اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سیا:فعالیت های نیروگاه بوشهررا زیرنظر داریم



 

 

سیا:فعالیت های نیروگاه بوشهررا زیرنظر داریم

 

آیا جاسوسان آمریکایی آماده خرابکاری اند ؟

سیا : فعالیت های نیروگاه بوشهر را زیر نظر داریم

وی می افزاید : تمامی اطلاعات راجع به فعالیت های نیروگاه بوشهر از جمله تصاویر ماهواره ای و راداری و نیز تبخیرات برج خنک کننده نیروگاه بوشهر ، به طور مداوم تحت نظر خواهد بود .

رییس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)  اعلام کرد که سازمان جاسوسی آمریکا یک مرکز جدید برای مبارزه با تکثیر سلاح های هسته ای تشکیل داده است .

به گزارش عصر ایران و به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس لئون پانه تا رییس سازمان سیا روز چهارشنبه با اعلام این موضوع گفت که مرکز جدید ، همکاری اطلاعاتی تحلیلگران و ماموران عملیاتی این سازمان را آسان ترکرده و تحلیلگران و ماموران عملیاتی در این مرکز کار مبارزه با خطر  تکثیر سلاح های هسته ای ، شیمیایی و بیولوژیک را به پیش می برند .

" جورج لیتل " سخنگوی سازمان سیا می گوید که مرکز جدید همکاری تنگاتنگ تحلیلگران و ماموران عملیاتی سیا را رسمیت می دهد . وی می افزاید که همکاری تنگاتنگ تحلیلگران و ماموران عملیاتی سیا تا کنون موفقیت هایی را نیز به همراه داشته است .

وی برای نمونه به افشای مرکز هسته ای  " فردو "  قم و نیز افشای مرکز هسته ای در حال ساخت سوریه اشاره می کند که در سال 2007 در حمله جنگنده های اسراییلی تخریب شد .

" پاول برنان " تحلیلگر ارشد موسسه علوم و امنیت بین المللی در این باره مدعی است   : " موفقیت روش جدید سازمان سیا در ایجاد همکاری نزدیک تر بین تحلیلگران و ماموران عملیاتی این سازمان  خود را در ماجرای فروش تجهیزات تقلبی به مرکز غنی سازی اورانیوم درنطنز نشان داد .

وی مدعی شده که ماموران اطلاعاتی آمریکا با این کار توانستند سرعت غنی سازی سایت نطنز را کاهش دهند .

برنان می افزاید : " عملیات موفق فروش تجهیزات تقلبی به سایت غنی سازی نطنز نمونه موفق همکاری نزدیک  تحلیلگران این  سازمان  با ماموران عملیاتی آن است .

وی می افزاید : این عملیات نمونه خوبی از این واقعیت است که در یک عملیات مشخص شما نیاز به همکاری تحلیلگرانی دارید که به شما بگویند که ایران دقیقا به چه موادی برای توسعه برنامه های هسته ای خود نیاز خواهد داشت و دقیقا از همین نقطه می توان به برنامه های هسته ای ایران ضربه زد و ماموران عملیاتی سیا با پیش بینی تحلیلگران می توانند وارد عملیات شده و مواد تقلبی را به جای مواد سالم در اختیار ایران قرار دهند .

برنان با اشاره به راه اندازی مرکز هسته ای بوشهر می گوید : این مرکز خطری برای تکثیر سلاح های هسته ای نیست چرا که طبق قرار داد ایران و روسیه ایران موظف شده تا تمام سوخت مستعمل این نیروگاه را به روسیه تحویل دهد .

مرکز جدید مقابله با تکثیر سلاح های هسته ای سازمان سیا مسئول مانیتورینگ دایم نیروگاه هسته ای بوشهر و دیگر تاسیسات هسته ای ایران خواهد بود .

یک مقام ارشد اطلاعاتی آمریکا به شرط فاش نشدن نامش به خبرگزاری آسوشیتد پرس گفته است که به محض راه اندازی نیروگاه بوشهر مرکز مبارزه با تکثیر سلاح های هسته ای سازمان سیا مسئولیت مانیتورینگ دایم آن را خواهد داشت و به طور مداوم تصاویر ماهواره ای و راداری از این نیروگاه تهیه کرده و بر کار آن نظارت دایم خواهد داشت .

وی می افزاید : تمامی اطلاعات راجع به فعالیت های نیروگاه بوشهر از جمله تصاویر ماهواره ای و راداری و نیز تبخیرات برج خنک کننده نیروگاه بوشهر ، به طور مداوم تحت نظر خواهد بود .

این مقام اطلاعاتی سیا می افزاید : " بخار متصاعد شده از برج خنک کننده نیروگاه بوشهر نشان خواهد داد که این نیروگاه در حال فعالیت است ...../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
سقوط نیروگاه های فسیلی و ظهور نیروگاه های تجدیدپذیر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وال استریت ژورنال : افزایش فعالیت های جاسوسی آمریکا از نیروگاه هسته ای بوشهر



وال استریت ژورنال : افزایش فعالیت های جاسوسی آمریکا از نیروگاه هسته ای بوشهر

روزنامه وال استریت ژورنال می نویسد بخش عمده ای از فعالیت های جاسوسی آمریکا از نیروگاه بوشهر شامل پرواز هواپیماهای بدون سرنشین و نیز افزایش مانیتورینگ تصویری و شنود ارتباطات صوتی و تلفنی نیروگاه اتمی بوشهر می شود.روزنامه محافظه کار وال استریت ژورنال آمریکا از افزایش تحرکات جاسوسی این کشور از فعالیت های نیروگاه هسته ای بوشهر از از ماه اکتبر سال جاری میلادی(دو ماه پیش) بدین سو خبر داد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

به گزارش عصر ایران این روزنامه به نقل از مقامات آگاه آمریکایی نوشت دلیل افزایش این تحرکات جاسوسی افزایش نگرانی های واشنگتن از امنیت پلوتونیوم موجود در این نیروگاه و نیز خروج میله های سوخت از ماه اکتبر از این نیروگاه عنوان شده است.

آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارش اخیر خود مدعی شده است که ایران میله های سوخت رآکتور نیروگاه بوشهر را خارج و به استخر سوخت مصرف شدۀ اتمی منتقل کرده است. دیپلمات های نزدیک به آژانس معنای این اقدام ایران را خاموش بودن نیروگاه بوشهر عنوان کرده اند.

روزنامه وال استریت ژورنال می نویسد بخش عمده ای از فعالیت های جاسوسی آمریکا از نیروگاه بوشهر شامل پرواز هواپیماهای بدون سرنشین و نیز افزایش مانیتورینگ تصویری و شنود ارتباطات صوتی و تلفنی نیروگاه اتمی بوشهر می شود.

یک مقام آمریکایی در این باره می گوید :" ادعای تهران درباره جاسوسی یک هواپیمای بدون سرنشین بر فراز آسمان ایران در اول نوامبر سال جاری (یک ماه پیش) که منجر به شلیک به سمت این هواپیمای بدون سرنشین شد، درست است. ایران مدعی است این هواپیمای بدون سرنشین مشغول جاسوسی از فعالیت های نیروگاه اتمی بوشهر بود ، این هواپیما در واقع جاسوسی می کرد اما نه از نیروگاه اتمی بوشهر بلکه از نقطه ای دیگر از ایران."

وال استریت ژورنال در ادامه گزارش خود می نویسد جمهوری اسلامی ایران به طور رسمی در تاریخ 19 نوامبر سال جاری میلادی (دو هفته پیش) با ارسال نامه ای به بان گی مون دبیر کل سازمان ملل نسبت به افزایش فعالیت های جاسوسی آمریکا از ایران اعتراض کرده است.

ایران در این نامه به افزایش پرواز هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا و نقض حریم هوایی این کشور در هفته های گذشته به شدت اعتراض کرده است.

آمریکایی ها در پاسخ به اعتراض ایران مدعی اند که پرواز هواپیماهای بدون سرنشین آنها بر روی حریم هوایی ایران نبوده بلکه طبق حقوق بین الملل در حریم بین المللی صورت می گیرد./عصرایران