به بهداشت و درمان نمی‌رسند و به پزشك مراجعه نمی‌كنند چون نه پول دارند و نه وسیله. این مثال را می‌زنم تا ببینید چه خبر است.

 

برادر همسر بنده در خیابان پاسداران است و نیاز به آمبولانس برای انتقال به بیمارستان پیدا كرد، یكی آمد كه نه اكسیژن داشت و نه وسایل لازم و علاوه بر آن بنزین هم نداشت. بالاخره فرد بیمار و یكی از همراهانش را سوار كرد اما نیم ساعت در پمپ بنزین برای پر كردن باك آمبولانس معطل شد و در مسیر وقتی به او گفته شد به نزدیك‌ترین بیمارستان برود جواب داد كه من باید فقط بیماران را به بیمارستان... ببرم كه متاسفانه بیمار قبل از رسیدن به بیمارستان فوت كرد؛ نمی‌دانیم چه بگوییم. الان رئیس‌جمهور می‌گوید باید درمان را رایگان كرد، برای تحقق این موضوع، كمر همت بسته است، زندگی شخصی خودش را رها كرده چون برای خدمت به مردم اراده دارد. باید از این آقا و دولت ایشان تشكر كنیم یا علیه‌اش حرف بزنیم و مانع‌تراشی كنیم.

هویت افراطیون و مخالفان دولت را چگونه تعریف می‌كنید؟
اینها یك عده قلیلی هستند كه آزادانه می‌توانند حرف بزنند و هر چه می‌خواهند هم می‌گویند اما چرا دیگران مثل آنها نیستند. آنها در مجلس و بیرون مجلس و هر جا بخواهند صحبت می‌كنند و دولت را متهم می‌كنند اما این طرف كه اكثریت هم هستند بر خلاف آنها فضا برایشان مهیا نیست. الان باید از این آقا (دكتر روحانی) تشكر كنیم یا علیه او رفتار كنیم. كسانی كه الان نق می‌زنند، كسی نیستند و این خیلی مساله است. چرا باید آنها بتوانند در مجلس همه‌چیز بگویند و همه كار علیه دولت بكنند. این خیلی برای ما درد است. آن روز كه امام آمد آرزوی خودش را گفت و آرمان‌های امام آن روز اعلام شد كه باید زمینهای ما آباد شود. یك روزی من خودم در جماران بود امام(ره) می‌فرمود هجوم ببرید به كشاورزی و دامداری و بروید سراغ كشاورزی.

استدلال امام چه بود؟
ملتی كه نان دارد، اسیر جاهای دیگری نمی‌شود. اگر شما نان و غذا داشته باشید حتی در كوه زندگی كنید، به مبارزه ادامه می‌دهید چون دارید. آیت‌ا... جوادی‌آملی فرموده‌اند ملتی كه جیبش خالی است، نمی‌تواند مقاومت كند. ملتی كه گرسنه است نمی‌تواند در مقابل بیگانه بایستد. از ملتی كه مریضش روی دستش مانده یا ملتی كه كار می‌كند و به جایی نمی‌رسد چه انتظاری باید داشت. دولت قبل 40 هزار تومان به هر نفر داد و از آن طرف 400 هزار تومان به نام پول آب و برق تحمیل كرد. با این ملت این كار را كردند حالا این دولت روی كار آمده است و الان می‌خواهد برای ملت و روزگار خوش آنها كاری كند. شما بیایید آب مردم و نون و بهداشت مردم را تامین كنید و نمی‌خواهد برای آنها بهشت درست كنید؛ مردم خودشان می‌روند دنبال بهشت. یك كاری كنید كه زندگی روزمره مردم درست شود. اسلام فریاد می‌زند آن كسی که زندگی درست دارد، دین درست هم دارد.
اخبار سیاسی - آرمان

 


ویدیو مرتبط :
السلام علیک یا امام عالم /قرآن ناطق علی(ع)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پاسخ تلویحی امام جمعه قم به اظهارات ناطق نوری در مورد "مزخرفات برخی افراد"



پاسخ تلویحی امام جمعه قم به اظهارات ناطق نوری در مورد "مزخرفات برخی افراد"

امام جمعه قم که بیان کننده اظهارات عجیب در مورد رهبر معظم انقلاب بود و روز گذشته نیز از سوی ناطق نوری به شدت مورد اعتراض قرار گفته، نسبت به واکنش دیرهنگام رییس بازرسی دفتر رهبری واکنش نشان داد.

 

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

امام جمعه قم که چندی پیش اظهارات عجیبش در مورد رهبر معظم انقلاب، باعث جنجال رسانه های ضد انقلاب شده بود، روز گذشته از سوی ناطق نوری به شدت مورد اعتراض قرار گرفت اما ظاهراً اظهارات رییس بازرسی دفتر رهبری، چندان به مذاق امام جمعه قم خوش نیامده است.

به گزارش «انتخاب» ؛ ناطق نوری روز گذشته گفته بود: کسی که گفته آیت الله خامنه ای به دنیا آمده، گفته «یا علی» مزخرف گفته/ آقایی که این حرف را زده توبیخ شده / این حرفها ضد ولایت فقیه است و اینجا باید گفت: مرگ بر ضد ولایت فقیه/این حرف ها توهین به رهبری است/ ببینید چقدر این حرف موجب سوء استفاده قرار گرفت.

این در حالی است که تا پیش از سخنان ناطق نوری، هیچ یک از شخصیت های نظام واکنشی نسبت به اظهارات سعیدی نشان نداده بود ، اما اظهارات اخیر ناطق، ظاهراً برای امام جمعه قم " اندکی برخورنده بوده است.

اما "سعیدی" پاسخی تلویحی به ناطق داده و گفته است: بازگو کردن خطای دیگران یکی از مسائلی است که انقلاب اسلامی همواره از آن ضربه‌های زیادی خورده است و باید توجه داشت که لج بازی و اصرار به بیان خطای دیگران موجب سوء استفاده دشمنان علیه ملت ایران خواهد شد.

به گزارش انتخاب ؛ حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که به گفته ناطق نوری توسط دفتر رهبری به دلیل بیان اظهاراتش توبیخ شده است، با بیان اینکه نباید خطای دیگران را بازگو کرد چرا که این امر آب به آسیاب ریختن دشمن است، افزود: بازگو کردن خطای دیگران یکی از مسائلی است که انقلاب اسلامی همواره از آن ضربه‌های زیادی خورده است و باید توجه داشت که لج بازی و اصرار به بیان خطای دیگران موجب سوء استفاده دشمنان علیه ملت ایران خواهد شد.

امام جمعه قم همچنین گفت که «هیچ انسانی از خطا مصون نیست»/انتخاب