اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سیدحسن خمینی: کدورت‌ها را باید ریشه‌کن کرد



اخبار,اخبار سیاسی , حسن خمینی

 

اخبار سیاسی - سیدحسن خمینی: کدورت‌ها را باید ریشه‌کن کرد

خمینی با اشاره به خیانت‌های صورت گرفته در تاریخ اسلام تصریح کرد: تنها 50 سال بعد از رحلت پیامبر فرزندان پیامبر را در یک بیابان سر بریدند؛ چه اتفاقی افتاد، پیامبری که نمی گذاشتند آب وضویش به زمین بیفتد، بعد از 50 سال فرزاندنش را سر می برند.

یادگار امام (ره) گفت: رفع کدورت شخصی نیست و کدورت‌ها را باید در جامعه ریشه‌کن کرد و باید تلاش کنیم کینه‌ها برداشته شود.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در مراسم سومین سالگرد امام جمعه فقید رفسنجان گفت: یکی از داشته های بزرگ انقلاب، محبت مردم به امام و همراهی با ایشان بود که دشمنان سعی می کنند این را مورد هدف قرار دهند؛ زیرا می دانند اگر به هدف برسد، انقلاب را مورد هدف قرار داده اند.

وی با گرامیداشت یاد امام جمعه فقید رفسنجان گفت: مرحوم آیت الله هاشمیان با امام در راه انقلاب پیوند بست و تا آخر در این راه پایدار ماند و مردم رفسنجان و حتی ایران یاد او را باید همراه گرامی بدارند.

خمینی با اشاره به خیانت‌های صورت گرفته در تاریخ اسلام تصریح کرد: تنها 50 سال بعد از رحلت پیامبر فرزندان پیامبر را در یک بیابان سر بریدند؛ چه اتفاقی افتاد، پیامبری که نمی گذاشتند آب وضویش به زمین بیفتد، بعد از 50 سال فرزاندنش را سر می برند.

یادگار امام (ره) گفت: امروز در شهر شما فرزند کوچکی آمده و مردم اینگونه ابراز محبت می کنند اما چه اتفاقی افتاده بود که پیامبر با آن جایگاهش و با توجه به اینکه اعراب را از منجلاب به اوج رساند فرزندانش را آن گونه در صحرای کربلا به شهادت رساندند.

وی با بیان اینکه کربلا یک نقطه از جغرافیا و یک نقطه از تاریخ نیست، ممکن است کربلا هر آن و هرجا باشد افزود: ظهر عاشورا آن جمعیت در مقابل امام حسین ایستادند و نماز خواندند و در نماز به پیامبر صلوات فرستادند و بعد از دو ساعت فرزند او را شهید کردند.

سیدحسن خمینی تصریح کرد: رفع کدورت شخصی نیست و باید از بن در جامعه کدورت ها را ریشه کن کرد و باید تلاش کنیم کینه ها برداشته شود. 

اخبار سیاسی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
سیدحسن خمینی استقلالی است یا پرسپولیسی؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نامه سیدحسن خمینی به عزت‌الله ضرغامی



 

 

 

نامه سید حسن خمینی

 

سیدحسن خمینی: به حکم وظیفه فرزندی امام به اشتباه فاحش صدا و سیما اعتراض دارم


جای تاسف است که در صدا و سیما از هزاران هزار جلوه رأفت و محبت چشم پوشیده می‌شود و بدون اشاره به شرایط زمانی خاص به بزرگ‌نمایی غلط و تحریف‌گونه قضایای گذشته همت گذاشته و درصدد مشابه‌سازی تاریخی هستند.

یادگار امام در نامه‌ای به رئیس صدا و سیما با انتقاد از مشابه سازی تاریخی از سخنان امام در برنامه‌های این رسانه ،تاكید كرد: به حکم وظیفه فرزندی امام نسبت به اشتباه فاحش صدا و سیما و تصمیم گیرندگان چنین موضوعاتی، اعتراض جدی دارم و معتقدم اگر حقیقتا به دنبال شناخت واقعی امام هستید، باید از یاران نزدیک امام دعوت نمایید تا هم شأن نزول سخنان پخش شده را بیان نمایند و هم ناگفته‌های زندگی امام را بیان کنند.

به گزارش ایلنابه نقل از پایگاه اطلاع رسانی جماران متن كامل نامه حجت الاسلام سید حسین خمینی به عزت‌الله ضرغامی بدین شرح است:

بسمه تعالی

جناب آقای عزت الله ضرغامی

رئیس سازمان صداو سیمای جمهوری اسلامی

با تبریک سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، لازم است نکاتی را پیرامون برنامه‌های صدا وسیمای جمهوری اسلامی در ایام دهه فجر یادآوردی نمایم. خوش داشتم این مطالب را مثل سابق و به طور شفاهی متذکر شوم ولی احساس می‌کنم اثر سخنان شفاهی کم شده و عمق تاثیر گذاری برنامه های تلویزیون به گونه ای است که محتاج تذکر کتبی است.

چنانکه از منابع موثق شنیده‌ام، برنامه‌ای تحت عنوان شاخص در تلویزیون پخش می‌شود و به گونه‌ای غیر صادقانه و تحریف آمیز، شخصیت جامع عارف کامل و مهربان و رهبری مقتدر امام خمینی(س) را مخدوش نموده است. جامعه‌ی جوان امروز ما به وسیله آنچه در این برنامه پخش می‌شود، شخصیت واقعی امام را نمی‌شناسد و تنها با شخصیت دست ساخته‌ی صدا و سیما آشنا می شود که متاسفانه فرسنگ‌‌ها با حقیقت امام که به فرموده‌ی رهبری انقلاب همه هویت جمهوری اسلامی است، فاصله دارد.

در شرایطی که دشمنان قسم خورده انقلاب و امام با استفاده از رسانه های بیگانه، هر لحظه چهره ای خشن و غیر انسانی و صد البته غیر واقعی از انقلاب شکوهمند اسلامی می سازند، انتظار بی‌هوده‌ای نیست اگر چشم انتظار تبیین شخصیت جامع امام و امت امام در صدا و سیما باشیم و ابعاد بلند معرفتی و ماهیت انسانی انقلاب را که بی شک در میان همه انقلاب‌های قرن حاضر، بیشترین ارزشهای اسلامی و بشر دوستانه را آفریده، تصویر نماییم. جای تاسف است که در صدا و سیما از هزاران هزار جلوه رأفت و محبت که با اتکا‌ی به جوهره اسلامی و روح بلند مذهب شیعه اثنی عشریه آفریده شد، چشم پوشیده می‌شود و بدون اشاره به شرایط زمانی خاص به بزرگ نمایی غلط و تحریف گونه‌ی قضایای گذشته همت می‌گمارید و به غلط در صدد مشابه سازی تاریخی هستید.

اینجانب جناب عالی را از علاقمندان امام راحل می شناسم و به حکم وظیفه فرزندی امام نسبت به این اشتباه فاحش صدا و سیما و تصمیم گیرندگان چنین موضوعاتی، اعتراض جدی دارم و معتقدم اگر حقیقتا به دنبال شناخت واقعی امام هستید، باید از یاران نزدیک امام دعوت نمایید تا هم شأن نزول سخنان پخش شده را بیان نمایند و هم ناگفته های زندگی امام را بیان کنند.

امیدوارم احتیاجی به تصدیع بیشتر نباشد و دوستان واقعی امام وظیفه خویش را در قبال امام و تحلیل انقلاب اسلامی به انجام برسانند.