اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سوریه موشک‌های خود را به سمت تل‌آویو نشانه گیری کرده است



ارتش سوریه ,هدف‌گیری موشک‌های سوریه به سمت تل‌آویو

سوریه موشک‌های خود را به سمت تل‌آویو نشانه گیری کرده است

المختصر به موجب یک گزارش اطلاعاتی در فلسطین اشغالی مدعی شد، ارتش سوریه حدود صد هزار موشک و راکت در اختیار دارد که بسیاری از آن‌ها به سمت تل‌آویو هدف‌گیری شده‌اند.

به گزارش سرویس بین‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری المختصر، در این گزارش می‌خوانیم، این موشک‌ها به سمت اسرائیل نشانه‌گیری شدند در نتیجه اگر سوریه با حمله نظامی مواجه شود امکان حمله موشکی به اسرائیل و همچنین واکنش حزب الله علیه اسرائیل جدی خواهد بود به همین منظور ارتش اسرائیل در حال تمرین مقابله با چنین سناریویی است.

در این گزارش آمده است: موشک‌های اسکاد D که سوریه در اختیار دارد قادر است بسیاری از مناطق را در تل آویو تهدید کند، این موشک‌ها قدرت بالایی دارند و می‌توانند بسیار خطرناک باشند.

به موجب این گزارش، موشک SS-21 نوع دیگری از موشک ساخت سوریه است که در اختیار دمشق است، این موشک با قدرت حمل 120 کیلوگرم مواد منفجره، موشکی میانبرد با قدرت تخریبی بالاست و می‌تواند برای اسرائیل زیانبار باشد.

اسرائیل همچنان بر این باور است که اگر به سوریه حمله نظامی شود حزب الله لبنان بیکار نخواهد نشست.

مقام‌های مسئول در سرزمین‌های اشغالی معتقدند: حزب الله 70 هزار موشک در اختیار دارد که دهها نمونه از آن جزء موشک‌های پیشرفته‌ای هستند که برد آنها به جنوب اسرائیل هم می‌رسد./باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
تل آویو موشک خورد...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

موشک‌های دمشق به سوی اسرائیل نشانه رفت/تل‌آویو: هدف حمله هوایی کمک به...



موشک‌های دمشق به سوی اسرائیل نشانه رفت/تل‌آویو: هدف حمله هوایی کمک به معارضان سوری نبود!

در حالی که منابع آگاه در دمشق اعلام کردند، سوریه سامانه‌های موشکی خود را برای رویارویی با اسرائیل مستقر کرده و موشک‌هایش را به سوی سرزمین‌های اشغالی نشانه‌ رفته است منابع اسرائیلی که بیم حمله سوریه به اراضی اشغالی فلسطین را دارند اعلام کردند که هدف از این حمله هوایی تقویت معارضان سوری نبود.

 

حمله به سوریه,حمله اسرائیل به سوریه,اخبار حمله به سوریه

به گزارش نامه به نقل از رویترز، منابع آگاه سوری اعلام کردند: مقامات دولت سوریه برای ممانعت از تکرار حمله رژیم صهیونیستی، بخشی از سامانه‌های موشکی‌ خود را به یک پایگاه در نزدیکی دمشق مستقر کرده‌اند.

شبکه خبری المیادین در این خصوص گزارش داد: سوریه ضمن مستقر کردن سامانه‌های موشکی خود در اطراف دمشق، موشک‌های خود را نیز به سمت اسرائیل نشانه رفته و اعلام آمادگی کرده تا گروه‌های مقاومت در لبنان را با انواع مختلف سلاح پشتیبانی کند.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که سامانه‌های دفاع موشکی گنبد آهنین برای رویارویی با موشک‌های کوتاه برد در شمال سرزمین‌های اشغالی مستقر شده است.

در همین حال رژیم صهیونیستی به سفارتخانه‌های خود در سراسر جهان هشدار داده و از آنها خواسته تدابیر امنیتی خود را افزایش دهند.

در همین حال امروز مقام های اسرائیلی اعلام کردند این رژیم مخالف دخالت در جنگ داخلی سوریه است و این حمله با هدف کمک به مخالفان سوری نبوده است.

رژیم‌صهیونیستی صبح روز گذشته به یک تاسیسات نظامی در شمال دمشق حمله موشکی صورت داد که در اثر آن بیش از 300 نفر کشته شدند.

منابع آمریکایی روز گذشته از حمله روز جمعه جنگنده های اسرائیلی به مواضعی در خاک سوریه خبر داده بودند. منابع اسرائیی گفته بودند که روز جمعه گذشته، جنگنده های این رژیم محموله های موشکی را در مسیر انتقال به حزب الله لبنان، مورد هدف قرار دادند./نامه نیوز