اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سیب‌زمینی به شکل اردک +عکس



سیب‌زمینی به شکل اردک +عکس

پیدا شدن سبزیجات عجیب یکی از مواردی است که هر چند ماه دیده می شود. تا به حال نمونه های خاصی در دنیا دیده شده است که برخی سبزی ها شبیه به اندام انسان یا حیوانی خاص شده اند.

تا به حال نمونه های متفاوتی بوده است که یک سبزی مانند هویج یا کلم به شکل اندام انسان ها رشد کرده اند. در یکی از جالب ترین این موارد هویجی به شکل دست در یکی از روستاهای چین رشد کرده بود.
"دورتا کلینتون" خانم 73 ساله ای است که چند روز پیش متوجه یک سیب زمینی عجیب در زمین کشاورزی اش شد. این خانم بعد از وارسی این سیب زمینی متوجه شباهت بسیار آن به اردک شد زیرا این سیب زمینی تمامی جزئیات یک اردک را داراست.

 

سیب‌زمینی,سیب‌زمینی به شکل اردک,سیب‌زمینی  با اشکال جالب

 

این خانم انگلیسی پس از پیدا کردن سیب زمینی سریع موضوع را با رسانه ها در میان گذاشت و حالا به یک پدیده در روستای خود تبدیل شده است. این خانم قصد ندارد به هیچ عنوان سیب زمینی را فروخته یا خودش استفاده کند.

 

سیب‌زمینی,سیب‌زمینی به شکل اردک,سیب‌زمینی  با اشکال جالب

 

این سیب زمینی که حالا به یک نماد  در روستای "شروپشایر" تبدیل شده است روزانه افرادی را به خانه این خانم می کشاند. او قصد دارد سیب زمینی خود را وارد کتاب عجایب انگلستان کند...../yjc.ir


ویدیو مرتبط :
سبزی آرایی اردک با سیب زمینی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قمر سیب‌زمینی شکل مریخ +عکس


منشأ دو قمر کوچک مریخ به نام‌های فوبوس و دیموس که در سال ۱۸۷۷ کشف شدند همچنان اسرارآمیز باقی مانده است. فوبوس از چگالی پایین برخوردار است که می‌تواند به معنای وجود فضای داخلی متخلخل درون آن باشد.

باشگاه خبرنگاران: منشأ دو قمر کوچک مریخ به نام‌های فوبوس و دیموس که در سال ۱۸۷۷ کشف شدند همچنان اسرارآمیز باقی مانده است. فوبوس از چگالی پایین برخوردار است که می‌تواند به معنای وجود فضای داخلی متخلخل درون آن باشد.
 
قمر فوبوس با شعاع ۱۱. ۲۷ کیلومتر در مدار نزدیک به سیاره میزبان در حال چرخش است و فاصله مداری آن با مریخ بقدری نزدیک است که دو بار در طول روز در آسمان سیاره سرخ طلوع می‌کند.
 
نتایج مطالعات جدید نشان می‌دهد، قمر فوبوس به احتمال زیاد یک سیارک گرفتار در گرانش سیاره سرخ است.
 
گروهی از اختر‌شناسان بین‌المللی اقدام به مدلسازی نور فرابنفش منعکس شده از سطح فوبوس کرده و آن را با سیارک ۶۲۴ Hektor‌ و شهاب‌سنگ کشف شده در دریاچه تاگیش کانادا مقایسه کردند.
 
این نتایج با بررسی داده‌های تهیه شده توسط فضاپیمای روزتا و فضاپیمای USSR Phobos۲ از سیارک ۶۲۴ Hektor‌ بدست آمده است. محققان با طراحی مدل‌های جدید دریافته‌اند که سطح دو قمر فوبوس و دیموس و مدار آن‌ها دارای منشأ متفاوتی هستند و به احتمال زیاد فوبوس یک سیارک گرفتار در گرانش مریخ است.
 


 «مائوریتسیو پاجولا» از محققان دانشگاه پادوا در ایتالیا تأکید می‌کند: نتایج بدست آمده در این مطالعه از وجود شباهت بین قمر فوبوس و سیارک‌های نوع D حمایت می‌کند؛ هر دو قمر فوبوس و دیموس دارای مشابهت‌هایی با سیارک‌های کمربند سیارکی دارند که مابین مریخ و مشتری در حال چرخش هستند.
 
 «پاجولا» خاطر نشان کزد: سطح فوبوس منشأ متفاوتی را نسبت به مدار و بخش داخلی نشان می‌دهد. نتایج این مطالعه در مجله Astrophysical منتشر شده است.