اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سوء استفاده اعراب خلیج فارس از وضعیت نرخ ارز / فروش گران تر خودرو به ایران



 

 

سوء استفاده اعراب خلیج فارس از وضعیت نرخ ارز / فروش گران تر خودرو به ایران

 

 

فروشندگان خودرو در بعضی از کشورهای همسایه از آب گل آلود نرخ ارز ماهی صید می کنند.

آنان این روزها به بهانه نوسانات نرخ ارز در ایران خودروهای خود را گرانتر از گذشته به ایرانی ها می فروشند.

به این ترتیب فروشندگان کشورهای حاشیه خلیج فارس از نابسامانی نرخ ارز در ایران بی بهره نمانده و به نان و نوای بیشتری می رسند.

این در حالی است که افزایش نرخ ارز و جو روانی ناشی از محدودیت ثبت سفارش واردات از امارات، باعث افزایش 20 درصدی قیمت خودروهای وارداتی طی یک ماه اخیر شده است.

توقف شایعه است

در همین حال معاون اداره کل مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: ثبت سفارش واردات خودرو به هیچ عنوان متوقف نشده و هم اکنون ثبت سفارش 72 مدل خودرو مجاز است.

ساسان خدایی گفت: هر خودروی وارداتی برای ورود به کشور باید شروطی را رعایت کند، بر این اساس هم اکنون ثبت سفارش خودروها در حال انجام است و ممنوعیتی در این ارتباط وجود ندارد.

اما به گفته کارشناسان بازار خودرو، شایعاتی مبنی بر توقف واردات در کنار نوسانات نرخ ارز باعث شده تا خودروهای وارداتی با افزایش قیمت روبرو شوند .

قیمت هر درهم امارات تا دو ماه پیش 330 تومان بود که این رقم با افزایش 90 تومانی به 420تومان رسیده که این مسأله در قیمت تمام شده خودروهای وارداتی مؤثر است. قیمت دلار نیز در بازار آزاد به مرز 1700 تومان رسیده است.

خروج 622 میلیون دلار ارز

این اتفاق در حالی افتاده است که در 9 ماهه امسال قیمت هر خودروی سواری وارداتی به کشورمان 20 هزار و 431 دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش 22/1 درصدی مواجه شده است.

آمار نشان می دهد طی این مدت 30 هزار و 454 دستگاه خودرو به ارزش 622 میلیون دلار وارد کشور شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد 61/8 درصد، و از نظر ارزشی 72/9 درصد کاهش یافته است.

کره جنوبی، امارات متحده عربی و عمان سه کشور عمده مبدا واردات خودرو در 9 ماهه امسال بوده اند.../انتخاب


ویدیو مرتبط :
اعراب و خلیج فارس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اسرائیل: موشک های ایران، تا دو سال آینده به واشنگتن هم می رسد/ لرزه بر اندام اعراب خلیج فارس



موشک قاره پیما , اسرائیل , حمله موشکی

 

وایرد نوشت: اسرائیل می گوید که ایران با ساخت موشک هایی که بتواند خاک امریکا را هدف قرار دهد فاصله ی زیادی ندارد. اما کارشناسان اطلاعاتی و موشکی می گویند که تهران جاده ی پرپیچ و خم فنی و طولانی را برای حمله موشکی به "منهتن ( از بخشهای پنجگانه شهر نیویورک ) باید بپیماید.

به نوشته ی وایرد، ایران سال ها تا ساخت موشک بالستیک بین قاره ای فاصله دارد. دستگاه های جاسوسی امریکا به صورت بی سروصدا، دیگر از اینکه ایران می تواند ساحل شرقی را هدف قرار دهد، حرفی نمی زنند.

پال پیلار، یک تحلیلگر بازنشسته در امور خاورمیانه در سیا می گوید: دستگاه های جاسوسی معتقد نیستند که ایران به تولید موشک قاره پیما نزدیک است.

البته تل اویو اینگونه فکر نمی کند. یوال استینتز، وزیر اقتصاد اسرائیل به سی ان بی اسی گفت که ایران تنها 2 تا 3 سال از تونایی حمله موشکی به نیویورک، بوستون یا واشنگتن فاصله دارد.

موشک یالون، وزیر امور استراتژیک اسرائل چنین هشداری داده است اما نگفته است که ایران تا چه زمانی به این موشک ها می رسد.

وایرد نوشت: احتمال دارد که اسرائیل در حال بزرگ جلوه دادن تهدید موشکی ایران است تا بتواند امریکا را متقاعد به بررسی دقیق تر تهدید ایران کند.

دسترسی قریب الوقوع ایران به موشک قاره پیما

اسرائیل از ژنرال دمپسی رئیس ستاد مشترک امریکا دل خوشی ندارد چراکه وی چندی پیش اعلام کرد که حمله ی اسرائیل به ایران غیر عاقلانه خواهد بود.

اما تعدادی از کارشناسان موشکی و اطلاعاتی معتقدند که ادعاهای جدیدی مبنی بر دستیابی قریب الوقوع ایران به موشک قاره پیما نظر دمسپی را تغییر دهد.

وایرد نوشت: البته قدرت بالای موشکی ایران یک واقعیت است. موشک های شهاب 3 ایران که قادر به شلیک هدف در 800 مایلی است باعث لرزه به اندام کشورهای حاشیه خلیج فارس شده است.

اسرائیل واقعا دلایل عاقلانه ای برای ترس از موشک سجیل و سلاح های پیشرفته ایران در آینده دارد. البته فراموش نباید کرد که پرتاب ماهواره به فضا کلید دستیابی به موشک قاره پیماست.../انتخاب