اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سیاست دولت اوباما در قبال تهران خصمانه تر می شود



یكی از كارشناسان مسایل سیاسی در آمریكا می گوید كه نتیجه انتخابات كنونی باعث می شود تا از فشار دولت اوباما بر بنیامین نتانیاهو برای پذیرش صلح با فلسطینی ها كاسته شود.

 

كاوه افراسیابی به خبرنگار ایرنا گفت:بسیاری از كسانی كه به مجلس نمایندگان راه پیدا كرده اند از طرفداران پروپاقرص اسرائیل اند و به همین دلیل اسرائیلی ها از نتیجه این انتخابات راضی هستند.

وی افزود: به این ترتیب آمریكا در ماههای آتی فشارهایش را بر فلسطینی ها بیشتر می كند و موضع منفی تری در قبال طرح آنان برای تایید یك فلسطین مستقل در سازمان ملل اتخاذ خواهد كرد.

این كارشناس سیاسی گفت: در قبال ایران نیز موضع دولت اوباما منجر به سردی بیشتر روابط می شود و قدرت مانور اوباما را كاهش داده و سیاست دولت او در قبال تهران خصمانه تر می شود.

دمكراتها در جریان انتخابات روز سه شنبه مجلس نمایندگان را از دست دادند و بخش عمده ای از فرمانداریهای ایالت ها هم به دست جمهوری خواهان افتاد و موقعیت دمكراتها در سنا نیز بشدت تضعیف شد..../ایرنا


ویدیو مرتبط :
سیاست خارجی کشور سیاست نظامه نه سیاست دولت ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سیاست اوباما در قبال ایران این است: فقط هویج، بدون حتی یک چماق / کاخ سفید در حال لغو تحریم های غیر هسته ای تهران است



 اخبارسیاست خارجی ,خبرهای سیاست خارجی, اوباما

نیویورک پست:
سیاست اوباما در قبال ایران این است: فقط هویج، بدون حتی یک چماق / کاخ سفید در حال لغو تحریم های غیر هسته ای تهران است

سیاست اوباما در قبال ایران را در چهار کلمه می توان خلاصه کرد: همه اش هویج، بدون یک چماق. هویج هایی که تمامی هم ندارد – حتی آن هایی که به کنگره قول داده بود ایران هیچ گاه دریافت نخواهد کرد.

نیویورک پست نوشت: سیاست اوباما در قبال ایران را در چند کلمه می توان خلاصه کرد: همه اش هویج، بدون حتی یک چماق. هویج هایی که تمامی هم ندارد – حتی آن هایی که به کنگره قول داده بود ایران هیچ گاه دریافت نخواهد کرد.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، این نشریه آورده است: در زمانی که سنا مشغول بررسی و تایید توافق هسته ای اوباما با ایران بود، دولت آمریکا بارها اعلام کرد به ایران اجازه دسترسی به سیستم مالی آمریکا را نمی دهد. اما حالا گویا آن را به دست آورده اند.

این حرکت نه تنها منابعی بیش از 150 میلیارد دلار را در نتیجه توافق هسته ای به ایران منتقل خواهد کرد، بلکه باقی تحریم های اقتصادی را نیز خدشه دار می کند.

آسوشیتد پرس گزارش داده است که دولت آمریکا در حال فراهم سازی مقدمات برداشتن تحریم های تازه ای بوده که شامل دسترسی به بازار آمریکا می شود که ایران برای سال ها از آن منع بوده است. وزارت خزانه داری در واکنش به این موضوع اعلام کرد که در حال ادامه "تحلیل برداشتن تحریم ها" می باشند.

همچنین وزیر خزانه داری، جک لو، مستقیما گفت که در حال انجام اقداماتی در جهت اطمینان بخشی به ایران برای "برداشتن تحریم ها" است.

فراموش نکنیم تابستان گذشته رئیس بخش تحریم خزانه داری به کنگره اطمینان داده بود، " ایران قادر نخواهد بود در بانک های آمریکا حسابی باز کند، و همچنین امکان دسترسی به بخش بانکی آمریکا را نخواهد داشت".

اما – حالا که سنا توافق را تایید کرده، دولت دیگر آن تضمین ها را کنار گذاشته.

آسوشیتد پرس می گوید شاید ایران هنوز از دسترسی مستقیم منع بوده باشد؛ آن ها مجبورند از اتاق تهاتر هنگ کنگ برای نقل و انتقالات دلاری خود استفاده کنند. اما تاثیر آن یکسان است.

اوباما در آغاز قول داد تنها تحریم های مربوط به هسته ای را بردارد. اما دادن دسترسی به بازار مالی آمریکا به تهران تمام تحریم های اقتصادی را فی نفسه بی فایده می سازد.

 اخبار سیاست  خارجی  -  انتخاب