اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سیدحسن خمینی: به اسم مصلحت نباید از شجاعت دست برداریم



اخبار,اخبارسیاسی, سید حسن خمینی


 اخبار سیاسی - سیدحسن خمینی:
به اسم مصلحت نباید از شجاعت دست برداریم/امام وارد مبارزه و انقلاب شد، چون نمی ترسید اما برخی دیگر می ترسیدند

آیت الله سید حسن خمینی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) گفت: نیت افراد از انجام کارها را خودشان بهتر می دانند و افعال ما تابعی از نیات و انگیزه های ماست.

یادگار امام با اشاره به تأثیر شجاعت امام راحل در ورود ایشان به مبارزات انقلابی، تأکید کرد: هر فسادی با سرکوب شجاعت آغاز و با سرکوب شجاعت نیز نهادینه می شود.

به گزارش «انتخاب»، آیت الله سید حسن خمینی در دیدار با نمایندگان تشکل های دانشجویی دانشگاه های آزاد سراسر کشور، به بیان اهمیت عنصر «شجاعت» در شخصیت امام خمینی پرداخت و اظهار داشت: من یکبار در صدمین سالگرد تولد امام این نکته اشاره کردم که امام بر مبنای یکسری اصول وارد انقلاب شد و بر اساس اصول دیگری نیز برخی دیگر وارد این عرصه نشدند. اما بعد از آن سخنرانی یکی از یاران امام که به رحمت خدا رفته است در گوش من گفت که همه اینها درست است اما به این خاطر نبود که امام مبارزه کرد و دیگران نکردند؛ بلکه علت این بود که امام نمی ترسید و بقیه می ترسیدند.

وی با بیان اینکه آن جمله برای من تلنگری بود که گاهی اوقات ما پشت نقاب سخنان و عناوین مسائل شخصی خود را پنهان می کنیم، افزود: مهمترین چیزی که امام را از اقران خود متمایز کرد شجاعت بود و این شجاعت مانند یک نقطه نورانی وقتی وارد جامعه شد دیگران را در حوزه اشراق و مغناطیس خود قرار داد و به تعبیری امام شجاعت خود را به جامعه نیز تزریق و پمپاژ کرد.

به نوشته ی جماران، یادگار امام گفت: جامعه گاهی اوقات به جایی می رسد که همه در میدان هستند اما نیازمند دمیدن روح شجاعت است که در نتیجه پدید آمدن همین روحیه بود که انقلاب اسلامی و دفاع مقدس پدید آمد و روحیه انقلابی و دین داری وارد جامعه شد.

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با توصیه به اینکه روح شجاعت را در مجموعه هایتان زنده نگه دارید، تصریح کرد: هیچ جامعه ای در هیچ کجای دنیا با سرکوب شجاعت به جایی نمی رسد و هر فسادی با سرکوب شجاعت آغاز و با سرکوب شجاعت نیز نهادینه می شود. لذا باید شجاعت را در خانواده و فرزندان و محیط های مختلف اجتماعی تعمیم دهیم، زیرا اگر شجاعت بمیرد مقابل مسلمات سکوت کرده و بدی های قطعی را به عنوان واقعیات می پذیریم. البته شجاعت را آمیخته با ادب، تدبیر و مصلحت کنید، اما نه اینکه به نام مصلحت ترس خود را بپوشانید.

آیت الله سید حسن خمینی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) گفت: نیت افراد از انجام کارها را خودشان بهتر می دانند و افعال ما تابعی از نیات و انگیزه های ماست.

وی اظهار داشت: انسانها باید در زندگی شجاعت داشته باشند و این به معنای بی تدبیری نیست؛ به اسم مصلحت نیز نباید از شجاعت دست برداریم و چشم بر واقعیات ببندیم که رمز فعالیت های دانشجویی و جوانانه همین است.

یادگار امام به موضوع کرسی های آزاد اندیشی نیز اشاره کرد و یادآور شد: راه اندازی این کرسی ها مطالبه رهبری است و همه نیز آن را تکرار می کنند؛ اما اتفاقی نمی افتد. ایشان همچنین می گویند «خدا لعنت کند کسانی که دانشگاه را سیاسی نمی خواهند» و تشکل های دانشجویی باید تحقق این دو جمله رهبری را مطالبه خود قرار دهند.

وی با توصیه اینکه شجاعت و تدبیر را فدای یکدیگر نکنید، گفت: خودمان بهتر می دانیم که سخن ما به خاطر ترس است یا مصلحت و سر خودمان نباید کلاه بگذاریم و باید از درون همین تشکل های اسلامی شجاعت را در جامعه نهادینه کنیم.

در ابتدای این دیدار شماری از نمایندگان تشکل های دانشجویی دانشگاه آ‍زاد اسلامی،  مطالبات و دغدغه های خود را با یادگار امام در میان گذاشتند که انتقاد از برخی برخوردهای امنیتی در دانشگاهها و استیضاح وزیر علوم، تقدیر از بازگشت اعتدال و عقلانیت به مدیریت دانشگاه آزاد، ضرورت اعتماد مسئولان دانشگاه به دانشجویان، پاسخگو نبودن برخوردهای انتظامی با موضع حجاب و انتقاد از بی توجهی به کرسی های آزاد اندیشی از جمله محورهای آن بود.

در این مراسم همچنین دکتر قدم یاری مدیر کل تشکل های دانشجویی دانشگاه آزاد گزارشی از اردوی فصلی این تشکل ها ارائه کرد.

در پایان نیز حاضران نماز مغرب و عشاء را به امامت یادگار امام اقامه کردند.


  اخبار سیاسی - انتخاب


ویدیو مرتبط :
سیدحسن خمینی استقلالی است یا پرسپولیسی؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سیدحسن خمینی: امید مردم به شجاعت دولت روحانی است



اخبار,اخبارسیاسی,حسن خمینی

 

 اخبارسیاسی -  سیدحسن خمینی: امید مردم به شجاعت دولت روحانی است/امیدوارم بتوانم با حضور این دولت، روزگار خوبی را به مردم مژده دهم

یادگار امام با اشاره به اهمیت شجاعت دولت در تصمیم گیری ها گفت: شجاعت همان نکته ای است که امام را از همه اغیار متمایز می کرد. امام در برابر متحجران، دشمنان خارجی و دشمنان داخلی شجاعت داشتند.

به گزارش «انتخاب»، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی صبح امروز (شنبه) در مراسم تجدید بیعت اعضای هیات دولت با آرمانهای حضرت امام خمینی(س) در حرم مطهر، اظهار کرد: دولت یازدهم زمینه ساز پیدایش امیدی پرارزش در جامعه ما شده است. امیدی که بزرگترین سرمایه دولت است و به همین جهت این دولت بزرگترین مسوولیت را بردوش دارد؛ چرا که مردم به دست ها و همت دولت در حوزه مشکلات اقتصادی و فرهنگی ای که آمار بالایی دارد، چشم دوخته اند.

یادگار امام اعتماد ملت به دولت را سرمایه بزرگی دانست که ملت ایران به دولت یازدهم بخشیده است و تأکید کرد: ملت ایران به فکر، اندیشه و بازوان مردان این دولت و همت آن ها در برپایی کشوری بر پایه اندیشه امام چشم دوخته است.

وی یادآور شد: پس از سپری روزهای سختی که داشتیم، امیدی که مردم به شجاعت تصمیم گیری و عمل برادران و خواهران خود در دولت دارند؛ نقطه کانونی پراهمیتی در دل های مردم ایران است.

یادگار امام با اشاره به شجاعت امام خمینی در تصمیم گیری ها، شجاعت و کار بیشتر را انتظار مردم از دولت دانست و یادآور شد: شجاعت همان نکته ای است که امام خمینی را از همه اغیار متمایز می کرد. امام در برابر متحجران، دشمنان خارجی و دشمنان داخلی شجاعت داشتند.

سیدحسن خمینی با اشاره به سخنان دکتر حسن روحانی در این مراسم ادامه داد: همانطور که رییس جمهور محترم نیز اشاره کردند، شجاعت در صلح و شجاعت در جنگ یکی از درس های امام بود.

یادگار امام اظهار امیدواری کرد، دکتر روحانی به عنوان رییس جمهور مورد اعتماد مردم، بتواند گامهای موثری برای حفظ نظام از خطرات پیش رو بردارد و گفت: همانطور که مقام معظم رهبری اشاره کردند کشور در یک پیچ تاریخی قرار دارد و ما موظف هستیم کشورمان را از شرایطی که پیش روی منطقه است عبور دهیم.

سید حسن خمینی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم بتوانم با حضور این دولت، روزگار خوبی را به مردم مژده دهم.
اخبار سیاسی - انتخاب