اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سوء تغذیه دختران برای چشم نوازی مردان


دختران در اروپا و آمریکا برای خوشایند و چشم‌نوازی مردان دچار سوءتغذیه شده‌اند. این موضوع آمار مرگ‌ و میر میان زنان را افزایش داده به گونه‌ای که سازمان ملل را برای یافتن راه‌حلی به تقلا انداخته‌ است.

 دختران در اروپا و آمریکا برای خوشایند و چشم‌نوازی مردان دچار سوءتغذیه شده‌اند. این موضوع آمار مرگ‌ و میر میان زنان را افزایش داده به گونه‌ای که سازمان ملل را برای یافتن راه‌حلی به تقلا انداخته‌ است.
 
 براساس تحقیقات و پژوهش‌های صورت گرفته از سوی فرشته روح افزا عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان ، پدیده دختران مدل جامعه زنان در آمریکا و غرب را تهدید می‌کند.

هم‌اکنون در آمریکا و غرب دختران در سنین از 13 سالگی تا 20 الی 22  بعنوان مدل انتخاب شده و معمولا باید وزن آنها پائین تر از حد استاندارد سنشان باشد تا بعنوان مدل کار کنند. برای حفظ این سایز به اجبار رژیم غذائی سختی را رعایت کرده  و دچار سوء تغذیه هستند.

این امر منجر به بیماری در سنین بالاتر و کوتاه شدن عمر متوسط این دسته از دختران می‌شود. اغلب آنها در سنین 30 الی 40 سال فوت می کنند.

 این مسئله به حدی بغرنج شده و آمار مرگ و میر در این زمینه بالا رفته است که سازمان ملل در فکر پیدا کردن راه حلی برای این موضوع است.



ویدیو مرتبط :
سوء تغذیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سوء تغذیه در كودكی، كاركرد مغز را تضعیف می كند




سوء تغذیه در كودكی، كاركرد مغز را تضعیف می كند

 

سوء تغذیه در دوران كودكی و سالهای نخست زندگی می تواند فعالیت مغزی را تضعیف كند:


.یك پژوهش جدید نشان داده است كه سوء تغذیه در آغاز زندگی سبب كاهش عملكرد مغزی در سنین بالاتر می شود و این امر سبب بروز مشكلاتی در كشورهای فقیر و در حال توسعه می شود.

 

در پژوهش جدیدی كه روی بیش از ۱۵ هزار فرد میانسال در چین انجام گرفت، معلوم شد كه گرسنه نماندن در دوران كودكی و تغذیه مناسب نه تنها زندگی افراد را نجات می دهد بلكه هم چنین عملكرد و بازده ذهنی را در سالهای آتی بهبود می بخشد.



دكتر زلفی زانگ محقق دانشگاه ایالتی میشیگان در این پژوهش اظهار داشت:

 

در حال حاضر در سراسر جهان ۱۷۸ میلیون كودك زیر ۵ سال وجود دارد كه یا گرسنه

هستند ویا وضعیت تغذیه آنها نامناسب بوده و دچار سوء تغذیه می باشند.

 

این محققان می گویند: هزینه ای كه صرف سیر كردن و تغذیه مناسب كودكان می شود به مراتب كمتر از بودجه ای است كه باید برای مراقبت از سالمندان مبتلا به مشكلات ذهنی و اختلال مشاعر صرف كرد.


این
تحقیق در مجله «علم و طب اجتماعی» منتشر شده است.