اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سیاسیون و رسانه ها چوب لای چرخ نگذارند


سرلشگر فیروزآبادی گفت: سیاسیون و رسانه‌ها هم باید مراعات کنند تا کشور بتواند این کاروان جهادی که با هدایت رهبری دارد به سوی هدف‌های عالی و چشم‌انداز حرکت می‌کند، به مقصد برسد و موفق باشد و اگر کار را کند و متوقف کنیم، خدای نکرده سنگ‌اندازی کنیم، چوب لای چرخ بگذاریم، خب معلوم است که کار پیش نمی‌رود و به چشم‌انداز هم نمی‌رسیم، دشمن هم خوشحال می‌شود.

خبرگزاری مهر: سردار سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم اعطای دانش‌نامه به دانش آموختگان دکتری دانشگاه عالی دفاع ملی با حضور مقامات و فرماندهان عالیرتبه نظامی کشور ضمن تبریک به فارغ‌التحصیلان دانشگاه، گفت: مقصود از آموزش دوره عالی دفاع ملی این است که ما مدیرانی در تراز جمهوری اسلامی و برای ولایت فقیه تربیت کنیم تا انشاءالله زمینه‌ساز ظهور حضرت صاحب‌الزمان منجی عالم بشریت باشند.

وی افزود: شما آموزش دیدید برای اینکه برای عزت اسلام و پیشرفت جمهوری اسلامی کار و به ملت بزرگ علوی ایران خدمت کنید. همه چیزهایی که برای خودتان تعریف کردید برای خودتان شخصیت ساختید، برای خودتان جایگاه ساختید، برای خودتان آدمی تعریف کردید همه اینها را بشکنید و بنده خدا بشوید. آن‌طوری که ابوالفضل العباس(ع) در برابر امام حسین(ع) بود آن‌گونه که علی(ع) در برابر پیامبر خدا بود، آن طور که عمار در برابر علی (ع) بود. آن‌طور که خامنه‌ای عزیز در برابر خمینی(ره) بود. امام خمینی(ره) فرمود که مقام، برای کسی که تزکیه نشده خطرناک است.

فیروزآبادی ادامه داد: اول خاشع و متواضع می‌شوی، برای خدا. دوم می‌شکنی همه آن ساختمانی را که برای خودت ساختی، مانند تکبر، غرور، زورگویی، خودمحوری و خودشیفتگی را و بعد وارد آن مقام و مسئولیت می‌شوید. داشتن دانشنامه عالی دکتری دانشگاه عالی دفاع ملی، یک مقام علمی و معرفتی است. اگر خضوع، خشوع و خودشکستن را همراه آن کنید، آن وقت می‌توانید خدمت کنید.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز با رشد و توسعه‌ و با نفوذ و تاثیرگذاری که در مسلمانان و کشورهای جهان پیدا کرده است، حرکت راهبردی را از همه مدیران می‌طلبد. بدون نگاه راهبردی در مدیریت کلان، جمهوری اسلامی را نمی‌توان در تراز خودش، امروز در جهان پیش برد. بنابراین مدیریت راهبردی بسیار بااهمیت است. نگاه راهبردی بسیار با اهمیت است و انقلاب این مدیریت را می‌طلبد.

عضو شورای عالی امنیت ملی همچنین در ارتباط با جریان‌های سیاسی کشور، گفت: ما انتخاباتی برگزار کردیم با روش مردم‌سالاری دینی و یک رئیس‌جمهوری تعیین شده است، رئیس‌جمهور ما روحانی و تحصیلاتش دینی است، دکتری در سطح بین‌المللی هم دارد و در دوران مبارزات انقلابی و 35 ساله بعد از انقلاب در سنگرهای حساس امنیتی-دفاعی و سیاستگذاری کشور خدمت کرده است. ما باید به این رئیس‌جمهور افتخار و شکرگزار وجود ایشان باشیم و باید همه همت‌مان را بگذاریم در پشتیبانی دولت که بتواند در این شرایط حساس، کشتی کشور را پیش ببرد.

وی تاکید کرد: کار اجرایی کار سختی است و ریاست‌جمهوری، وزارتخانه‌ها، اینها مدیریت‌های راهبردی است و حرکت‌های راهبردی، کار عمیق، پرحوصله و با آرامش را می‌طلبد. رهبر عزیز ما حضرت امام خامنه‌ای عزیز از این دولت، اقتصاد مقاومتی، پیشرفت کشور و استحکام ساخت درونی کشور را مطالبه می‌کنند.

فیروزآبادی اظهار داشت: این مطالبات رهبر عزیز از دولت، اقتضایش این است که همه کسانی که به امام، انقلاب، رهبری و شهدا علاقه دارند دستشان را به هم بدهند و این دولت را کمک کنند که بتواند در این شرایطی که همه دشمنان علیه ما بسیج شدند کشور را پیش ببرد و پیروزی‌ها را تداوم ببخشد و انشاءالله این حرکت صعودی که انقلاب در مسیر پرسنگلاخ جهانی دارد طی می‌کند با سرعت لازم پیش برود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: متاسفانه یک مقدار بازی‌های رسانه‌ای موجب تشویش اذهان عمومی می‌شود، یک مقدار در گوشی حرف زدن‌های غلط و یک مقدار جوسازی‌های سیاسی و یک مقدار هم نابسامانی احزاب و گروه‌های سیاسی در کشور باعث نابسامانی رسانه‌ها و تحلیل‌ها در کشور می‌شود. باید منافع حزبی، گروهی، دسته‌ای، سیاسی، تبلیغاتی، انتخاباتی، همه بایستی کنار برود و همت برای ساختن کشور و کمک به دولت برای پیشرفت کشور، وجهه همت همه قرار بگیرد.

وی افزود: مدیران رسانه‌ها باید جلوگیری کنند از اخباری که موجب تشویش اذهان مردم، تضعیف دولت و تخریب برخی از اقدامات می‌شود. باید با نیک سیرتی در همه این زمینه‌ها عمل کنیم که انشاءالله پیش برویم.

فیروزآبادی در ادامه سخنانش اظهار داشت: حضرت امام(ره) فرمودند: عامل ایجاد انقلاب، ایمان، وحدت، عمل به احکام اسلامی و توجه به محرومین بود. عامل بقای انقلاب هم ایمان، وحدت، توجه به احکام اسلامی و توجه به محرومین است. وحدت مسئله بسیار مهمی است مسئول ایجاد وحدت همه مردم هستند و مدیران و مسئولین سیاسی و رسانه‌ای باید جلوی تفرقه‌ها را بگیرند.

وی ادامه داد: بعضی اخبار بی‌ارزش و تفرقه‌انگیز هستند، بعضی‌ها هم شایعه، تهمت و بی‌مبنا هستند. من خطی و سیاسی عرض نمی‌کنم، حتی رسانه‌هایی که به نوعی به نیروهای مسلح مرتبطند خطا می‌کنند. برابر مشی و منویات رهبری حرکت نمی‌کنند باید روش‌شان را اصلاح کنند والا ما با آنها برخورد می‌کنیم.

فیروزآبادی گفت: رهبری فرمودند که از دولت حمایت کنید، به پیشرفت کشور کمک کنید هرکس هر جا هست همان‌جا را بسازد، انتقاد مخرب نکنید، هو و جنجال نکنید، آرامش جامعه را به هم نزنید. خب اینها اصولی است که سیاسیون و رسانه‌ها باید به آن عمل کنند.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح تاکید کرد: وزیر یعنی کسی که بار سنگینی بر دوش اوست. حالا بار سنگین را بر دوش وزیر بگذاریم و بعد هم دائما در روحش و در وزارتخانه‌اش تلاطم ایجاد کنیم؟ آیا کار پیش می‌رود؟ معلوم است کار پیش نمی‌رود. البته وزرا و دولت هم باید مراعات همه اصول را بکنند و بنای آقای دکتر روحانی به عنوان رئیس‌جمهور همین است، به وزرا هم توصیه کردند.

وی افزود: سیاسیون و رسانه‌ها هم باید مراعات کنند تا کشور بتواند این کاروان جهادی که با هدایت رهبری دارد به سوی هدف‌های عالی و چشم‌انداز حرکت می‌کند، به مقصد برسد و موفق باشد و اگر کار را کند و متوقف کنیم، خدای نکرده سنگ‌اندازی کنیم، چوب لای چرخ بگذاریم، خب معلوم است که کار پیش نمی‌رود و به چشم‌انداز هم نمی‌رسیم، دشمن هم خوشحال می‌شود. دشمنان ما هم همین را می‌خواهند، یعنی بسیاری از ما که ادعای مبارزه با دشمنان را می‌کنیم با رفتار سیاسی که می‌کنیم دشمن را شاد می‌کنیم.

فیروزآبادی تاکید کرد: از نگاه راهبردی و مدیریت راهبردی این اصول مهم است. رعایت کردن آن در یک سازمان، در کشور و در جمع مسلمانان و در کشورهای متحد هم مهم است، یعنی هر جا بنای وحدتی است برای کار کردن، بایستی که روی یک اصولی تفاهم بشود. کسی نباید کاسه داغ‌تر از آش بشود. امروز میزان را در میان جامعه امام تعیین می‌کند ما خدا را شکر می‌کنیم که در تاریخ‌مان ما را به داشتن امام مفتخر کرده است.

وی خاطرنشان کرد: ما امام داریم، امام یعنی میزان جامعه، روی همین میزان همه ما باید حرکت کنیم دیگر جنجال درست کردن و تحلیل از خودشان درآوردن که ببینید این بخش حکومت ولایت فقیه را تضعیف می‌کند، این یعنی چه؟ اینکه اصلا با نگاه راهبردی و مدیریت راهبردی نمی‌خواند.

فیروزآبادی تاکید کرد: اینها ضعف‌های مدیریت راهبردی در کشور است که مدیران ما باید به آن توجه کنند، وقتی یک مدیری می‌بیند از میان سیستم‌اش عامل تفرقه، تضعیف و تخریب بیرون می‌آید، خب باید آن را کنترل و هدایت کند، باید با آدم‌های تفرقه‌انداز برخورد کند تا اتحاد جامعه و حرکت جامعه در مسیر درست حفظ بشود. این مغایر اصل مترقی امر به معروف و نهی از منکر در اسلام نیست و اینکه یک امر واجبی است که آن هم فراموش شده است.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح ادامه داد: آیه شریفه قرآن «ولتکن منکم امه یدعون الی الخیر و یامرون بالمعروف و ینهون عن المنکر...» (ال عمران 104) و امام حسین(علیه السلام) فرمود: من برای احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام کردم. امر به معروف و نهی از منکر تفرقه‌انگیزی نیست.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر بین افرادی است که با هم وحدت دارند. آنجایی که یک کسی معروف را نمی‌شناسد به آن یاد می‌دهند، آن جایی که کسی به خاطر اشتباه یا غفلت دارد دچار منکری می‌شود به او یادآوری می‌کنند و او هم خوشحال می‌شود و فورا عیب خودش را برطرف می‌کند. این تحقق «المومن مراه المومن» است.

فیروزآبادی اظهار داشت: ممکن است بعضی‌ها هم فکر کنند که این تفرقه‌انگیزی‌ها که می‌کنند مثلا دارند امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند، اینطور نیست. امر به معروف و نهی از منکر را هم باید شناخت. باید مطابق آن عمل کرد.

وی ادامه داد: به هر حال حرکت در شرایط حساس فعلی جامعه اقتضای پرهیز از بسیاری از اقدامات ریز و کم قیمتی است که موجب تشویش برای مردم می‌شود و حتی مدیران و وزرا را که در کارشان ممکن است دچار دلهره و خستگی کنند، اینها بایستی که از نگاه راهبردی در جامعه جمع و جور شود و مدیران باید با حساسیت، به خصوص آنهایی که کارهای تبلیغی و رسانه‌ای و خطابه در اختیارشان است، کار کنند. بایستی که با میزان رهبری، حرف بزنند و حرکت بکنند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: کار راهبردی در دستگاه جمهوری اسلامی منشأاش را از امامت می‌گیرد. اینکه سیاست‌های کلی را امروز در نظام، رهبری ابلاغ می‌کنند. سیاست کلی یعنی منشا همه کارهای دیگر. سیاست کلی آموزش و پرورش، آموزش عالی، دفاعی، مخابرات و الکترونیک، سیاست کلی اینها همین است، منشا از امامت است. امام مشورت هم می‌کند و سیاست کلی می‌دهد.

وی گفت: باید مدیر راهبردی در هر سازمانی اول چشم‌انداز سازمانش را مشخص کند، بعد سیاست‌های کلی‌اش را ببینید. براساس اینها بیاید اهدافش و راهبردها را مشخص کند و کار راهبردی انجام دهد. اگر همه بخواهند کار راهبردی انجام دهند، اصلا این ظرایفی که موجب اختلاف و تشویش می‌شود در جامعه پیش نمی‌آید.


ویدیو مرتبط :
60 ثانیه: چوب هایی که BBC لای چرخ دولت می گذارد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مخالف: عدم رأی اعتمادبه معنای چوب لای چرخ دولت گذاشتن نیست/مطهری:نباید از مجلس بوی تفتیش عقاید به مشام برسد



کریمی قدوسی/ مخالف: عدم رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی به معنای چوب لای چرخ دولت گذاشتن نیست

نماینده مخالف کلیت و خط مشی دولت گفت: اگر به وزیری در مجلس رأی ندهیم معنایش چوب لای چرخ دولت گذاشتن نیست بلکه اگر می‌خواهیم وزیر بهتری معرفی شود برای کمک به شماست.

به گزارش فارس، جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در سخنان خود به عنوان نماینده مخالف کلیت و خط مشی دولت گفت:امام خمینی فرمودند اگر من هم احکام اسلام را رعایت نکنم مردم مرا از بین می‌برند زیرا مردم شخص پرست نیستند و اسلام را می‌خواهند.

وی افزود: حوادث 34 سال گذشته دلیلی برجسته است بر اثبات آنچه که امام خمینی در مورد ایمان و اعتماد مردم گفتند و مقام معظم رهبری نیز در تنفیذ حکم ریاست جمهوری سه شرط تعهد در پیمودن صراط مستقیم، دفاع از حقوق ملت و ایستادگی در برابر مستکبران را برای بقای تنفیذ اعلام کردند. بنابراین مخالفت نمایندگان مجلس با برخی وزرای پیشنهادی نوعی حمایت از رئیس جمهور برای حفظ حکم تنفیذ است.

قدوسی ادامه داد:تدبیر در پی تکلیف است و تکلیف الهی در پی تدبیر در برابر تقدیر است و دولت تدبیر باید در پی انجام تکلیف الهی باشد و سرنوشت خود را در احکام اسلامی جستجو کند.

نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:در سی و چهار سال گذشته مردم ایران اثبات کردند که با هیچ فردی عقد اخوت نبستند و همیشه پشت سر امام خمینی حرکت می‌کنند و اگر مسئولی باز ماند مردم او را زیر پا گذاشته و از وی عبور می‌کنند.

قدوسی اضافه کرد: در برابر قرآن و قانون اساسی هم رئیس جمهور و هم نمایندگان مجلس سوگند یاد کردند و در برابر ملت دولت و مجلس با هم وظیفه دارند، ملت هیچگاه جایگاه قانونی این دو نهاد را فدای یکدیگر نمی‌کند و هر کدام باید به وظیفه خود عمل کنند.

وی خطاب به رئیس جمهور گفت: اگر به وزیری در مجلس رای ندهیم معنایش چوب لای چرخ دولت گذاشتن نیست بلکه اگر می‌خواهیم وزیر بهتری معرفی شود برای کمک به شماست.

قدوسی با بیان اینکه قانون اساسی رای اعتماد را به مجلس سپرده است تا همکاری بین دو قوه افزایش یابد گفت: مشورت همیشه به معنای تایید کردن نیست، گاهی مخالف‌ها در یک مشورت بیش از موافقت سود می‌رساند.

نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آنچه من مخالفت می‌کنم ریشه‌اش در این اصول است که روحانی نیز به آن تاکید دارد و ما هم حمایت می‌کنیم. این اصول بر مبنای دوری از افراط و تفریط است.

وی ادامه داد: این دولت، دولت راستگویان است و اعلام کرده است که از افراط و تفریط پرهیز می‌کند و افراد افراطی را به کار نمی‌گیرد، این دولت اعتدال را به معنای عبور از اصول نمی‌داند و اعلام کرده است که اگر منصفانه قضاوت کنیم همیشه موفقیت حاصل می‌شود.

قدوسی گفت: از مواضع انقلابی روحانی در زمینه دفاع از مردم و شهدای هسته‌ای در برابر مستکبران و همچنین دفاع از مردم سوریه و فلسطین و انتخاب شعارهای خوب مانند اعتدال تشکر می‌کنم، روحانی مصداق عدالت را شهید بهشتی دانسته و به مردم قول داده که در 100 روز مشکل اساسی مردم را حل کند که این مسئله سبب رای حداکثری مردم شد.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تاکید نمایندگان مخالف کابینه بر روی فتنه است گفت: فتنه بزرگترین تهدیدی بوده است که از ابتدای انقلاب کیان نظام را تهدید کرده است و مقام معظم رهبری به صراحت اعلام کرده‌اند که تهدید فتنه از 8 سال دفاع مقدس نیز بیشتر بود.

وی افزود: هدف ما از مخالف با فتنه و جلوگیری از بروز رده پای فتنه در کابینه یازدهم جلوگیری از حوادث تلخ، به حاشیه رفتن دولت، پرداختن به مسائل فرعی و فراموش کردن وظایف اصلی در کابینه یازدهم است.

قدوسی عنوان کرد: این مسائل جای دخالت دارد زیرا ما در برابر خدا، اسلام و ملت سوگند یاد کردیم و در این دنیا و آن دنیا باید پاسخگو باشیم.

نماینده مردم مشهد درمجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند: فتنه یک مرض بوده که به جز با حضور مردم علاج نمی‌شد و حماسه 9 دی نقطه عطف تاریخ انقلاب بود که ملت فتنه را مچاله کردند، مقام معظم رهبری فرمودند: فتنه خلق الساعه نبود بلکه به مدت سی سال افرادی به دنبال از پای در آوردن نظام بودند.

وی افزود: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، هدف فتنه برچیدن نظام، دین و ارزشهای اسلامی بود و کسانی که نقطه نورانی رای 40 میلیونی مردم را تبدیل به نقطه ضعف کردند صلاحیت حضور در نظام را از دست دادند.

قدوسی گفت: کسانی که در فتنه سکوت کردند در طولانی شدن آن نیز سهم داشتند و دشمن آنان را در میدان فتنه هل داده بود، آنان باید از راه دشمن جدا می‌شدند که نشدند.

وی اضافه کرد: این افراد اگر توبه هم کنند توبه‌شان پذیرفته شده نیست زیرا به یک ملت تهمت زدند، حتی برخی افراد فتنه را همراهی نکردند ولی با سکوتشان به تعبیر امیر المومنین (ع) حق را ذلیل کردند.

نماینده مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه از ابتدای انقلاب تا کنون دو تهمت به نظام وارد شده است، اظهار داشت: در زمان امام خمینی استکبار، خشونت و جنگ افروزی را به انقلاب تهمت زدند و با این تهمت 8 سال حمله نظامی به مردم ایران تحمیل شد. که دشمن پس از 8 سال مقاومت ملت ایران و امام خمینی حرفش راپس گرفت ولی تهمت دوم سخت تر از تهمت اول بود.

وی افزود: تهمت دوم توسط افراد سابقه دار در نظام، به مردم زده شد، در روز عاشورا فاجعه به وجود آوردند و امروز نیز که مقام معظم رهبری بر عذرخواهی از مردم تاکید می‌کند این کار را نمی‌کند.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فتنه هزینه سنگینی به نظام وارد کرد، خطاب به روحانی گفت: برخی افراد پیشنهادی برای کابینه وقت شما را می‌گیرند و کابینه را به سمت تقابل با مجلس و ملت پیش می‌برند، برخی وزرای پیشنهادی دقیقا در مسائل فتنه نقش فعال داشتند. وی با حمایت از دولت روحانی به عنوان دولت راستگویان گفت: شعار اعتدال باعث مسرت قلب ما شد ولی اعلام کابینه ناراحتی نمایندگان و ملت را منجر شد.

قدوسی ادامه داد: دانشگاه محل تولید علم و قدرت است و در فتنه به سراغ مراکز پژوهشی و آزمایشگاه‌ها رفتند، دانشگاه را دوباره به دست چه کسی می‌خواهید بسپارید؟

نماینده مجلس شورای اسلامی خطاب به روحانی تاکید کرد: شعار 100روزه برای حل مشکلات خوب بود ولی این کابینه شما را به جایی می‌برد که این شعار عملی نیست.

قدوسی با ارائه 105 صفحه اسناد فتنه در مجلس  افزود: هدف فتنه ارتباط برخی مراکز با جاسوس خانه‌ها، حذف رهبری از ولایت فقیه و حذف شورای نگهبان و همچنین بی ثباتی در کشور بوده است که هنوز هم به تحقق این اهداف امید دارند ولی نمایندگان باید توجه کنند تا در راستای حمایت از همین دولت آن چند نفر را که در فتنه نقش اساسی داشتند رای اعتماد ندهند و رئیس جمهور افراد بهتری را که بویی از فتنه نبردند به جای آنها معرفی کند.


اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

نباید از مجلس بوی تفتیش عقاید به مشام برسد

به گزارش  ایلنا، نماینده مردم تهران كه در جریان بررسی صلاحیت وزرای دولت یازدهم به عنوان موافق سخن می‌گفت، با تاکید بر اینکه باید در بررسی صلاحیت وزرا مصالح ملت را ملاک عمل قرار دهیم گفت: باید به رای مردم احترام بگذاریم.

علی مطهری به عنوان موافق كلیات كابینه در صحن علنی مجلس گفت: پیروزی جریان اعتدال نعمتی بود که خداوند به جمهوی اسلامی ارزانی داشت. بنابراین باید این نعمت را ارج نهیم و با مطرح کردن کینه‌های شخصی کفران نعمت نکنیم و از جاده انصاف و عدالت خارج نشویم.

برخی نمایندگان موضع صریح وزرا در مورد فتنه ۸۸ را شرط رای اعتماد دانسته‌اند گرچه با اعتماد به رئیس جمهور منتخب و اطلاعاتی که مراجع ذیصلاح در اختیار آن‌ها قرار داده‌اند اعلام موضع منطقی به نظر نمی‌رسد و هوای نفسانی و تحمیل گزینه خود به رئیس جمهور منتخب تلقی می‌گردد، اما این درخواست حق نمایندگان است تا از این جهت مطمئن شوند.

نماینده مردم تهران همچنین خاطرنشان کرد: محل نزاع باید دقیقا مشخص شود. در یک انتخابات اگر اعتراض داریم وقتی مرجع ذیصلاح یعنی شورای نگهبان رای را صادر کرد باید به آن تمکین کرد. حتی اگر قبول نداشته باشیم تاکید رهبری هم بر همین است. اشکالی که به آقای موسوی هم وارد بود در همین راستا بود. اگر وی می‌گفت من اعتراض دارم اما به داوری شورای نگهبان تمکین می‌کنم اشکالی به او وارد نبود و احتمالا امروز رئیس جمهور کشور بود.

وی افزود: محل نزاع اینجا نیست که اگر کسی اعتراض داشت و خواستار راهپیمایی آرام بود وی را متهم کنیم. قانون در این رابطه تکلیف را مشخص کرده و می‌گوید بدون حمل سلاح و ایجاد اختلال چنین راهپیمایی آزاد است. بنابراین نباید به گونه‌ای سخن گفت که این برداشت از سوی مردم و ملل دیگر صورت گیرد که در ایران حق اعتراض وجود ندارد و مخالف و معارض به رسمیت شناخته نمی‌شود.

مطهری با بیان اینکه نباید به گونه‌ای صحبت کرد که بوی تفتیش عقاید به مشام برسد گفت: اصل ۲۳ قانون اساسی تفتیش عقاید را ممنوع کرده، بنابراین نباید به گونه‌ای حرف بزنیم که گویی اختناق در کشور حاکم است و القا کنیم که با مرتبط کردن این حرف‌ها به رهبری اصل دموکراسی با ولایت فقیه سازگار نیست در حالی که جایگاه رهبری ضد استبداد است.

وی ادامه داد: مقصود برخی از نمایندگان از اینکه می‌گویند موضع وزرا باید در مورد مساله سال ۸۸ مشخص باشد یعنی اینکه اگر معترض باشند نباید بعد از اعلام شورای نگهبان به آشوب‌های خیابانی ادامه داده باشند نه اینکه حق اعتراض نداشته‌اند. هیچ یک از این وزرا چنین رفتاری در سال ۸۸ نداشته‌اند و نباید این مساله بهانه‌ای برای حذف آن‌ها قرار گیرد. کسانی که مدعی هستند چنین وزرایی در بین کابینه وجود دارد باید دلیل بیاورند.

نماینده مردم تهران تخصص و تجربه را ویژگی کابینه پیشنهادی عنوان کرد و گفت: برخی وزرای پیشنهادی همچون نعمت‌زاده و زنگنه در حوزه کاری خود یگانه هستند. در جلسات نماندگان با وزرا به وضوح احساس شد که وزرای پیشنهادی در سطح بالاتری از وزرای نهم و دهم هستند، گرچه یکی، دو نفر از آن‌ها پایین‌تر از تراز کابینه پیشنهادی هستند.

وی ادامه داد: برخی نمایندگان متاسفانه از جانب انصاف خارج شده و تخریب می‌کنند اگر از انتخاب مردم ناراحت هستند و پس از ۴ سال تخریب آیت الله هاشمی و ندادن فرصت پاسخ به ایشان از رای آوری کاندیدایی که وی حمایت کرده عصبانی شدند باید به جای تخریب رفتار خود را آسیب‌شناسی کنند که چرا با این همه امکانات مردم از آن‌ها روی برگرداندند.

مطهری با اشاره به اینکه آرمان‌های انقلاب اسلامی که در کلام امام راحل، رهبری و شهید مطهری با بیان مختلف آمده است در برنامه دولت یازدهم ظهور و بروز پیدا کرده است گفت: البته در برخی موارد ابهاماتی نیز وجود دارد از جمله تساهل فرهنگی که در برنامنه اشاره شده قابل تعبیر است اما کلیات برنامه نشان می‌دهد رئیس جمهور درک درستی از جایگاه خود در کشور دارد و فکر نمی‌کند چون مردم به او رای دادند نظر او باید در حوزه‌های مختلف اجرایی شود. و می‌داند که او مجری قانون و مصوبات مجلس است.

نماینده مردم تهران همچنین تاکید کرد: رعایت حقوق شهروندی تکیه بر مردم و تعامل سازنده در روابط بین الملل، توسعه بخش خصوصی، پایبندی به ارزش‌های اسلامی، تضمین ارزش‌های مشروط برای اصحاب علم و فرهنگ ارتقای روابط با دیگر کشور‌ها تضمین مردم سالاری و تبدیل قانون گرایی به مشی قانونی حمایت از فعالیت احزاب و ممانعت از امنیتی شدن عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و افزایش شفاف سازی انتخابات نمونه‌هایی از اصول کلی برنامه‌های دولت یازدهم است کهنشان می‌دهد این برنامه بر اساس حکمت و آرمان‌های انقلاب اسلامی تدوین شده است و باید به آن رای مثبت داد.

فارس/ایلنا