اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سه مداخله ای که اوباما درباره آنها مردد است



اخبار ,اخبار بین الملل ,باراک اوباما

 

اخبار بین الملل - یدیعوت آحارونوت: سه مداخله ای که اوباما درباره آنها مردد است

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت با ارائه تحلیلی از تازه ترین مواضع باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا مدعی شده است که او درباره سه مداخله مهم خود در خاورمیانه نگاه مثبت اما نسبت به نتایج آن تردید دارد.

به گزارش خبرآنلاین به نوشته این روزنامه، اوباما معتقد است برغم تلاش هایی که صهیونیست های افراطی در جهت ایجاد مانع در برابر هرگونه توافق میان اسرائیل و فلسطین بعمل می آورند پیشرفت ها مثبت است.

یدیعوت آحارونوت می نویسد اوباما که بدون شک در تلاش برای دستیابی به توافقنامه صلح بین اسرائیل و فلسطینی ها از روسای جمهور قبلی آمریکا پیشی گرفته است وقتی قرار باشد درباره موفقیت های خودش صحبت کند دورنمایی محافظه کارانه اتخاذ می کند.

این روزنامه صهیونیستی در ادامه افزوده است اوباما در گفتگو با دیوید رمنیک سردبیر نیویورکر درباره تلاش برای دستیابی به توافق صلح بین فلسطینی ها و اسرائیلی ها و همچنین دو ابتکار مهم دیگر آمریکا در خاورمیانه از جمله برنامه هسته ای ایران و جنگ داخلی سوریه ابراز تردید کرده است.

اوباما معتقد است احتمال دستیابی به توافقنامه در این سه مورد کمتر از پنجاه درصد است اما با این همه نگاه او به روند موضوعات مثبت است. باراک اوباما معتقد است این سه مورد به هم ارتباط دارند ولی منطقه در حال طی کردن تغییری سریع و جدی است. برخی از این تغییرات جمعیتی و برخی مربوط به فنآوری و بخشی اقتصادی است.

اخبار بین الملل - خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
بدرقه باراک اوباما بعد از سفر سه روزه هند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اوباما از حامیانش خواست سه دلار به وی کمک کنند



اوباما,انتخابات آمریکا,ستاد انتخاباتی اوباماعئرخواست اوباما,اخبار روز,کمک های انتخاباتی

 

اوباما از حامیانش خواست سه دلار به وی کمک کنند

اوباما در نامه ای به حامیانش خواست به صورت فوری حداقل سه دلار به ستاد انتخاباتی وی کمک کنند.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از عصر ایران به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، با اینکه هفت ماه زمان به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا زمان باقی مانده است اما نامزدهای شرکت کننده در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از جمله باراک اوباما رئیس جمهور این کشور هیچ فرصتی را برای جمع آوری کمک های مالی از هوادارانشان تلف نمی کنند.

روز شنبه آخرین روز برای جمع آوری کمک های انتخاباتی سه ماه اول سال دو هزار و دوازده میلادی بود؛ لذا ستاد انتخاباتی اوباما در تلاش برای جلب حمایت های مالی با ارسال نامه از اوباما خطاب به هوادارانش نوشت: « من به شما نیاز دارم، ضرب الاجل امشب بزرگترین است و من از همه می خواهم در آن مشارکت کنند، سه دلار یا هرچه می توانید بدهید، بزن بریم. باراک.»

در حالی که اوباما برای انتخابات مجددش در حال جمع آوری کمک های مالی است، اما رقبای جمهوری خواه وی تلاش می کنند تا ابتدا نامزدی حزب خود را به دست آورند. انتخابات مقدماتی بعدی جمهوی خواهان در ویسکانسن، مریلند و واشنگتن به صورت همزمان در روز سه شنبه برگزار می شود؛ اما از آنجا که انتخابات ویسکانسن از همه مهمتر است، میت رامنی و ریک سنتروم هر دو در ویسکانسن به سر می برند. میت رامنی امیدوار است با پیروزی در انتخابات سه شنبه بر پیشتازی خود بیافزاید./قدس آنلاین