اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سهم اینترنت برای هر ایرانی/ ۵۲ درصد مردم رایانه شخصی دارند



اخبار,اخباراجتما عی ,اینترنت

آخرین بررسی ها از وضعیت دسترسی عام مردم به فناوری اطلاعات و ارتباطات نشان می دهد که پهنای باند اینترنت بین الملل به ازای هر کاربر اینترنت در ایران ۱۷ کیلوبیت بر ثانیه است.

به گزارش خبرنگار مهر، براساس شاخص های دسترسی عام مردم به فناوری اطلاعات و ارتباطات که طبق نظام پایش شاخص های ICT سازمان فناوری اطلاعات ایران تا پایان سال ۹۳ برآورد شده است، ضریب نفوذ تلفن ثابت در ایران به ازای هر ۱۰۰ نفر جمعیت ۳۷.۶۶ درصد و ضریب نفوذ مشترکان تلفن همراه به ازای هر ۱۰۰ نفر ۹۲.۲ درصد است.

سرانه ۱۷ کیلوبیتی پهنای باند به ازای هر ایرانی
در همین حال میزان پهنای باند استفاده شده اینترنت بین الملل ۱۰۷۶۹۰ گیگابیت بر ثانیه و میزان پهنای باند تجهیز شده اینترنت بین الملل ۱۸۷۱۰۰ مگابیت برثانیه برآورد می شود. این درحالی است که میزان پهنای باند اینترنت بین الملل به ازای هر کاربر اینترنت ۱۷ کیلوبیت بر ثانیه تخمین زده می شود.

طبق آخرین وضعیت فناوری اطلاعات و ارتباطات كشورهای جهان که در سال ۲۰۱۳ و براساس گزارش اندازه‌گیری جامعه اطلاعاتی منتشر شد سرانه پهنای باند هر کاربر در ایران حدود ۴ کیلوبیت بر ثانیه بوده است.

طبق شاخص های فناوری کشور، میزان پهنای باند اینترنت داخلی ۱۲۲۸۸۰۰ مگابیت بر ثانیه است.

۵۲ درصد مردم رایانه شخصی دارند
در این بررسی ها مشخص شد که ۵۷ درصد خانوارهای ایرانی به رادیو و ۹۸.۴ درصد به تلویزیون دسترسی دارند. همچنین ۹۷.۶ درصد مردم دارای تلفن و ۵۲.۴۷ درصد نیز دارای رایانه شخصی هستند.

دسترسی ۱۷ درصد خانوارهای روستایی به اینترنت
میزان دسترسی خانوار شهری به اینترنت ۴۴.۷۳ درصد و دسترسی خانوار روستایی به اینترنت ۱۷.۵ درصد اعلام شده است.

در همین حال ۹۴.۲ درصد جمعیت کشور تحت پوشش سیگنال های شبکه موبایل قرار دارند.

ضریب نفوذ ۳۹ درصدی اینترنت
در بخش شاخص های استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز ضریب نفوذ کاربران اینترنت ۳۹.۳۵ درصد براساس تناوب استفاده از این فناوری اعلام شده است.

در این بررسی ها مشخص شد ۴۵.۹ درصد افراد از رایانه و ۶۱.۵ درصد از موبایل استفاده می کنند.

۱۱ درصد ایرانی ها مشترک اینترنت موبایل
همچنین ۹.۶ درصد افراد مشترک اینترنت باندپهن ثابت و ۱۰.۹ درصد مشترک اینترنت باندپهن سیار (موبایل) هستند که این آمار مربوط به پایان پاییز سال ۹۳ است.

طبق این بررسی ها ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۷۰ خانوار در کشور دارای مرکز خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات روستایی هستند.

 اخباراجتماعی  -  مهر 


ویدیو مرتبط :
وعده های مرد عمل: کاهش سهم مردم در هزینه های درمان از 60 درصد به 30 درصد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چند درصد ایرانی ها خانه شخصی دارند



اخبار,اخبار اقتصادی , خانه شخصی

 

اخبار اقتصادی - چند درصد ایرانی ها خانه شخصی دارند

طبق نتایج این بررسی 3.9 درصد از خانوارها در محل سکونت خود از یک اتاق، 30.8 درصد از دو اتاق، 46.3 درصد از سه اتاق، 14.7 درصد از چهار اتاق، 2.8 درصد از پنج اتاق و 1.5 درصد از شش اتاق و بیشتر استفاده نموده اند.

بانک مرکزی اعلام کرد: بررسی نحوه تصرف محل سکونت خانوارها در سال 92 نشان می دهد که 64.4 درصد از خانوارها در مسکن شخصی (مالک نشین )، 25.8 درصد در مسکن اجاری ،0.8 درصد در مسکن در برابر خدمت و 9 درصد در مسکن رایگان سکونت داشته اند.

به گزارش ایرنا، بررسی خانوارها از نظر نوع مصالح عمده بکار رفته در ساختمان محل سکونت آنان نشان می دهد در سال 92 حدود 17.4 درصد خانوارها در ساختمان های بتون آرمه، 25.5 درصد در بناهای اسکلت فلزی، 2.8 درصد در ساختمان های بلوک سیمانی،6.0 درصد در بناهای آجری با تیرچه بلوک، 42.4 درصد در ساختمان های آجری با تیرآهن، 3.4 درصد در بناهای آجری با تیرچوبی و 2.5 درصد در ساختمان های خشتی، گلی و چوبی و یا سایر مصالح سکونت داشته اند.

طبق نتایج این بررسی 3.9 درصد از خانوارها در محل سکونت خود از یک اتاق، 30.8 درصد از دو اتاق، 46.3 درصد از سه اتاق، 14.7 درصد از چهار اتاق، 2.8 درصد از پنج اتاق و 1.5 درصد از شش اتاق و بیشتر استفاده نموده اند.

** تسهیلات محل سکونت و لوازم زندگی مورد استفاده خانوارها
بررسی تسهیلات محل سکونت خانوارها در سال 1392 نشان می دهد که حدود 99.4 درصد از خانوارها از آب لوله کشی، 100 درصد از برق، 92.9 درصد از گاز شهری، 41.2 درصد از سیستم فاضلاب شهری، 82.2 درصد از تلفن، 23.9 درصد از اینترنت، 98.1 درصد از آشپزخانه، 99.3 درصد از حمام، 62.5درصد از کولر ثابت آبی، 17.6 درصد از کولر گازی، 8.6 درصد از سیستم حرارت مرکزی (شوفاژ)،5.2 درصد از پکیج و 41.7 درصد از انباری بهره مند بوده اند.

نتایج این بررسی گویای آن است که 44.4 درصد خانوارها از اتومبیل شخصی، 17.8 درصد از موتورسیکلت، 13.7 درصد از دوچرخه، 57.6 درصد از چرخ خیاطی، 30.2 درصد از رادیو ضبط و ضبط صوت، 12.8 درصد از رادیو، 99.3 درصد از تلویزیون، 53.8 درصد از ویدئو، 47 درصد از رایانه، 15.2 درصد از دوربین فیلمبرداری، 50.2 درصد از یخچال، 81.8 درصد از فریزر و یخچال فریزر، 51.1 درصد از پنکه، 99.2 درصد از اجاق گاز، 92.1 درصد از جارو برقی، 84.5 درصد از ماشین لباسشویی و 94.7 درصد از تلفن همراه استفاده می کنند.

اخبار اقتصادی - ایرنا