اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سه زمین‌لرزه در دو استان کشور



 

 

زمین لرزه

 

 

 

بستك و فارغان استان هرمزگان و اینچه‌برون استان گلستان امروز لرزیدند/ بزرگی این سه زمین‌لرزه،‌كمتر از 4 ریشتر گزارش شده است.

ایلنا: امروز سه زمین لزره استان‌های گلستان و هرمزگان را لرزانده است.

به گزارش شبكه‌های لرزه‌نگاری وابسته به مركز لرزه‌نگاری كشوری موسسه ژئوفیزیك دانشگاه تهران، زمین‌لرزه‌ ای به بزرگی 3و 7 دهم ریشتر، ساعت 1 و 32 دقیقه و 33 ثانیه ناحیه اینچه‌برون واقع در استان گلستان را لرزاند.

همچنین دو زمین‌لرزه استان هرمزگان را نیز لرزانده است. این دو زمین‌لرزه یكی به بزرگی 3 و 4 دهم ریشتر بستك را در ساعت 28 دقیقه و 59 ثانیه بامداد لرزانده است و دیگری به بزرگی 3 و 8 دهم ریشتر فارغان را درساعت 5 و 38 دقیقه و دو ثانیه، به لرزه در‌آورده است.


ویدیو مرتبط :
زمین لرزه استان گلستان را لرزاند!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تنها ترمیم دو درصد از خسارات کشور هایتی پس از۸ماه از زمین لرزه



 


 تنها ترمیم دو درصد از خسارات کشور هایتی پس از۸ماه از زمین لرزه

 

 

پس از گذشت ۸ماه از زمین لرزه هائیتی: تنها دو درصد از این كشور ترمیم شده است. سازمان ملل متحد اعلام كرد كه با گذشت هشت ماه از زمین لرزه خانمان برانداز در هائیتی، مراحل بازسازی و خاك برداری آوارها در این كشور تنها دو درصد پیشرفت داشته است.


«اریك اوور وست» رییس شهری برنامه توسعه و سازمان ملل متحد در مصاحبه ای با رسانه های بین المللی، عنوان كرد: بر اساس آخرین تخمین ها، این زمین لرزه كه در ۱۲ ژانویه سال جاری رخ داد، بیش از ۴۳ میلیون متر مكعب تنها در «پورتوپرنس» آوار بر جای مانده است كه در این هشت ماه دو درصد از این مقدار پاكسازی شده است.


وی خاطر نشان كرد: ما از تمامی كشورهای جهان درخواست كردیم تا هر چه سریع تر وسایل و ابزار آواربرداری را به این كشور زلزله زده انتقال دهند، اما روند این انتقال به كندی صورت گرفت؛ چرا كه انتقال اكثر این وسایل از طریق دریا صورت گرفته است.


همچنین دپارتمان دفاع ملی ایالات متحده آمریكا، تاكنون ۹۸ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار برای اجرای عملیات آواربرداری هزینه كرده است.


«لسلی وولتار» یكی از معماران اهل هائیتی در مصاحبه ای با خبرگزاری آسوشیتدپرس، اضافه كرد: هر كسی از دولت تا سكنه كشور یكدیگر را مسوول این بی نظمی و تاخیر در روند بازسازی و احیای هائیتی می دانند، اما به عقیده من بهترین كار این است كه به جای متهم كردن یكدیگر با هم كمك كنیم تا این كشور زلزله زده پس از ۸ماه، سر پا شود.../ایسنا