اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سیاست‌های اشغالگرایانه آمریكا موجب ناامنی ...



 

 

سیاست‌های اشغالگرایانه آمریكا موجب ناامنی در منطقه شده است.

 

 

وقت آن رسیده است دولت آمریکا و کشورهای عضو ناتو ضمن بازبینی سیاست‌های خود و عقب نشینی از افغانستان، کار حفظ امنیتو تلاش برای سازندگی این کشور را به دست مردم شجاع و غیور آن بسپارند.

در دیدار رئیس مجلس ایران و نایب رئیس مجلس افغانستان بر روابط دوجانبه میان دو كشور تاكید شده و طرفین نسبت به تداوم حضور اشغالگرایانه آمریكا در در منطقه ابراز نگرانی كردند.
میرویس یاسینی نایب رییس اول مجلس شورای ملی افغانستان با رییس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این دیدار ابتدا لاریجانی روابط و مناسبات بین مردم و مسئولان دو کشور را در زمینه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی و اقتصادی خوب و رو به رشد ارزیابی کرد و گفت: روابط بین ملت‌ها و دولت‌های ایران و افغانستان از غنای فرهنگی، تاریخی و دینی برخوردار است و همین اشتراکات تاریخی و تمدنی و دینی است که ملت‌های فهیم و شجاع هر دو کشور را هرچه بیشتر به هم نزدیک ساخته است.
لاریجانی در ادامه افزود: خواست تمام ملت ایران این است که از مردم مظلوم افغانستان رفع ظلم شود و این ملت به سعادت و رفاه دائمی دست یابد.
رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به تحولات دهه اخیر در افغانستان افزود: سیاست اشغالگری و یک‌جانبه‌گرایی آمریکا توام با معیار دوگانه در مبارزه با تروریسم، موجبات تشدید ناامنی منطقه‌ای را پدید آورد و آلام زیادی را برای مردم افغانستان به ارمغان آورده است.
لاریجانی افزود: وقت آن رسیده است دولت آمریکا و کشورهای عضو ناتو ضمن بازبینی سیاست‌های خود و عقب‌نشینی از افغانستان، کار حفظ امنیت و تلاش برای سازندگی این کشور را به دست مردم شجاع و غیور آن بسپارند.
در ادامه این دیدار هم‌چنین میرویس یاسینی نایب رییس اول مجلس شورای ملی افغانستان از جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور دوست و برادر در همسایگی کشور خود نام برد و گفت: مردم افغانستان و مسئولان این کشور، سابقه حمایت‌ها و کمک‌های مردم ایران در دوران جهاد و پس از آن را در حق خود هرگز فراموش نخواهند کرد.
وی در ادامه با تقدیر از مواضع اصولی جمهوری اسلامی در قضایای مربوط به اعضای جهان اسلام به ویژه موضوع فلسطین خاطرنشان ساخت: خاطره شجاعت و غیرت مردم و مسئولان جمهوری اسلامی در دفاع از آرمان فلسطین برای همیشه در اذهان مسلمانان باقی خواهد ماند.
نایب رییس مجلس شورای ملی افغانستان ضمن ابلاغ دعوت رییس مجلس شورای ملی از لاریجانی برای انجام سفری رسمی به کابل، خواهان گسترش هرچه بیشتر روابط پارلمانی دو کشور در سطوح مختلف شد..../تحلیل:ایلنا


ویدیو مرتبط :
سیاست ما ، سیاست ما عین دیانت ماست ، سیاست روز ، سیاست ما ، دنیای سیاست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سیاست ایران گسترش روابط با تمامی كشورها به جز آمریكا است



 

 

سیاست ایران گسترش روابط با تمامی كشورها به جز آمریكا است

 

سخنگوی وزارت خارجه ایران اعلام كرد: اساس سیاست ما گسترش روابط با تمامی كشورها بجز كشور آمریكا است و با توجه به سیاست هایی كه تاكنون علیه ملت ما اتخاذ كرده سبب شده تا مقامات ارشد نظام این رابطه را به نفع ملت ندانند و نیز رژیم اشغالگر قدس كه اساسا مشروعیت آن را قبول نداریم.

رامین مهمانپرست در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در باره دیدگاه های موجود در منطقه شرق آسیا درباره كره شمالی و نوع تعامل جمهوری اسلامی با دو كشور كره شمالی و جنوبی عنوان كرد: سیاست ما گسترش روابط با تمامی كشورهاست بجز كشور آمریكا كه فعلا با توجه به سیاست هایی كه تاكنون علیه ملت ما اتخاذ كرده سبب شده كه مقامات ارشد نظام این رابطه را به نفع ملت نمی دانند و نیز رژیم اشغالگر قدس كه اساسا مشروعیت آن را مورد قبول نداریم .

وی افزود: آنچه در افكار عمومی منطقه مطرح است موضوعات خاصی است كه بیشتر محدود به این منطقه می شود و حساسیتی كه بین كره جنوبی و شمالی و اتقاقاتی كه در ماههای اخیر میان دو كشور رخ داد شاید زمینه سوالاتی می شود كه از مسئولان جمهوری اسلامی در رابطه با موضع گیری كشور ما مطرح كنند.

وی بیان داشت: از یك طرف رابطه خوبی با كره جنوبی داریم و این رابطه را به نفع هر دو ملت می دانیم و بدنبال گسترش روابط هستیم و از طرف دیگر با كشور كره شمالی نیز رابطه خوبی داریم .

وی ادامه داد: طبیعی است كه روابط میان كشورها براساس موضوعات نقاط مشتركی كه بین آنها وجود دارد ادامه پیدا می كند و طبیعی است كه با یك كشور ممكن است مسایل سیاسی و اقتصادی و با دیگری مسایل فرهنگی نمود بیشتری داشته باشد.

مهمانپرست گفت : بنابراین برای رسانه های كره جنوبی این سووال مطرح بود كه میان كشورهای كره جنوبی و شمالی اگر درگیری و یا تنشی بوجود آید با توجه به رابطه نزدیك ما با هر دو كشور چه سیاستی را دنبال خواهیم كرد.

وی گفت: روشن است كه ما بدنبال حل بحران منطقه ای هستیم و خواستار این هستیم كه همه كشورها برای حل تنش ها از راههای مسالمت آمیز و رایزنی و تفاهم حمایت كنند و ما نیز بخاطر حضوری كه در منطقه داریم و رابطه نزدیك با دو كشور اگر احساس كنیم كه از ظرفیت ها ی موجود كشور می توان برای حل این بحران استفاده كرد حتما امادگی خودمان را اعلام می‌كنیم و از هیچ گونه كمكی دریغ نخواهیم كرد.

سخنگوی وزارت امورخارجه با اشاره به مراودات و رابطه خوب تهران با سئول و پیونگ یانگ گفت: ما اماده كمك به حل بحران موجود در شبه جزیره كره هستیم و از هیچ گونه كمكی دریغ نخواهیم كرد.

وی یاداورشد: در رابطه با بانك ملت نیز كه مورد اشاره خبرنگاران كره جنوبی قرار گرفت به مطالب منتشره به نقل از سایت ویكی لیكس برمی گردد كه در انها ادعا شده بود از طریق بانك ملت شعبه سئول مبالغی مثلا به كره شمالی ارسال شده كه ما توضیح دادیم برای رسانه های كره جنوبی كه بانك ملت ما دراین كشور درچارچوب قانونی خودش عمل كرده و مقررات كره جنوبی را رعایت می كند و تاكنون هیچ گونه رفتار خلاف مقرراتی انجام نداده و رفتار و عملكرد بانك ملت مورد تاكید مقامات كره جنوبی نیز قرار گرفته است ....../تحلیل:ایرنا