اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سکوت وزیر سابق نفت شکست



 

 

سکوت وزیر سابق نفت شکست

وزیر سابق نفت در پاسخ به انتقاداتی كه درباره توقف سوآپ نفت در دوره وزارت او مطرح می شود، گفت: «تعجب می كنم كه چرا وقتی فردی جلوی فساد را می گیرد تا این اندازه سرو صدا راه می افتد؟!»

 

مسعود میركاظمی كه تا چندی پیش مسؤولیت این وزارتخانه را برعهده داشت و چندی است كه وزیر جدید نفت در سخنانش به طور غیرمستقیم هم كه شده انتقادهایی را به دوره مدیریت او و دیگر وزیران پیشین نفت وارد می كند، در گفت وگو با ایسنا به این اظهارات واكنش نشان داد و گفت: «من در همان دوران به شركت ملی نفت ابلاغ كرده بودم كه ۵۰۰ هزار بشكه سوآپ كنند، اما آنچه من ابلاغ كرده بودم، سوآپ به معنای خرید نفت نبود.»

وی ادامه داد: «وقتی ما سهمیه اوپك را داریم نباید به اسم سوآپ، نفت خام بخریم، به همین دلیل من جلو آنچه را كه به اسم سوآپ در رابطه با خرید نفت انجام می شد گرفتم.»

میركاظمی همچنین در پاسخ به این مطلب كه گفته می شود اطلاعات نادرستی در این زمینه به شما منتقل شده بود، خاطرنشان كرد: «اطلاعات من دقیق بوده و اتفاقا اطلاعات غلطی به مردم می دهند.»

وی در عین حال گفت: «بروید و آمار تولید نفت در شهریور و مهرماه ۸۹ را ببینید. در این دوران حدود سه میلیون و۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار بشكه نفت تولید می شد، اما چرا گفته می شود تولید نفت در این دوره پایین بوده است؟ علت این امر این بود كه می گفتند ما نمی توانیم نفت را بفروشیم، اگر ما نمی توانستیم این نفت را بفروشیم. پس چگونه ۱۵۰ هزار بشكه نفت برای سوآپ می خریدیم؟ این به معنای آن است كه ما برای ۲۰ سنت ۸۰ دلار تولید خود را از دست می دادیم و این اسمش سوآپ نبود؛ چراكه برای سوآپ لازم است كه نفت خام را در خاك كشور خود تحویل گرفته و در نهایت آن را در داخل كشور تحویل دهیم.اما هیچگاه چنین اتفاقی نمی افتاد.»

اولین وزیر نفت دولت دهم در عین حال خاطرنشان كرد: «متاسفانه در كشور ما سوآپ هیچ گاه به معنای واقعی اش انجام نشده و به همین دلیل من به تمسخر نام این طرح را "شوآپ" گذاشته بودم، چراكه عده ای از این طرح نفع می بردند و من این موضوع را منطقی نمی دانستم.»..../پایگاه خبری،تحلیلی فرارو


ویدیو مرتبط :
‫تماشاگر // آقای وزیر سکوت را شکست‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سکوت 6 ساله آرمناک شکست!


یکی از بهترین خارجی های تاریخ فوتبال ایران می گوید: مگر در استقلال و پرسپولیس چه خبر است، باور كنید آخرش نفهمیدم چرا برای همه مهم بود كه در این دو تیم بازی كنند.