اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سوریه برای تامین مواد غذایی و پزشکی، با ایران قرارداد امضا کرد



روابط ایران و سوریه,کالاهای سوری در بازارهای ایران,قرداد ایران و سوریه

سوریه برای تامین مواد غذایی و پزشکی، با ایران قرارداد امضا کرد

همچنین منابع سوری اعلام کردند که از این پس بازارهای ایران درب‌های خود را به روی کالاهای سوری می‌گشاید و در مقابل، انواع کالاهای ایرانی به ویژه داروی مورد نیاز بازار سوریه از ایران تامین خواهد شد.

منابع اطلاع رسانی شورای وزیران سوریه اعلام کردند که نخست وزیر این کشور به منظور تامین مواد غذایی و پزشکی مورد نیاز، با ایران قرارداد امضا کرد.
به گزارش سوریه، منابع اطلاع رسانی شورای وزیران سوریه اعلام کردند که «وائل الحلقی»، نخست وزیر این کشور در راستای تامین مواد غذایی و پزشکی مورد نیاز، با جمهوری اسلامی ایران قرارداد امضا کرد.

این قرارداد در چارچوب توافقنامه‌های اقتصادی و تجاری بین دو طرف امضا شده است.
همچنین منابع سوری اعلام کردند که از این پس بازارهای ایران درب‌های خود را به روی کالاهای سوری می‌گشاید و در مقابل، انواع کالاهای ایرانی به ویژه  داروی مورد نیاز بازار سوریه از ایران تامین خواهد شد.

نخست وزیر سوریه تاکید کرد که دولت سوریه در صدد تامین مواد غذایی و سایر کالاهای مصرفی و نیز فراورده‌های نفتی مورد نیاز بازارها است.
الحلقی همچنین از اقدامات بانک مرکزی سوریه و شورای پول و نقدینگی این کشور برای ایجاد ثبات در بازار لیره و  تعقیب دلالان بازار سیاه ارز خبر داد./عصرایران

 

 


ویدیو مرتبط :
خبر امضا قرارداد تامین ورق های فولادی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اولین قرارداد نفتی زنگنه امضا شد/ جزئیات توافق جدید نفتی ایران – عراق



اولین قرارداد نفتی زنگنه , توافق جدید نفتی ایران عراق

اولین قرارداد نفتی زنگنه امضا شد/ جزئیات توافق جدید نفتی ایران – عراق

همزمان با برنامه‌ریزی وزارت نفت برای باز کردن پای شرکت‌های بزرگ نفت آمریکایی و اروپایی به صنعت نفت، اولین قرارداد نفتی وزارت بیژن زنگنه بین شرکت‌های ملی حفاری ایران و عراق امضا شد.

 هر چند سیاست وزارت نفت در دولت یازدهم ایجاد شرایطی به منظور بازگشت شرکت های بزرگ بین المللی نفت و گاز جهان به صنعت نفت ایران است، اما اولین قرارداد نفتی وزارت بیژن زنگنه با عراق امضا شده است.

از این رو شرکت ملی حفاری ایران و عراق (IDC) یک تفاهم نامه جدید همکاری به منظور خدمات آموزشی و دریافت گواهینامه‌های بین‌المللی توسط ایران به کارکنان نفتی عراق امضا کرده است.

بر اساس این توافق جدید نفتی تهران – بغداد، صنعت حفاری ایران با توجه به كادر مجرب، توان علمی، تخصصی و داشتن آموزشگاه حفاری در زمینه اجرای عملیات حفاری، مهندسی برق، مكانیك و سیال، تعدادی از كارآموزان شركت حفاری عراق را آموزش داده و گواهینامه بین‌المللی را صادر می‌كند.

در فاز دوم این همکاری، توافق شده است که همكاری‌ها در بخش‌های نظارت بر عملیات حفاری، حفاری جهت دار، كنترل فوران، HSE ، سیمانكاری، اسیدكاری، لوله مغزی سیار در دستور كار قرار بگیرد.

حمیدرضا گلپایگانی مدیرعامل شركت ملی حفاری در تشریح جزئیات بیشتر این قرارداد نفتی، با اشاره به گستره عملیاتی حفاری ایران از شمال تا جنوب كشور، حوزه های نفت و گاز خلیج فارس و در بیش از 10 استان كشور، گفت: این حوزه عملیاتی گسترده، نقش اساسی شركت مادر تخصصی ملی حفاری را در پاسخگویی به نیازهای صنعت نفت ایران به خوبی نمایش می دهد.

این مقام مسئول با اشاره به  حفر و تكمیل 3500 حلقه چاه نفت و گاز، ارائه متنوع ترین خدمات فنی و مهندسی و توان تخصصی كارشناسان و متخصصان به عنوان مزیت‌های صنعت حفاری ایران، تصریح کرد: در سه دهه گذشته تاكنون تمامی فرایندهای مربوط طراحی، مهندسی، اجرای عملیات پشتیبانی كالا و مواد با برنامه‌ریزی و استفاده از توانمندی متخصصان ایرانی انجام شده است.

وی با اشاره به توان مهندسی صنعت حفاری ایران، تصریح کرد: با توجه به اینكه مطالعات مهندسی، سرآغاز اجرای هر پروژه عملیاتی است از این رو شركت ملی حفاری همواره به تقویت مدیریت مهندسی توجه ویژه‌ای داشته است، به طوری‌كه هم اكنون تمامی فعالیت‌ها با نظارت مهندسی، برنامه‌ریزی، طراحی و اجرا می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به توان داخلی صنعت حفاری ایران در ارائه بسته كامل خدمات فنی و این صنعت بخش بالادستی صنعت نفت، تبیین کرد: هم اکنون متخصصان نفتی ایران با داشتن امكانات، تجهیزات و تخصص بالا، متنوع‌ترین خدمات جنبی چاه‌های نفت و گاز در زمینه لوله مغزی سیار، اسیدكاری، سیمانكاری، حفاری با هوا، لوله گذاری، حفاری فرو تعادلی و حفاری جهت دار را ارائه می کنند.

وی با یادآوری ایجاد و تاسیس آموزشگاه تكنولوژی، كادر آموزشی مجرب و بر اساس استانداردهای روز مجهز در صنعت حفاری، یادآور شد: در حال حاضر ایران، توان ارائه خدمات در زمینه عملیات حفاری، خدمات فنی و مهندسی، آموزش تئوری و عملی حفاری چاه های نفت و گاز را به تمامی كشورهای منطقه به ویژه كشور عراق دارد كند.

این تفاهم نامه نفتی بین حمیدرضا گلپایگانی شركت ملی نفت حفاری ایران و محمد احمد بطوش الربیعی قائم مقام شركت حفاری عراق امضا شده است./مهر